Inlägg från: NovJenny |Visa alla inlägg
  • NovJenny

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Åh, ska kanske reklamera, men köpte de på Matador..

• NovJenny
    ängeln83 skrev 2008-08-16 14:16:48 följande:
    Tillbaka igen, nu har gästerna åkt, o Liam somnade precis, liiiite i senaste laget men får han inte sova så blir det en kinkig dag.O jädrans va det är varmt idag 27 grader i skuggan, idag blir det sommarkläder på
    Du skämtar? jag vill också ha värme!!!!!
  • NovJenny
    ängeln83 skrev 2008-08-16 14:18:23 följande:
    Hej igen.Jag tänkte ju först köpa raw light, eftersom dom såg snyggare ut på bild, hade ingen aning om att dom var vidare så därför tog jag dom andra.Men det beror ju lite på hur mycket bredare dom är.Jag tycker att dom "vanliga" NS är vida så det räcker, och dom blir ju också baggy.
    Jag tycker tvärtom, att NS skulle kunna vara liiite bredare, det beror ju också på HUR breda de är...
  • NovJenny
    ängeln83 skrev 2008-08-16 14:19:09 följande:
    Helt sjukt, det har varit typ 13 grader här hela veckan, nu är det riktigt hett.Kan skicka över lite värme till er Jag nöjer mej med 20 grader.
    Tack tack. *förbereder med solbrillor och bikini*
  • NovJenny
    ängeln83 skrev 2008-08-16 14:22:41 följande:
    Jo, dom får ju inte vara för breda, och sen beror det ju lite på hur stort barnet är och hur tjocka/smala ben dom har, Liam är ju så tunn så jag tycker dom blir alldeles lagom breda.Här ser du ju hur breda dom är på Liam
    Jo, precis. Man går ju efter vad sitt barn har för ben. Noah är ju väldigt stor och lite knubbig både på ben och mage.
  • NovJenny

Hur är nya Katvigen i material nu då? Verkar den tappa färg i tvätten?

Sitter med en massa Katvig i varukorgen och vet inte alls hur jag ska göra. Tänk om man ångrar sig, är besviken sedan hösten men ändå älskar man ju Katvig...

• NovJenny
    Duntoffla skrev 2008-08-16 20:37:24 följande:
    Tjejtriss- kanske en korkad fråga men varför måste man byta stumpor när man går ut? Funkar inte halkfria i skorna eller? *korkad*Suck, vad min lillfis är tjurig idag.*iväg och försöker natta igen*
    För att halskyddet blir kallt i skon när det är kallare ute. = Kalla fötter.
  • NovJenny
    Angelinah skrev 2008-08-16 20:44:12 följande:
    Fl strul IGEN jag fick höra på skobutiken att man bara vänder halkstrumps utoin när man tar på skorna.. anldningen till att man inte ska ha halkstrumps i skorna är att fötterna inte kan röra sig i skon, det blir inget glid mellan fot/sko=aj aj barnfot..
    Men det måste ju ligga något i att de blir kalla lätt också?
  • NovJenny
    Angelinah skrev 2008-08-16 20:47:54 följande:
    Ingen aaaaaning ang det    vet bara just de där med att foten ska kunna röra sig i lilla skon
    Nej, men jag tror att vanliga strumpor är bäst på vintern, speciellt om det är många minus.
    Drygt att vända eller byta varje gång man ska ut bara. Noah gör många vurpor utan halskydd som han springer i kurvorna!
  • NovJenny
    Angelinah skrev 2008-08-16 20:51:04 följande:
    Vi kommer köra termosockar ovan halkisar i vinter, tror absolut inte de blir kallt i vinterskorna Vi vänder halkisarna på väg ut, Ida e van
    Sådant får man ju känna själva på barnet, ganska lätt ju.

Dock har jag hört många som sagt att man absolut inte ska ha det för de blir jättekalla?! aja, vi får helt enkelt se...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10