• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

God förmiddag i tråden!

Planeringsdag på dagis så här är det full rulle vill jag lova...
    Och jag sitter här fast jag borde förbereda mig för min intervju i eftermiddag..

Härliga bilder i BT!

jompa skrev 2008-06-13 10:12:45 följande:
    Preggi:Gud så fin din barn är. Din lilla är bara så söt i sina glasögon, superfin är hon
    Tack snälla! Ja men visst är hon det. Jag var lite orolig hur det skulle se ut med glasögon på en sån liten tjej men det är ju hur fint som helst...
  • Preggi
    SmillaMilla skrev 2008-06-13 10:31:29 följande:
    Håller verkligen med, man smälter när man ser henne!
    Tack, vad gulliga ni är!
    Tjollabolla skrev 2008-06-13 10:38:48 följande:
    Intervju du oxå Dryyygt är det, men skönt när det är över! Jag har avverkat 4 denna veckan och har 3 kva.r.. Din tös klär sååå bra i sina glasögon!!!
    Tack. Jag har avverkat många intervjuer jag med senaste veckorna. Det här är tredje intervjun nu på det här företaget och jag ska träffa vdn så jag hoppas jag kan få besked idag. Väntar på andra besked nästa vecka. Vill så gärna ha klart med jobb så man kan lägga ner sökandet och alla jobbiga intervjuer.
    Vad kul att du blir kallad på så många intervjuer... Vad är det för jobb du söker?
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-06-13 10:47:02 följande:
    Ja man vill ju bara ha det överstökat! Jag är förskollärare så det finns ju en del jobb. Å andra sidan kallar dom alltid runt 5-6 stycken till varje ställe så det känns ändå som att chansen att få jobb inte är jättestor. 3:e intevjun låter ju toppen! Vad är det för jobb/företag? Lycka till!
    Vad kul att det finns så mkt jobb för dig att söka. När vill du börja?
    Jag hoppas på att få jobb till mitten av augusti när Matilda ska börja i förskolan.
    Det är ekonomiassistent jobb jag söker. Det finns massor av jobb att söka så jag känner mig inte så orolig att inte få jobb. Men det är ju inte så lätt nu när man har barn, man är ju inte hur flexibel som helst...
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-06-13 11:11:42 följande:
    Dom flesta är tillträde till 11 aug. Jag hade hellst börjat 1 sep eller ngt så jag hade kunnat skola in Milo, men det funkar nog inte. Sambon får nog ta pappaledigt och göra det om det blir så att jag får jobb. Oj oj hur ska det gå
    Jag med men det blir nog samma för oss. Min man vill gärna skola in Matilda och det kommre säkert gå jättebra men jag är lite ego så jag vill ju gärna vara med jag med.
    Hur som helst så hoppas jag på jobberbjudande idag. Håll tummarna!
    Håller tummarna att det går bra för dig!
  • Preggi

Hej!

Ännu en intervju avverkad och den var verkligen hemsk.. Glad att den är över..
    Det finns ju som tur är hur mkt jobb som helst att söka här i Sthlm nu...

Gick det bra för dig Tjolla?

Tack ni som kommenterat mina fina barn och Matildas gudomliga ögon..

Butte, gissa om jag är avis på dina nya småfolk... Jag måste nog köpa på mig lite till...

Idag kom iaf mina efterlängtade paket. Ska försöka få mina små modeller att ställa upp på bild sen...

Nu är det dax för middag här!

Kikar in lite senare...

• Preggi
    Buttelina skrev 2008-06-13 17:31:29 följande:
    du har väl också redan shoppat en massa småfolk jag är avis på din klänning med hjärtan måste nog ha...
    Jo, jag har köpt en hel del men jag är inte mätt än...
    Måste nog ha mer klänningar... Den lila med hjärtan är helt underbar!

På söndag ska Flippis ha sitt första barnkalas. Vet inte alls vad tjejerna ska ha på sig...

Tjejtriss, vilka fina tjejer du har! Och lika...

Nä, nu ska jag bada tjejerna och lägga dom..
  • Preggi

Godmorgon!

Här har vi en riktigt seg morgon efter gårdagens 3 års kalas som var helt hysteriskt men lyckat.
    P är hemma från dagis och vi ska åka till Skansen efter lunch tror jag.

Lika fina bilder i BT som vanligt..

Buttelina, vad fin lillebror blev i håret.. Jag har inte vågat klippa Matilda än. Hennes hår växer uppåt så det hamnar inte i ögonen ändå..

• Preggi
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-16 10:44:31 följande:
    Dom är så söta!!! Alltså man fullkomligt drunkar ju i Matildas ögon.... hjälp
    Tack! Vad gullig du är! Din skatt är ju hur go som helst!
  • Preggi
    Zvartaliljan skrev 2008-06-16 11:32:43 följande:
    Ja Matildas ögon är verkligen fantastiska! Måste vara svårt o neka henne något om hon himlar lite med dom där ögonen
    Tack! Ja, det är det.. :-P
    Buttelina skrev 2008-06-16 11:46:31 följande:
    tack! men hon är ju tjej, då behöver man inte klippas Supersöta är dina små godingar! och du har frestat mig tillräckligt nu med den fina småfolk klänningen! Jag har en på väg hem till mig kunde inte stå emot
    Hehe, jag trodde nog att du inte skulle motstå den.. Men den är verkligen helt underbar!! Mkt finare på än på bild bara...

Nu verkar det som jag har jobb på gång igen. De ringde och sa att de ville anställa mig men att det hade en intervju kvar och att jag inte ska tacka ja till nåt annat innan jag pratat med dom först. Håller tummarna! Vore så skönt att slippa fler intervjuer...

Nån som shoppat nåt kul?
  • Preggi
    Lina med Liten skrev 2008-06-16 12:08:36 följande:
    Vad knepigt att de ringde o sa så Grattis så klart men varför ha en intervju till om de redan bestämt sig....
    Ja, det tycker jag med men tydligen var intervjun inplanerad sedan tidigare. Hoppas att dom kan snabba sig så man får ett definitivt besked.

Jag har inte heller köpt mkt klänningar innan till tjejerna. Har ofta fått kommenterat att jag kunde klä dom tjejigare.. Men nu shoppas det klänningar för fulllt..
    Så underbart glad att min stora tjej har kommit ur sin hello kitty fas..
    Ni med större barn, hur intresserade är dom av vad dom ska ha på sig?
    jompa skrev 2008-06-16 12:08:40 följande:
    Hej tjejerNu är mitt kontrakt för jobbet påskrivet och klart Men så ringde de från där jag beställde tapeten till Ms rum och sa att den nu utgått Måste tänka om helt och kolla ut en ny. Sååååå svårt.Men fick i alla fall en fin Småfolks tröja i lådan idag. Bild kommer när sonen kollat färdig på Tom och Jerry.
    Grattis till jobbet! VAd skönt att ha det klart! *avis*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10