Inlägg från: Mawe123 |Visa alla inlägg
  • Mawe123

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjollabolla skrev 2008-07-22 08:15:38 följande:
    Godmorgon!Åhh jag hittar bara mer och mer Molo jag vill ha. Jag som knappt ville ha ngt innan... Så typiskt . Jag som trodde jag klarade mig denna säsongen, men näähe. Nu är det kört . Vet ni om rackamaja är snabba på att skicka? Vi åker ju på torsdag morgon. Jag betalde nu och skickade ett mail och frågade om dom kunde tänka sig skicka den idag så den inte behöver ligga i brevlådan när vi är borta. Jag skickade med en prinscreen på betalningen, så jag hoppas dom vill hjälpa mig...
    När jag beställt från Rackamaja har hon skickat på en gång, innan jag ens hunnit betala. =)
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123

Jag har klickat igenom ett gäng sidor nu men hittar inte MOLO leggingsen med älgar

Har någon av er sett dem någonstans!?

• Mawe123

Behöver hjälp, sitter och försöker göra lite MOLO inköp men hittar inte vilken body det är tänkt att man ska ha till dessa byxor: www.matadorkids.se/index.php?act=viewProd&productId=2284

Tror ni Katvigs grön/grön randiga body passar, vill helst köpa body och inte tröja..

Undrar också lite om storlekar, tycker de kan variera en hel del, någon som har dessa och kan säga om de är stora eller små i storleken: www.matadorkids.se/index.php?act=viewProd&productId=2286

• Mawe123
    ängeln83 skrev 2008-08-10 20:46:30 följande:
    1klass har dom i storlek 86, men frakten är ju dyr.
    Tack för tipset, ibland kan det vara värt dyr frakt, för jag bara måste ha de byxorna Flört
  • Mawe123
    Jen80 skrev 2008-08-10 21:30:30 följande:
    CamillaJ: kanske vi kan komma förbi nån em då. Eller vilka tider skolas de in? Jag tror Liam har inskolning mellan 10-11. Har inte fått nån information om det, förrutom lite lätt muntligt när vi var där innan sommaren och kikade lite. Konstigt!Tror ni Ava kan ha stl 68 i lurv-overall eller bör jag köpa 74? Hon blir ju 6 mån i november.
    Ta en 74 minst, min son född i juli förra året fick en 74 i augusti stor i början som du ser, men den räckte hela vintern
    SOVER I SIN MOLO
  • Mawe123
    Jen80 skrev 2008-08-10 21:47:13 följande:
    Åh jag tror jag döööör!! Så underbart söt! ska nog köpa en i stl 92 så Ava ser sådär pluttig ut igen
    Tack för den gulliga kommentaren, men jag tror nog du ska hålla dig till 74 eller möjligen en 80 Flört
  • Mawe123
    alex 07 skrev 2008-08-10 22:20:13 följande:
    Behöver lite hjälp.........har en lurvoverall som skall ut på T. Vet inte hur jag skall beskriva den. Det har fastnat ludd från andra kläder typ i fleecen på vissa ställen och om man synar den noga ser man att fleecen på vissa ställen lagt sig "isär" så att man ser in till där ludden är fäst...hoppas ni förstår vad jag menar   Hur beskriver man det????Sedan undrar jag hur det var man skulle tumla fleecen och tvätta för bästa resultat??
    Jag tumlar i 3 min ungefär, så att lurvet ska fluffa till sig om du förstår vad jag menar.
  • Mawe123
    Tjollabolla skrev 2008-08-17 12:42:16 följande:
    ÅÅ vad är det med fl?! Snart får dom ju skärpa sig! Har inte komit in på minst 1 timma. Irriterande när det spöregnar ute, Milo sover och man är för lat för att städa Shoppingsugen, men vill vänta till nyheter!
    Jag har också irriterat mig på FL ett tag nu, är plus medlem och eftersom man med det betalar pengar varje månad för en tjänst anser jag att den ska vara tillgänglig för mig som användare och inte strular som det gör nu. För mig har det de senaste veckorna varit oftare som "sidan inte är tillgänglig" än att jag kommer in på min sida eller mina favoriter Skrikandes

Mailade FL supporten för ca två veckor sedan och ifrågasatte om de verkligen kan ta fullt betalt för plustjänsten då tillgängligheten fungerat så dåligt, de har inte svarat, vilket gör mig än mer irriterad
  • Mawe123
    alex 07 skrev 2008-08-19 23:27:59 följande:
    Ni som handlar NS jeans vilken storlek tror ni att jag kan ta till Alex? Han har precis börjat använda stl 80 i Molos byxor (han har korta ben ).
    Min son har 80 i Molos byxor och jag har 80 i NS jeansen också. Beställde ett par 80 till nu och ett par 86 för framtiden -men det dröjer nog ett bra tag innan vi kan använda dem här, sonen är 13mån 78cm och 11kg

Pratar om baggy washed denim
  • Mawe123
    ängeln83 skrev 2008-08-21 09:54:52 följande:
    Tror faktiskt att det är så.Jag beställde en hel del därifrån förr, men absolut inte längre.Ska till 1klass idag, hoppas dom har plockat fram Molo "nyheterna" denna gången, sist var det bara en massa gamalt Molo på rea.
    Jag har också slutat handla från dem.

Mailade och ifrågasatte exp avg på 69:- och fick till svar att det i den avgiften ingick kostnader för emballage och frakt och hantering och att vissa saker de säljer är stora och tunga och kräver omfattande emballage och är dyra i frakt.

Så för dem var det naturligt att börja ta en fast avgift på 69:- för alla ordrar för då blev det ju rättvist!!??

Jag mailade tillbaka att de fick behålla sina kläder med den kostnaden, och att byxan som jag ville beställa skulle bli 38% dyrare att köpa från dem än t ex poppilopp.

De svarade då att många hört av sig och för att tillmötesgå oss hade de beslutat attt sänka alla priser på kläderna i webshoppen med 10%.

..men jag anser fortfarande att exp.avgiften är för dyr och att den är mer orättvis än rättvis så mig har de tappat som kund...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10