Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla skrev 2008-06-24 21:34:46 följande:
    Vissa saker måste liksom nötas in!

alltså FLs citatfunktion just nu är ju aningen skum.

Ja...jag skulle gissa på att det mesta är slut...men man vet ju aldrig. Jag är ju lite sugen på att testa ett par NS-byxor men är som sagt lite osäker på om dom sitter bra på A.
    Jag har inte kunnat bestämma mig om jag ska beställa eller inte så det blev inte...men kommer nog komma ett par NS hit så småningom i alla fall

Hur har det gått med trappmålandet idag då?

• FL Lisa
    J essica skrev 2008-06-24 21:41:38 följande:
    FL Lisa skrev 2008-06-24 21:40:48 följande: Men varför står det på hemsidan att så mycket finns i lager om det mesta är slut?
    på deras inlägg i shopoholic-tråden så låter ju som att deras datorsystem inte riktigt hunnit med när dom fått massor med beställningar via telefon och mail
    men det är bara en gissning...dom kan ju ha kvar så är det något du är ute efter så är det ju bara att slå dom en pling imorgon och höra.
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2008-06-24 22:02:24 följande:
    Trappan är klar!! Äntligen! Nu får vi flytta upp på övervåningen igen! Som allt annat jag gör så ser den bra ut på håll
    Grattis! Då borde du vara värd lite shopping nu tycker jag!
    Och det räcker om det är snyggt på håll...det är ingen som ska granska eran trapp med förstoringsglas
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2008-06-26 16:31:53 följande:
    Låter bra det! Noel kan fortfarande ha 80 men 86 kanske blir bra till hösten.
    86 kommer passa finfint till hösten
    Har köpt två par till A och dom passar redan nu även om dom självklart är lite stora...men det är rätt hård mudd nertill så dom hålls uppe över foten även fast dom är lite långa.
  • FL Lisa
    Kerplunk skrev 2008-06-29 10:34:27 följande:
    Någon som vet om Småfolk reas någonstans?

det här tipset kanske inte hjälper dig
    Men jag var in på matador kids i Solna igår och dom har 30% på alla kläder i butiken och det fanns rätt mycket småfolk framme..eller i alla fall många olika t-shirtar

• FL Lisa

godmorgon.
    Såg nu att det kommit lite nytt från Katvig också (ja jag vet att jag är lite efter) men jag kan inte direkt säga att jag blev så värst imponerad. Kanske är bra det med tanke på hur mycket snyggt Molo har kommit med nu

• FL Lisa

ser att jag näms här ovanför.
    Jag har också de röd/orangea byxorna med lila mudd från Molo och jag var också på jakt efter den enfärgade lila tröjan från Lindex till men tyvärr passade det inte alls ihop tyckte jag. Tröjan är mycket ljusare lila än byxiorna...så jag är fortfarande på jakt efter något bra att ha till. Än så länge har jag kört med helsvart tröja eller linne och det fungerar bra men jag skulle vilja hitta något roligare

• FL Lisa
    Duntoffla skrev 2008-08-07 20:05:52 följande:
    Haha..ja, du kan inte ha några större problem med den mängden kläder Håller med dig-det finns något för alla i Molos kollektioner. Antingen mer "rena" ränder och stjänor eller lite med brokiga som cirkus, blommor mm.Nikki- Tack! Tycker det är kul att kommentera! Ibland hinner man dock inte med Lisa- så var det ja! Sorry om jag felciterade dig.  Du vet, in i ena örat och ut genom andra Lourdes- kul med lite förhandsinfo!
    haha...ingen fara. allt sånt kan man inte hålla reda på. det är bra om man håller reda på det man själv ska shoppa och har shoppat

är det förresten någon här som vet om IdaTs lila färg kan tänkas matcha med molos lila muddar.
    Det är synd att molo multiflower känns så tjejig...den matchar nog bra till de röd/orangea byxorna
  • FL Lisa
    mortillsju skrev 2008-08-07 20:30:34 följande:
    Åhhh så fint! Jättehärliga färger! Jag har ju blomtunikan så kanske skulle jag slå till med ett par byxor av denna sorten att ha till?
    ja det tycker jag absolut du ska göra. blomtunikan har väl dessutom randiga ärmar eller?
    blommönstret är verkligen härligt.
  • FL Lisa
    mortillsju skrev 2008-08-07 20:35:27 följande:
    Mina har bara flowerprintet, knäpps med knapp i halsen. Superfin. Men jag såg randiga byxorna i min butik idag.....smyger nog dit imorgon!

haha..ja smyg du dit imorgon och köp dig ett par byxor
    så smyger jag till matador kids och köper mig en bubbelbody

Duntoffla skrev 2008-08-07 20:36:52 följande:
    Har inte sett den förut. Var på vippen att köpa den lilarandiga bodyn med orange kantband men gillade inte den när jag såg den live så jag kanske ska köpa ngt annat randigt.Jag velar fram och tillbaka ang cirkusen. Jag har ju sett den på bla Bia och Emilio och de passar verkligen i sina. Men båda två har mycket mer färg än vad min lilla blekfis har. Han har ju blivit så ljushårig.
    du får köpa den och testa den på N...passar den inte så kan du ju lämna tillbaka den
    du har väl en affär som säljer molo rätt nära dig eller?
  • FL Lisa
    Mosen08 skrev 2008-08-07 21:30:06 följande:
    Om du vill kan jag jämföra molos orangerandiga med idats igelkottar?
    ja det vore jättesnällt. så vet jag om det är någon idé att leta reda på någon sådan tröja eller body
  • FL Lisa
    Mosen08 skrev 2008-08-07 21:52:53 följande:
    Hmm nu ska vi se, molos lila är lite mer grålila än idats, den är mer åt vinrödlila, så svårt att förklara.. men det passar ihop rätt bra iaf
    okej. tack så jättemycket för hjälpen!
  • FL Lisa

det här har säkert frågats om flera gånger...men man hinner ju inte riktigt med i tempot i denna tråden är det någon som vet när lurvarna börjar säljas? åker ju bort nästa vecka och börjar bli orolig för att den lurv jag vill ha ska ta slut innan jag kommer hem igen. kanske får gå in på matador och be honom lägga undan en åt mig

jag hade förresten stora förhoppningar på den lila lurven men i katalogen ser den lila så ljus ut...jag hade hoppats på en riktigt mörk lila...men men det får nog bli en grå här också.

• FL Lisa

dunis - tack för det erbjudandet. det kanske jag nappar på...ska kika in på matador på måndag och höra vad han säger...men blir jag inte klokare på det så hojtar jag på dig
    och storlek är en bra fråga. vad ska du ta till N? jag funderar på 86..men jag hade ju hoppats på att dom skulle hinna komma till matador innan jag åker så vi hade kunnat gå in och prova

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10