• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Men åh, vilka sötnosar i lurvoveraller!! Tur att jag har en liten nu annars hade jag nog fixat en snabbt haha...
    Nä, Ilon ska jag inte kränga på en lurvoverall haha... Camilla, om du tycker Albin skulle se ut som en korv, vad tror du inte Ilon skulle göra haha, kan se det framför mig. Som när jag provade Ilons vinteroverall på Liam eller Ilons sommarsuit på Liam. Stackars barn !!

• Jen80
    loveliva skrev 2008-08-10 22:18:10 följande:
    Molnoverallen är från förra vintern. Har en pop sklajacka till Hilda också som hon kan ha över lurven om det är regnigt och blåsigt och hon vill sitta upp.Men som du säger så har man en varm åkpåse klarar de ju sig jätte bra.
    Aha, då vet jag vilken. Såg en på T också förrut.
    Har en rosa skaljacka i stl 68 och en gammal vit i stl 80. De kan ju funka i början och i slutet av vintern. Ska se om jag hittar nån mer overall att ha lite kallare dagar.
    Preggi skrev 2008-08-10 22:18:20 följande:
    Så himla söt lillebror!
    Ja, samma här! Hade en massa miniapple till Ilon när han var bebis. De åkte alla ut på T förra månaden. Kändes lite jobbigt, men för pengarna blev det en rea-kasse full till Ava från eleraff .
  • Jen80

Preggi: Nä, inte så värst faktiskt . 130 kr för en ny brun miniapple-suit i stl 68. Runt 100 kr för de övriga som var princip i nyskick. Trodde jag skulle få lite mer...

• Jen80

Preggi: Nä, jag önskar att jag hade lagt ut dem för lite mer för de hade säkert gått ändå. De var i jättefint skick allihop. Den här gången har jag lagt ut mina auktioner för det jag vill ha minst, förrutom det man VET kommer stiga lite eller som man inte bryr sig så mycket över. Tråkigt när fina saker går för för lite...

Nähe, ska nog försöka komma i säng. Är själv med barnen till på onsdag så det är bäst att vara utvilad. Har kännt mig lite nere och yr så sömn är nog ett bra botemedel...
    God natt på er!

• Jen80

Hehe, är jag först ut idag eller?!?!
    Liam vaknade vid 4.30 och somnade om efter en liten stund när jag legat hos honom. Sen fick jag lägga mig hos Ava som hade vaknat, men somnade snart. Några minuter senare började Ilon gråta (som aldrig brukar vakna så tidigt) så jag fick ta in honom till mig och Ava. Han somnade inte om och vid 5.45 vaknade Liam. Så nu är vi vakna alla tre medan Ava sover. Har alltså varit vaken sen 4.30. Superkul! Och nu verkar det som att Ava låter... hmmm...

• Jen80
    lillronya skrev 2008-08-11 06:53:00 följande:
    Godmorgon i tråden!Idag släpps nya me&ikollektionen. Spännande!!
    god morgon! Är det kl.12 eller?
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-08-11 20:44:02 följande:
    God kväll!!!! Hemkommen från  Meandi-party! Köpte riktigt fina turkosa velourisar och cerisa till Hilda Annars var det inte mycket som imponerade mig....Dyrt är det ju också! En helt vanlig fleecejacka kostar 400 kr  enfärgad med ett monster på. För det priset får man ju "nästan" en jätte snygg lurv Någon som vet om någon shop fått in randiga byxor och body och mössor???
    God kväll! Ja, jag sitter och funderar på om jag ska på Me&I-party på onsdag. Var inget som lockade mig när jag kollade på hemsidan. Köpte du inget mer eller? Tycker också det är dyrt. Brukar sitta och fundera på vad jag får i Katvig och Molo för samma pris som man får en tråkig tröja därifrån .

Butte: Tack för hjälpen !

Ingen shopping, men grymt sugen som vanligt. Blir nog ingen shopping förrän nästa vecka när jag får lite Tradera-pengar.
    Är trött efter en låååång dag som började 4.30...
    Imorgon börjar Liam dagis ! Så spännande!! Han kommer nog älska det. Ilon får vara hemma ett tag till med mig och Ava .
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-08-11 20:56:44 följande:
    Köpte den oranga klänningen med rosa igelkott till Hilda, Geisha-klänningen till mig, och varsin igelkottröja till pojkarna & velourisar då turkosa & cerisa Men geishaklänningen är jag tveksam om den passar...där hängde en stl S och den såg gigantisk ut! Köpte en xs, så får se om den passar, vill inte den ska sitta löst ju...Synd de inte har alla storlekar så man kan prova, alltid bökigt att skicka tillbaka och dona..Sååååå fina bilder på Ava, Ilon & Liam i bt!!!! ÄLskar också rymdtröjan, Love har den Och även miniapple & rosa midiapple Funderar på om jag ska köpa lite rosa midiapple på rean, den nya rosa midiapplen var ju lite blek tycker jag.
    Ok. Kollade på den oranga klänningen, men den såg så stor ut i halsen, men det kanske den inte är. Igelkott-tröjan blev jag lite sugen på till Ilon och kanske ett par velourisar till Ava. Annars hittade jag inget särskilt. Lite sugen på ett par velourisar till mig också, men de skulle jag aldrig gå ut i så det känns lite dyrt för ett par hemmabyxor.
    Har du testat deras velourbyxor och tunikor innan. det är en på T som går ut snart i stl 62/68 som jag är sugen på till Ava. Frågan är hur länge hon kan ha det.

Vart kan man se nya midiapple? Har bara sett den röda och blå ju...
    ÄLSKAR verkligen rymdtröjan!!
  • Jen80
    jompa skrev 2008-08-11 21:07:58 följande:
    Du kan se de nya midiapple på Funkybaby.
    Hmmm, ja den var ju lite fesig i färgen. Jag som tycker den gamla är så fin. kanske ska fixa ett lager . Märkte idag att hennes suit i stl 68 inte är så särskilt stor.

Usch, idag var en kompis till mig här med sina barn som är som Liam och Ilon. Hennes stora råkade ramla rakt på lilla Ava som satt i sin babysitter. Hon började gallskrika och det tog ett bra tag innan hon lugnat sig . Lilla tjejen !
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-08-11 21:12:07 följande:
    Nya midiapple finns också på Funkybaby Hilda har frottébyxorna från meandi i 62/68 och de kna hon ha nu. Men beställde ändå 74/80, verka vara braresår i bensluten och ställbar resår i midjan. Tänkte faktiskt inte på halsringningen på klänningen förrän du sa det, men nu ser jag ju det på hemsidan.Hoppas den är bättre IRL
    Ok. Då kanske jag ska försöka fåd et setet då.
    Nej, på hemsidan ser halsen lite sådär ut, men den kanske är finare IRL. Får nog ta och gå på onsdag och se om det finns nåt till mina små barn .
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10