• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Hej allihop!

Duntoffla skrev 2008-07-19 13:24:25 följande:
    OTÄR det någon som vet något märke på barnskor som passar barn med höga vrister? Tyvärr verkar N ha ärvt mina breda fötter med höga vrister. Inte så kul
    Vad är det för typ av skor du är ute efter?
    Den orangerandiga tröjan finns på est. Fraktfritt Den är jättefin!
    saturnina skrev 2008-07-19 13:27:20 följande:
    Såg nya Molo kattmönster på Lucky Little Me. Underbaaar. Vill ha en sån klänning till min stora tjej. Är det någon som sett mönstret i verkligheten? Vilka färger dominerar. Någon som vet om den finns på något annat ställe?Kramis alla klädtokiga
    Vi har det mönstret på body. Det är sååå himla mkt finare irl än på bild. Jättefina färger. Den gröna färgen på kantbanden är jättefin!

Tjollabolla! Vilka härliga bilder på Milo på semester!

Såg att nån ställde frågan om vilka märken man skulle välja om man bara fick välja 2. Lätt val, småfolk och molo för mig..
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-19 14:39:01 följande:
    Hej hejJag är ute efter lite rejälare sandaler (gubbmodell) eller gympaskor. något att ha att gå runt i med gåvagnen. har Est fraktfritt? över en viss summa då? de har haft liten frakt förut. ska kolla där
    Såg att kavat inte funkade på Noels fötter, annars tycker jag att den höga modellen av kavats sandaler är perfekta lära gå skor..
    Crispin i forum har ju rätt många olika märken och de brukar vara hjälpsamma.

Hittade du tröjan på EST? Jag beställde förra helgen fraktfritt. Är jättesugen på att lägga en order till men det är ju lite onödigt. Inte som att vi behöver nåt direkt...
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-19 15:33:14 följande:
    Problemet är att foten "fastnar" på väg ner i skon pga vristen. Enda sättet är att köpa större storlek men då sitter de inte bra på foten. Ska kika på Crispin i Forum när jag ska åt det hållet. Tack för tipset!Såg nu att EST har fraktfritt över 400 och om jag köper tröjan och planetsuiten så kommer jag över det Vad är du sugen på för kläder? hur lång tid tog det att få sakerna? Funderar på om vi ska göra en liten tripp till Nyköping och samtidigt kolla in Rackamaja
    Hmm, då har jag inga tips om skor.. Vi har haft tvärtom. Att tjejerna haft smala fötter så skorna har trillat av...

Jag tror att EST har fraktfritt just nu. Jag beställde bara för 199:- Jag beställde i söndags och fick hem byxorna i måndags. Supersnabba, precis som man vill att det ska vara.
    Jag vill ha de andra muddbyxorna med lila randiga och tröjan till. Jag är helt kär i modellen och de sitter helt perfekt på P. Tror att de skulle användas flitigt i vinter och höst under ytterkläderna...
    jompa skrev 2008-07-19 15:58:30 följande:
    Hej tillbaka från en liten shopping tripp till Stinsen, inget danskt blev handlat och jag var inne i lite andra butiker med men jag tror jag kommer få svårt att hitta roliga kläder i höst. Polarn som annars brukar ha nåt kul hade inget. Molo har inget kul alls till min kille och något enstaka plagg bara till tjejen.Hmmm kanske får de gå med rumpan bar
    Hej!

Jag var på polarn jag med idag och hittade ingenting alls. Tittade på den svarta ribbtröjan men köpte en helsvart på HM istället.
    Men jag tror att P kommer få vinterjackan från po.p i år iaf.
    Stackars dina barn, tänk om de får gå nakna?

Nä, nu ska jag ut på tråkshopping på ica maxi...
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-19 16:28:44 följande:
    Vet du om den orangeröda med lila kantband passar till Lindex lila velourbyxor?
    Japp, den passar bra. Passar bäst med lila från barn men ser helt ok ut till lila från baby med. Nu har jag ju inte tröjan men jag testade med byxa mot byxa men det borde ju vara precis samma?
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-19 16:38:56 följande:
     Vad bra! Då kanske jag ska börja med tröjan bara. Fast de randiga byxorna är ju så fina med muddarna... Svårt att bestämma mig. ofta tycker jag att det blir för mycket med samma uppe som nere men randigt kan nog funka. jag har dock de lila babybyxorna hemma. Finns de lila från barn i butikerna nu eller de gamla?Ica Maxi en lördag är ju inte superkul direkt. vässa armbågarna bara
    Det har kommit en ny laddning med velour till lindex nu. Jättefina lila och cerisa byxor och velourjackor.
    Jag brukar inte heller gilla samma upptill som nertill men eftersom tröjan är tight och byxorna så vida så ska det inte bli pyjamaskänsla har jag hört här i tråden.
    Funderar på om jag ska ta tröjan med multiflower och randiga ärmar. Så kan jag ha den både till dom lila byxorna och till de lila velourbyxorna från Lindex..
    Svåra val man har här i livet..

