Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Zvartaliljan skrev 2008-07-01 20:18:47 följande:
    Är du själv med sju?
    Ja det är jag. Men jag har bara två små numera (och en drös tonåringar!). Men jag har varit själv med de fem stora med, sedan minstingen i den kullen var två. Jag tycker det är enklare att vara själv ibland faktiskt.
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2008-07-01 20:23:50 följande:
    Okej, nu är jag full med beundran alltså, my gosh!Förstår vad du menar...jag tycker det är skönt o vara själv samtidigt som jag självklart saknar någon. Men när man är själv så kan man ju fatta alla besluten själv angående allting och det är ju så skööönt
    Och mina har ju så stor glädje av varandra med. De två små har kungligt kul och busigt ihop numera och sen lite halvstora tonåringar att busa med. De har verkligen det toppen mina barn!

Jag gillar också , som du att själv prioritera och fatta beslut själv. Inga förhandlingar, inga sura miner och inget "jag som trodde att du...." Å andra sidan ingen att ta kvällsfika med hemma heller.....
    Helle skrev 2008-07-01 20:25:02 följande:
    Ta hand om sju själv! Vilken kvinna du måste vara! Handlar jag allt just nu som du redan har i garderoben Vi verkar gilla en hel del lika. Och vilket minne du har
    Helt absurt minne, jag vet! Men jag minns just med den tröjan då den har så speciella färger. *gillar* Jag har valt lite i de där karamelliga och sorbetliknande färgerna till min gosse. Han är så fin i dem!!
    jompa skrev 2008-07-01 20:23:34 följande:
    Som jag skrev stor beundran till er ensamstående, tuffaste jobbet i världen.
    Jag tycker jag har ett gott liv. Jag är ju särbo (med de två yngsta barnens pappa) men han har inte hand om barnen alls utan öhhhh......han jobbar. Ja just det!
  • mortillsju
    Helle skrev 2008-07-01 20:45:05 följande:
    Du är min hjälte tror jag! Hur är tröjan i storlek ?Ser att citatet inte alls tar upp "vår" diskussion, men ändå... citat är det ju
    Efter att ha nattat två små trötta så åter till fina tröjan då!

Den är liten i storlek (jag har den med kort ärm) Jag har 104 till min grabb på 98 cm och den sitter precis. Och då är han en smal typ. Jag tycker den sitter jättesnyggt på men alldeles precis!
  • mortillsju
    Helle skrev 2008-07-01 22:01:19 följande:
    Oj, jag trodde nog att det skulle räcka med 104 till min kille. Han är 94 cm, men nu blir jag osäker då jag vill att han ska kunna ha den ett tag. Byxorna är ju stora och jag vill ju matcha med dem. Vad väger din kille?Hur roligt det än är när kidsen är vakna, visst är det skönt när de sover ?
    Vad sjutton är det han väger? 15 kilo kanske? Han är rätt massiv men inte rund om man säger så. och nästan 1 meter numera
  • mortillsju
    Helle skrev 2008-07-01 22:19:48 följande:
    Åhh, nu fick jag äntligen tag i Småfolkströjan jag letat efter och på rea till och med. Den blåa med gula kantband och bilar. Ojojoj, vad jag har shoppat på sistone, inte likt mig riktigt. Får inte köpa något mer till Gustav, han har massor av bodysar och byxor i 68 redan och det växer han väl ur på ett kick.Philip behöver nog ett par tröjor till till hösten
    Grattis! den är snygg den där tröjan *favvo*
  • mortillsju
    Helle skrev 2008-07-01 22:22:14 följande:
    Min väger 14 lite drygt så det är ju inte så stor skillnad på dem. Usch nu blev jag velig, och 110 finns inte. Det känns ju i o f sig såå stort. Du har ingen bild?
    Det ska finnas en i bildtråden...äsch jag hämtar den....nej det gick ju inte. Jag har problem med att kopiera mina bilder. Men du hittar bild på honom i denna tröja på sidan 2 i mitt bildgalleri. På bilden har han en snygg blåtira efter sin häftiga allergireaktion som han haft
  • mortillsju

HELLE...och här är nya tröjan med Katvigs velourjacka (som i modell passar lillebror men sitter uselt på lillasyster )

http://www.familjeliv.se/hem/mortillsju/gallery/phps97ixq.jpg

• mortillsju

Hej!

ANGELINAH....vilka fina kläder du köpt *vad annars * Underbara Småfolkskopior *hejja Lindex*

• mortillsju
    Angelinah skrev 2008-07-02 14:37:33 följande:
    Hej på dig Ja sketabra med lite billigare kopior i garderoben, Ida älskar att rita och måla tyvärr PÅ kläderna åxå   å då e dessa perfekta!!
    Superfina. Den röd/oranga gillade jag den ska jag leta upp till lillasyster. Jag tänker att de är toppen att ha på dagis nu i höst *oranga velourbyxan redan köpt*

Underbara plagg. Är de i 100% bomull eller har de blandat i nån lycra/elasthan?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10