• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

svischan skrev 2008-07-15 19:27:56 följande:
    Hej!La precis in min senaste shopping, som nog blir den sista på ett bra tag *snyft* Vi har köpt ny bil idag, så shoppingkontot kommer bli mer begränsat. Tur att jag hann köpa lite av molos nyheter iaf=)Söta barn i BT!Preggi: Den blommiga tröjan passar juh kanonbra till de orangerandiga molobyxorna, den ska jag nog köpa om jag hittar pengar i nån burk nånstans=)
    Vad mkt fint du hade köpt... Jag tycker att den blommiga passar bra. Men Matilda har ju den till. Skulle vilja ha nåt annat till P egentligen men annars får dom vara likadana...

Butte, vad fin Isabel är i rosa!
  • Preggi
    Butte, fick var från smallkids att de normalt sett hade ett rätt stort sortiment villervalla men att det nu var utplockat och att nästan ingenting var på rea än. Så det blir ingen tripp dit. Ska nog ringa till små grodorna för dom har inte svarat under dagen.

Nu ska jag jaga vidare efter tröjan till P.
    isold2003 skrev 2008-07-15 20:48:40 följande:
    God kväll! Nu har jag sprungit 15 km, känner mig superduktig  Pojkarna har krupit i säng och det börjar bli lite lugnare här hemma. Hur kan det myllra av barn med bara två stycken? Gud vad de drar igång varandra! De har kul förstås men ibland går det lite väl hett till.Butte, vad stor Bia har blivit! Kan knappt tro det, känns som det var alldeles nyss han började krypa!Svisch, vilka fina reafynd! Jag tyckte den fleecen såg fin ut men förstår om du gillar lurven mer Incommunicando, härlig shopping!! Så fin han kommer att bli lillkillen!Jojoa75, dina barn verkar ha så roligt ihop, härliga bilder! Hur långt är det mellan dem?
    Jag är riktigt impad att du springer! Förstår att du känner dig duktig..
    Jag kom iaf iväg till gymmet på pump igår. Så jag är lite duktig jag med iaf lite då och då.
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-07-15 21:04:11 följande:
    ok vilken tröja söker du till p?
    Nåt att matcha till hennes nya  orangerandiga muddbyxor? Matilda har ju multiflower till. Förslag? 
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-07-15 21:14:07 följande:
    hmm, svårt... det första jag tänkte på när jag såg dom byxorna var att den lila färgen var lik idats igelkotte lila. men det är kanske inte din smak? annars.. hmm svårt... det kommer ju säkert ut något som matchar perfekt
    Nja, jag vet inte om jag gillar ida T så mkt men det kanske skulle vara fint.. Får fnula lite...
     Det finns ju den blommiga tröjan med randiga ärmar som tex hippokids har men det vore kul om de inte hade precis lika även om det printet är jättefint så vet jag inte om det känns som P. Tänker mig inte henne i blommor..
    gosmamman skrev 2008-07-15 21:15:06 följande:
    visst är det lila mudd? kanske du kan lyckas få tag på en beg esl lila moln. Jag ÄLSKAR min den tröjan och dena passar till väldigt mycket.
    Mudden är härligt lila. Den gamla godingen har jag inte ens tänk på.. Tack för tipset! M hade den som liten bebis.. Så fiiin!
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-07-15 21:45:41 följande:
    Angelinah- söööta lilla bebis ida, tänk när dom var så små och pluttiga Preggi- Tycker absolut att du ska hålla utkik efter esl molnen, men håller även med angelinag om att idaT igelkottar skulle vara fina till.
    Tack.. Ja, det kasnke det är. Ska genast ta mig en titt..
  • Preggi

åh, vilka nostalgi bilder.. Tur att jag inte har våra bilder i den här datorn... Annars hade jag garanterat tittat igenom alla och snällt frågat min man om jag inte kunde få en till bebis.. Och det vet vi ju redan svaret på innan... Jag har varit så sjukt bebis sugen nu sista tiden så slänger ni in dom här bilderna.. Inte som att man blir mindre sugen direkt..