Jag slapp maxi, min man tar med sig P och åker ner.. Vilken otur jag hade.. hehe!
  • Preggi
    Preggi skrev 2008-07-19 16:51:07 följande:
    Det har kommit en ny laddning med velour till lindex nu. Jättefina lila och cerisa byxor och velourjackor. Jag brukar inte heller gilla samma upptill som nertill men eftersom tröjan är tight och byxorna så vida så ska det inte bli pyjamaskänsla har jag hört här i tråden. Funderar på om jag ska ta tröjan med multiflower och randiga ärmar. Så kan jag ha den både till dom lila byxorna och till de lila velourbyxorna från Lindex.. Svåra val man har här i livet.. Jag slapp maxi, min man tar med sig P och åker ner.. Vilken otur jag hade.. hehe!
    Jag menade alltså både de randiga byxorna och de lila. Ibland går det lite för fort..
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-07-19 16:52:56 följande:
    Åh fanns det i dom stora storlekarna med, eller det var bara baby som funnits innan?
    Det är i stora storlekar. Jättefin lila färg men det är rätt utplockat överallt redan verkar det som... Jackorna till är jättefina med tycker jag.
    Duntoffla skrev 2008-07-19 16:56:15 följande:
    Skönt att du slapp Maxi! Aha! Finns det nya brallorna i Forum? Låter som om jag måste ta en sväng dit. Har du inga bilder på de lila? Tycker att Lindex hemsida brukar dassa till färgerna lite.Multiflower är jättefin! KÖÖÖÖP! Funderar på om man ska storlek 80 eller 86 i Molosarna... Någon som vet om de är normala eller större i storlek? Tycker att vissa av deras kläder varit gigantiska.
    De fanns i forum nu är dom nog slut. Det fanns en hel del kvar i orminge iförrgår iaf. Jag tycker dom var små i strl. Jag ska försöka ta bild på byxorna men det är svårt att få till färgen... Kommer snart bild...
    Det kommer nog bli en multiflower till P med.
    Vi har bara regnbågströjan från i år och den är stor tycker jag. Tog 92 till M men den är lagom till P istället.
  • Preggi

Här är bilden på lindex velour. Sorry för OT

Färgen blev sådär på datorn tycker jag. La med babylila för att man ska se skillnaden på nyansen..

• Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-19 17:18:13 följande:
    TAck snälla! Oj, vad baby ser ljus ut. Mina är mörkare. Men då är med andra ord barn ännu mörkare då Vad kostar dem?
    Mina är mörkare än vad bilden ser ut. De på barn kostar 99:- och är med på t3b2. Jackan kostar 149:-
    lillronya skrev 2008-07-19 17:22:46 följande:
    Förresten på tal om Lindex. Jag var där idag och de hade fått in svarta velourbyxor på baby. Dessutom gick de upp till stl 86. Det brukar de väl inte.Och nu måste nämnas att jag har varit både på AnnaCill och lilla och inte handlat ett enda nåt!!Det var ju mammashopping idag och det resulterade i två par jeans och ett par caprijeans.*klappar mej själv på axeln och berömmer*
    Imponerad! Hör inte till vanligheterna att det händer här. Men jag har ju mina extra kilon jag vill bli av med, sen ska jag handla till mig brukar jag säga...

Stackars lila Milo med feber. Hoppas att det går över fort så ni kan fortsätta semestern. Skönt ändå att ni är hemma. Alltid skönast när de blir sjuka...
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-19 19:00:45 följande:
     Ok. Låter superbra. Nu gäller det att hitta några. Funderar fortfarande på EST-ordern... hur sjutton ska jag kunna välja storlek?
    Vad har han för strl i andra kläder?
    jompa skrev 2008-07-19 19:13:17 följande:
    Hej tjejerIdag somnade vår lilla tjej tidigt, hon sover redan  men hon har varit så grinig hela eftermiddagen och har grinat nästan konstant sen vi åt middag.Hoppas hon inte håller på att bli sjuk bara, vi åker ju imorgon.Nu när jag tvättade alla kläder idag i tvättstugan och kunde se allt jag har så ser jag att M kommer behöva tröjor till i höst, massa tröjor. P behöver nog kanske oxå nån men det var inte lika illa där. Däremot behöver han kanske några byxor. Gud så kul det ska bli att shoppa sen när nyhterna kommit, längtar redan
    gosmamman skrev 2008-07-19 19:26:03 följande:
    Gokväll- Ser att jompa behöver tröjor, här är en till som måste ha till bebben. Fast hon behöver dom typ NU!!! Får nog dra till lindex och shoppa en bunt bas billigt och komplettera med roliga höstnyheter sen.Hur gör ni med urväxta typ katvig sommar suits och soldräkter?? Är det nån ide att lägga ut dom på T i augusti/september ? eller ska man spara dom och lägga ut dom våren 09?
    Hej!

Imponerad över att ni behöver kläder. Det problemet brukar vi aldrig ha. Jag ligger alltid steget före...

Jag tycker att Lindex hade en hel del fina tröjor.

Jag ska försöka att inte köpa mer nu innan jag har sett katvig och småfolk. Har iofs några plagg som jag kanske måste beställa. Vi får se..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10