Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjejtriss skrev 2008-06-02 23:18:02 följande:
    Usch, jag fasar för morgondagen.. Måste lämna sommartiderna till dagis och det lär inte vara uppskattat att barnen ska dubbla sin vistelsetid lagom till sommaren och dessutom bara vara lediga fyra veckor som det ser ut nu Har inte riktigt ork att argumentera om det..
    Jag hoppas verkilgen de inte har nåt att säga till dig om det. Det är väl ert behov som måste styra?
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-06-02 23:22:57 följande:
    Ja, det är ju det. Jag är sjukskriven sen 1,5 vecka tillbaka och de har fortsatt gå 3 timmar/dag (arbetssökande tidigare), men jag orkar inte Jag måste vila/sova på dagtid och nu har jag börjat äta medicin som gör mig ännu tröttare.. Helst vill jag ha barnen hemma, förstås, men de tycker inte det är roligt med en mamma som är trött och irriterad heller. Då är det roligare att vara på dagis! De ska gå 9,30-15,30, 6 h alltså, så jättelånga dagar blir det ju inte..
    Är du sjukskriven så är det ju det som ska styra!! Om inte du orkar hur ska det då gå! Nej, dit med lappen i morgon. Se till att du får den vila du behöver och ge sen resten till dina barn. Hellre att ni får en fins stund tillsammans under färre timmar än att du kroknar halvvägs. Bry dig inte om några sura miner från personalen. Du är viktigast!
  • mortillsju

BUTTELINA Tyvärr kölpte jag inte nån vinteroverall från Molo nu i vintras *ångrar* men nästa vinter ska det bli sådana. Jag ska verkligen vara på hugget i augusti

• mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-06-02 23:28:34 följande:
    Näe, Katvigs passar inte så bra till, tycker jag.. Det är en svår färg och inte nån av våra miljoner mössor passar till
    Alltså återstår den där tjocka stjärnmössan från Molo
  • mortillsju
    Lina med Liten skrev 2008-06-02 23:28:34 följande:
    nä nu ska jag med sova! Godnatt tjejer!!
    God natt!
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-06-02 23:30:36 följande:
    Ja, precis, det är ju det. De vet om att jag är sjukskriven, men jag är bara sjukskriven till 24/6. Förmodligen blir det förlängt, men annars kan ju vad som helst hända med arbete, aktivetet etc via arbetsförmedlingen så jag kan ändå inte veta.. Fast de säger att det vore ju skönt för barnen att vara ledig, det kommer inte vara så många där osv osv och det ger mig dåligt samvete. Men jag måste tänka på mig själv för jag måste blir frisk!
    När personal säger att det är skönt för barnen att vara lediga utan att veta hemförhållanden gör mig alltid lika arg! Vad vet de?? Dessutom underkänner de sin egen verksamhet genom att säga att barnen har de bättre hemma. Jag tror absolut att dina barn har det minst lika bra lekande med sin kompisar där som hemma hos dig. Därmed är det din ork som ska styra. Sätt du upp de timmar du behöver. Efter den 24:e kan du ju andra om det behövs. *peppar*
  • mortillsju

Hur ska jag beställa nu då *trött och velig* vad ska jag ha till klänningen i rosa/vitt. *hick* kanske ska jag ta klänningen i appelmönster iställer. Gud så stora problem

Jag har ju några klänningar till lillan....men, utan ärm *vad har jag tänkt på*....solen lyser starkt. Hopplöst. Så jag måste köpa lite med ärm på.

• mortillsju
    Duntoffla skrev 2008-06-02 23:37:02 följande:
    Precis! Det är ju synd om stackarn som inte har några kläder! Jag får se ut som ett benrangel så att han får vara fin Men 400 kr billigare är ju en del. Undrar om Ajabaja kommer rea sina snart? Jag skulle ju sova...det går ju bra som vanligt...
    Jag gillar också MAT-anorakerna. men har inte vågat köpa till mina nu springande små pga av luvan som är fast. Så synd på så fina jackor tycker jag!
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-06-02 23:41:03 följande:
    Vilket bekymmer. Jag tycker nog egentligen att den gula är finare, för att göra det ännu mer jobbigt Vi har båda två..
    Det är ju superenkelt det! Att köpa båda. Men jag har bestämmt mig för att bara köpa en. I min lokala butik har dom samma klänning men med ett tyg med fåglar på. Den är också rätt fin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10