gosmamman skrev 2008-07-15 22:07:45 följande:
    Syns att bebben är för stor, hade jag en liten "vagnkotte" så skulle denna vara ett msåte till hösten.www.tradera.com/Lacker_stickad_Katvig_bodysui...Preggi- Tror du denna blir för mycket/skär sig med byxorna? tänkte att det kanske är samma nyanser.www.tradera.com/_Katvig_troja_stl_74_-auktion...
    Jag vet inte om det kanske blir för mkt? Men den är ju jättefin!!
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-07-15 22:17:09 följande:
    Jag är också jätte bebis sugen, blir inte bättre av att min bästa väninna är gravid. När jag fick min första var hon gravid med sin etta, och när jag väntade bebben så väntade hon sin andra.Vi pratade om det på kryssningen om att det känns liksom som att det inte stämmer när hon nu ska ha en 3:e "utan mig".Dessutom ska min syrra också ha. Men jag ska vara glad att jag får ha bebisar i närheten när jag själv inte får en på några år.
    Vilken tur att du har så många magar omkring dig. Då får du ju dig en liten bebisdos iaf.. En av mina bästa kompisar ska snart ha en till och då ska jag gosa massor med den lille.
    Jag försöker trösta mig med att om jag får en liten nu så får jag ingen om några år.
    nikki2006 skrev 2008-07-15 22:19:49 följande:
    Ni med barn i uppsatt hår.Jag har försökt berömma, tvinga, locka ja allt men min dotter vill inte ha uppsatt hår.Jag brukar få sätta dit gummibanden och sen efter en minut så sliter hon av dem, Har frovat frmför spegeln och att hon får välja banden själv, inget funkar.Det är ju inte universums största problem men jag hade velat ha lång lugg på henne men det funkar ju bara med hårband. Nu är luggen så lång att jag antingen måste klippa eller sätta upp suck.Några bra tips 
    Mina tjejer har tofsar jämt. Vi har snoddar från hm. Dom är pyttesmå och fäster jättebra i håret. De drar aldrig ur dom själv..
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-07-15 22:29:53 följande:
    Samma här, jag tänker att jag spar på min sista karamell  Natti
    Jag med men jag hoppas på att få 2 till karameller.. Godnatt!
    Jen80 skrev 2008-07-15 22:32:25 följande:
    God kväll!Åh va mycket fina bilder i BT !!Preggi: Guuud, va fint det nya Molo-setet är!! Bodyn är helt gudomlig och byxorna jättefina till. Är det bebis-byxorna (alltså inte med den långa mudden)? Var inne på eleraff och kikade på nya Molo idag. En sån randig tröja (som Preggis dotters byxor) måste det bli till Ilon. kanske byxorna med. Och nu när jag sett bodyn på din dotter så lär det säkert bli en sån till Ava.Har lagt in några bilder i BT på lite blandad hyfsat ny shopping. Hittade jättesöt jeanskjol på H&M idag. som jag letat efter en jeanskjol. Väldigt nöjd nu !
    Visst är det. Jag är helt kär!! Matilda har bebisbyxorna med kortare mudd och de är helt perfekta ihop med blombodyn. Ava måste ha den kombon..  Philippa har dom från junior med längre mudd. Det är mina nya favvo byxor på tjejerna.
    Vad mkt fint du har shoppat! 
  • Preggi
    nikki2006 skrev 2008-07-15 22:42:48 följande:
    Hennes pappa har ju rakat hår men jag vet inte om hon fattar om jag hotar med det. Hon är lite mer än 2årTack för svaret hi hi
    Gillar hon inte Pippi då? Det var så vi började med tofsar. Säga att hon ska vara Pippi? Philippa ville vara Pippi och var hur stolt som helst över hennes tofsar. Sen när hon vant sig vid tofsarna så uppfattar jag det som att hon tycker att det är skönt att få undan håret...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10