• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

gosmamman skrev 2008-08-11 21:41:22 följande:
    Gokväll alla!Fydå så läskigt, det gör riktigt ont i en när dom får ont/blir rädda och e så små. Måste kännts jobbigt för den andra mamman.
    Ja fy, hon blev så hysteriskt ledsen så jag började fundera på om det hade hänt nåt på kroppen, men hon lugnade sig efter en stund. Mamman kände sig jättedum, men det kunde ju lika gärna varit Liam eller Ilon. Var ju inte alls meningen.

Blev inget Me&I på T. Tur det för jag kände mig inte riktigt säker. Får köpa nåt på partyt ist .

Har ni sett den grå/brun-randiga tröajn nånstans (bebis)?? eller den med trycket på magen (domino).
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-08-11 21:56:43 följande:
    Jag såg den IRL, men den är otoligt lik sommarens rosa/vit, ser ut att vara lite starkare rosa bara, inte lila direkt Då är den rosa färgen i nya orange/rosa mer lik lila. Skumt.....Men väääldigt fina ändå
    Åh, vill se den orange/rosa  NU!! Är så sugen på den fast jag inte känner mig helt säker när jag ser den på kort. Tror dock att den är fin IRL .
    Ja, jag har beställt en brun/grå-randig tröja, men funderar på en med print på också.. Men äh, det får nog vänta.

CamillaJ: Då kan vi ta varandra i hand. Fast jag mår inte illa, men känner mig yr titt som tätt och har gjort i flera dagar nu. Jättejobbigt!
    Imorgon vill jag se bild på modellen !!
  • Jen80

camillaJ: Hoppas du mår bättre imorgon. Nu ska jag stänga av och gå och lägga mig. God natt på er!!

• Jen80

Kikar bara in en snabbis. Idag är det inskolning för Liam. Så spännande !!

• Jen80
    Jaha, då har man varit på inskolning med Liam . Han tyckte det var jättekul, men det visste jag ju redan innan att han skulle tycka. Ilon fick vara hos en kompis till oss och det var väl mindre roligt. Han har blivit en riktig mamma-gris och han hade gått och kollat efter mig hela tiden och varit på väg att börja gråta titt som tätt. Bröt ihop sen när jag äntligen kom efter 1 timme. Imorgon är sambon hemma igen så då behöver jag inte lämna bort Ilon.. fast det hade jag nog inte gjort iaf utan han hade fått följa med nu när jag märkte att han inte gärna är utan mig.
    Duntoffla: Liam fyllde 3 år i juni.
    Lovelova: Men ska de gå olika dagar på dagis eller är det bara nu? Liam ska gå 5 dagar i veckan 9-12. Man fick välja, men jag har honom hellre 3 timmar varje dag. Bor ju granne med förskolan så det blir ju inte så hattigt för mig...

Nähe, lite fler nyheter nu !! Please!
  • Jen80

Åh, varför ska Villervalla envisas med såna fula bilder. Har supersvårt att se om plagget är fint eller inte. Vill se riktiga bilder ju. Irriterande!

• Jen80
    Buttelina skrev 2008-08-12 13:04:13 följande:
    det kommer riktiga bilder nästa vecka för jag ska beställa idag
    super! Får vänta på det. Köp kjol, klänning och tja, lite sånt
  • Jen80

Preggi: Åh, va fin M är i sin nya tröja !! Färgerna är ju helt underbara!
    Prickbyxorna var också superfina på. Är det samma modell som de randiga - alltså med längre mudd än de vanliga byxorna?

god kväll förresten

• Jen80
    Preggi skrev 2008-08-12 20:10:07 följande:
    Javisst är hon fin. Skiner som en sol.. Helt underbar tröja. Tack för att du visade upp fina Ilon i tröjan..Byxorna är samma modell som dom randiga med mudd. Det måste ju vara världens skönaste byxor.. Matilda måste nog få nåt par hon med tror jag. Undrar om det kommer fler färger?
    Varsågod, det var så lite så . Byxorna ser jättemysiga ut. Lite sugen på ett par till Ava om det finns så små. Vet inte om det kommer i fler färger.
    Har kommit på att jag mest borde köpa suitar till Ava. Står varje morgon och funderar på vad hon ska ha på sig och försöker matcha byxor och tröja, men tycker inte det är så mycket som verkligen matchar. Antagligen jag som är lite kräsen .
    En Katvig-suit ska hon garanterat få även om jag inte förälskar mig helt i den rosa/oranga.

CamillaJ: Så kul när de får lite nya kompisar (nu när Liam och Isak inte har varandra ). Vi hade två bröder här idag och det var full rulle med fyra busiga pojkar.
  • Jen80

Preggi: Ja, visst får man ångest när de ska börja på dagis. Med Liam känns det ändå rätt bra då han verkligen vill och jag vet att han kommer älska det... eller gör det redan efter en dag .
    Skulle aldrig sätta in Ilon där nu när jag ändå är hemma, för det hade gett mig hemsk ångest. Tycker att han är alldeles för liten. Är så glad att jag fått barn såhär tätt så man kan strya lite själv över när de ska börja. Tyvärr får ju inte Ava den fördelen utan hon får nog börja dagis jan 2009. Fy, vilken ångest jag kommer ha!!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10