Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-06-15 12:40:33 följande:
    jag såg den! sååå fin! måste ha en sån klänning till isabel och tröja och byxor till bia
    Ja, den blev inte så ful som min kompis body. Lite vitluddig på stjärnorna men det är väldigt lite. OCh om man är väldigt kritisk
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    J essica skrev 2008-06-15 12:53:14 följande:
    Nån av er som vet vilken storlek Angelinah har på MAT jackan? kanske får fatt på en idag och vill ha rätt storlek
    Jag är nästan säker på att hon har 9-12 månader. Isold sa att hon gått ner en storlek på den.  De är stora. Jag sitter och velar fortfarande vilken storlek jag ska ta.
    Buttelina skrev 2008-06-15 12:49:42 följande:
    super jag är också väldigt kritisk ibland
    Ja, det är bra. Tror att många inte ens skulle lägga märke till det. Sånt märks ju tydligt på T hur nog eller inte noga folk är.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-15 12:58:59 följande:
    ja, allt är i nyskick på t
    Precis! Ibland kanske man förlorar på att vara så kritisk men heller "göra ner" plaggen än att få dåligt omdöme för att folk tycker att man varit oärlig.
    Älskade Noel
  • Duntoffla

Hellre skulle det ju stå.

Butte- vet du hur lång Ida är? Du har ju stenkolla på allas barn

Älskade Noel
  • Duntoffla
    J essica skrev 2008-06-15 13:04:21 följande:
    Duntoffla: ja jag sitter oxå och velar. Om jag ska ta den storleken eller nästa. Vill ju att han ska kunna ha den hela hösten oxå. Vilken storlek tror du du kommer ta?
    Enligt Jompa så är de ju stora i storlek och hon tror att 6-9 månader räcker. Men jag blir så osäker. Jag tror inte att du behöver gå upp till större än den Angelinah har. Frågan är snarare om du behöver mindre. Ska Isold kolla åt dig? DK börjar ju lite reor nu också
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Duntoffla skrev 2008-06-15 13:08:30 följande:
    Enligt Jompa så är de ju stora i storlek och hon tror att 6-9 månader räcker. Men jag blir så osäker. Jag tror inte att du behöver gå upp till större än den Angelinah har. Frågan är snarare om du behöver mindre. Ska Isold kolla åt dig? DK börjar ju lite reor nu också
    Angelinah har bild på Ida i sitt galleri om du vill se hur hennes sitter
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-15 13:13:23 följande:
    hmm, har för mig att hon är runt 84... något längre än lillebror i alla fall 3-4 cm kanske...
    Haha...du har verkligen koll Som ett levande uppslagsverk Kyss
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    J essica skrev 2008-06-15 13:16:39 följande:
    Kollade nu och den ser ju rätt stor ut på Ida och det är väl inte alltför längesen det kortet tog. Får nog ta 9-12 mån annars lär han ju bada i den. Vilken färg vill du ha? Jag vill helst ha blå. Kevin passarså bra i klara blåa färger
    Det blir nog brun. Hur lång är Kevin?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Jen80 skrev 2008-06-15 13:18:48 följande:
    Kikar in en snabbis innan det är dags att beställa hem lite pizza så här dagen efter ... Måste bara berätta om vår underbara kväll igår. Var på bröllop, jag, sambon och Ava. Så roligt att äntligen få klä upp sig igen och känna sig lite fin . Helt plötsligt kommer man på att man är ett par igen och inte bara föräldrar till tre små barn . Var verkligen behövligt för mig att få komma iväg . Ava sov mest hela kvällen så allt funkade jättebra. Kom inte hem förrän 2.30 inatt så idag är vi rätt slöa alla tre. Synd bara att inte pojkarna (som var här hemma med mormor) inte är lika trötta efter gårdagen. Lääängtar till kvällen ...Har lagt in lite bilder i galleriet om ni är nyfikna . CamillaJ: Åh, det är ju imorgon ni åker. Underbart nu när vädret här inte är det roligaste !! Ni kommer få så roligt!!!
     Åh, vad mysigt det låter! Jag tror att det är viktigt att få känna sig som annat än en morsa ibland. Ska kika i galleriet
    J essica skrev 2008-06-15 13:19:44 följande:
    brun är andrahandsvalet Han är ca 81-82 där nånstans.
    OK. då är han ju nästan 10 cm längre än min. Då kanske den mindre blir bra trots allt.
    Jag tycker att alla färger är fina. Mitt andrahandsval är nog grön.

Sitter och funderar på om jag vågar vänta tills I kollat eller om jag ska gå lös på den danska rean. Svåra val....
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    J essica skrev 2008-06-15 13:26:48 följande:
    Ja då trro jag du ksa stasta på en mindre. jackan är ju såpass tunn att den även funkar på sommaren när det är lite kyligare. Vart i dk är det rea? Blir inte frakten hög?
    Det är rea på de flesta sidor ex Anna-luca, POP,  Fröken blå, styledelux, house of kids...
    Många verkar börja sin rea idag

lillaw.se har en blå/grå jacka för 549 kr
    ängeln83 skrev 2008-06-15 13:29:00 följande:
    Var inne på nån sida för några dagar sen som hade typ 30% rabatt på alla jackor från MAT, har givetvis glömt bort vilken sida det var, någon som vet vilken sida det är?
    Svensk? lillaw?
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10