Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

mortillsju skrev 2008-06-15 14:47:35 följande:
    DUNTOFFLA Är danskarna tidigare med rea än de svenska butikerna?? Nanook har fina ytterkläder tycker jag. Och bra (lika viktigt ) Jag har inte sett dem i någon svesnk butik tyvärr.
    En del svenska har ju börjat sin och danskarna verkar börja sin idag och någon i juli.
    Nanouk- jackan är köpt på utförsäljning då ägarna bor där jag bor Tror min mamma (som köpte den) betalade 200 kr för den. De ska ju vara bra sägs det.
    J essica skrev 2008-06-15 14:47:44 följande:
    Duntoffla: Om inte I får fatt på några och vi hittar nån dansk sida med MAT i rätt storlek kanske vi kan sambeställa?
    Från är bara om jag vågar vänta tills kvällen. Visste jag säker att jag skulle ha den mindre hade jag redan lagt orden eftersom det blir samma pris som Isoldes. Hade lagt en större jacka i min inköpskorg och nu var den ändå borta. Jag ska sambeställa med FL Lisa och självklart kan du vara med i så fall. Men där jag tittar finns bara brun kvar. Fröken blå har en del men bara fraktfritt över 1800 dkk.
    snoozen skrev 2008-06-15 14:49:45 följande:
    Angående Mini a ture- jackorna så är de stooora. Har storlek 12-18-månader till min kille som är ca 84 cm lång, och den är för stor (men vi använder den iaf ). Viker upp ärmarna minst 1 "varv", ibland 2, plus att den går långt ned på benen där bak. Färgen blev jag lite besviken på då den ser mer klar ut på bilderna än vad den var i verkligheten Dock är den superfin iaf, men jag var inställd på något annat!
    Hmm... tror du att du skulle haft 9-12 egentligen då?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Ängeln- söt skrutt i BT! Jisses vad du syr nu!

Jen- Vad fin Ava blev i Kik kid-klänningen! Den är så fin!

Lillronya- vilka sötnosar i IdaT!

J essica- Nu har jag bestämt mig för att vänta till kvällen. Finns det i Västerås i vettig storlek så köper jag där. Annars finns det flera bruna (som vi vill ha) i mindre storlek på flera av de danska sidorna. Jag lär väl överleva annars. Har ju alltid Nanouken
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    snoozen skrev 2008-06-15 15:00:29 följande:
    Ja, det tror jag absolut hade funkat nu! Men nu får jag se det som att han kan ha den lääänge
      Ja, det är väl bra?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    J essica skrev 2008-06-15 15:03:56 följande:
    Duntoffla:Ok får se om du väntar tills ikväll. Ska iväg nu på meandiparty men jag tittar in ikväll igen.
    Trevligt med Meandi-party!

Nu skiter jag i allt vad jackor heter och går ut i solen istället. Här kan jag ju inte sitta hela dagen.

Cu later
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    J essica skrev 2008-06-15 15:04:26 följande:
    Okej va bra. men finns den i 9-12 mån nånstans?
    Nope. inte längre. Om inte folk sitter och tjuvhåller i sina varukorgar.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mortillsju skrev 2008-06-15 15:06:59 följande:
    DUNTOFFLANanook är bästa jackan du kan ha ärligt talat. Vindtät, andas superbra och vattentät (du kan skippa regnjackan som de ändå bara blir svettiga i !).
    Låter toppen! Jag har ett par hängselbyxor till också och ett par fleecejackor. Får se om det blir mer nästa utförsäljning
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-06-15 15:12:06 följande:
    He he, vet inte hur många gånger han klättrat upp och satt sej i buggan idag Jopp, här syr vi för fullt, har varit o letat upp lite fler tyger så jag kan sy fler skydd till bågen, det var ju smidigt och lätt
    Ja, ett sånt gjorde jag med men mitt blev inte så snyggt.

Nu kommer en OT-bild här men jag kan inte låta bli. Denna lilla krabat ligger just nu på vår tomt

Älskade Noel
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-06-15 15:29:58 följande:
    Men det var ju lätt ju Är fortfarande impad på dej som kan sy en suflett.Men naaaaaaaaa va söt.Vi hade 3 sånna här förra sommaren, dom låg i skogen utanför vår tomt varje morgon hela sommaren.
    Visst är de söta?
    Som jag sagt förrut-sufletten ser bra ut på långt håll

Blir det ngn shopping för dig då?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-06-15 15:34:44 följande:
    Hur söta som helst Njeeeh, ingen shopping än så länge, hittar inget direkt.
    Börjar även du bli "mätt" på utbudet? Jag hittar inte mycket jag vill ha alls. Utom lite Villervalla. Men inget danskt (undantag jackan)
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Infinite Joy skrev 2008-06-15 15:36:52 följande:
    Någon som har sett molos kaniner (fanns i höstas eller ännu längre sedan kankse) någonstans? Eller är det bara beg. som gäller?
    Bara nya på Trendsales i Danmark.
    ängeln83 skrev 2008-06-15 15:37:15 följande:
    Jo det känns lite så.Lite Småfolk t-shirts kanske, men annars finns inget direkt, inte ens nån Molo
    Ja, småfolk kan man alltid handla men det känns lite onödigt.
    Lina med Liten skrev 2008-06-15 15:39:03 följande:
    Duntoffla: åååh så söt den är! JAg hade suttit klistrad vid fönstret!
    Jag satt därute en lång stund. Den trodde inte att den syntes utan var lugnt kvar. Är nog där än. Jag var supernära
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10