Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

ja jag med. De märken jag kan handla nu är Meandi, villervalla och en del Katvig som sitter snyggt. Hollys sitter förstås som gjutet också och ej sikke lej sitter ok. Molo har jag gett upp, tröjorna passar henne inte alls O nu får jag strunta i Småfolk också

ängeln83 skrev 2008-08-21 13:11:55 följande:
    Fyyy va sur jag blir...o jag som var så glad att jag äntligen hittat tröjor till min långa smalfis *suck*
  • Zvartaliljan

Jag funderar på att åka dit, det beror på hur T går
    Men jag förstod inte riktigt...kunde man få 20% på favoriten och 15% på resten eller var det antingen 20% på ett plagg eller 15% på allt??

LA Woman skrev 2008-08-21 17:57:06 följande:
    Gokväll tjejer! Visst är det några här i tråden som bor runt Karlshamn...nån som ska till Bus & Rackartygs vipkväll på tisdag? Jag ska, även om jag måste släpa med mig båda barnen eftersom min man har jour Idag kom mitt paket från Luckylittleme, prickig hjälmmössa från Molo, kortärmad rosa kattbody från IdaT och orange/cerise långärmad body med lila kantband från Småfolk Alltid kul med trevliga paket i brevlådan
  • Zvartaliljan

Tvättar allt med vitt. Första tvätten slängde jag in en colourcatcher men sen utan och det har gått hur bra som helst!

3småttingar skrev 2008-08-22 09:19:08 följande:
    Hoppar in med en snabb fråga!Katvigs rosa/vita ränder samt midiapple rosa, i dom kläderna står det att man ska tvätta separat. Gör ni det?! Samt Ej sikke Lejs rosa nutty body är likadan.. Men man kan ju inte hålla på att tvätta ett plagg i taget :S:S Hur gör ni?!
  • Zvartaliljan

Bara så du vet är mössan superliten i storlek. Har en i 1-3år till maia och den har blivit för liten nu. Hon har ett huvudmått på 48-50 ungefär så inget stort huvud direkt.

Mosen08 skrev 2008-08-22 09:31:44 följande:
    Bra! Då får det bli så
  • Zvartaliljan

Då borde 9-12 mån passa bra Maia hade den storleken vintern 2006 då hon var 6-9 månader och ungefär samma huvudmått som Moa. Så storlekarna är alltså en för små. 9-12 motsvarar ca. 6-9 och 1-3 år motsvarar ca. 1år tror jag. Kan inte tänka mig en 3-åring som får på sig den iaf...

Mosen08 skrev 2008-08-22 09:34:50 följande:
    Moas huvudmått va 38,5
  • Zvartaliljan

Inte för att jag vill sänka ditt hopp nu men Maia började ställa sig upp vid 7-8 mån och gå längs möblerna vid 9-10 månader. Gick inte själv förränns hon var 15 månader...så det kan ta bra lång tid innan de går tyvärr...men ditt nästa inköp kanske ska vara en sån där skumhjälm Använde jag varje dag på Maia från att hon lärde sig ställa sig upp för hon bara ramlade o slog sig heeeela tiden. När de är så små så har de ju inga fallreflexer för att ta emot när de faller utan faller ju bara handlöst.

nikki2006 skrev 2008-08-22 10:04:09 följande:
    God morgonHar läst ikapp lite nu.Måste berätta att som mamma är jag jätte stolt nu. Min dotter på 8 månader reste sig i spjälsängen för en timme sen och stod upp. Blev helt paff. hon kryper ju redan och har alltid varit lite tidig men detta var ju supercoolt. Nu börjar hon kanske gå snart......Sen blir det inte en lugn stund hi hi
  • Zvartaliljan

Ja precis Hennes bilder har ju bra skärpa o så o säljaren har väl ingen bra kamera...inte för att jag vill rättfärdiga utan tycker fortfarande att det är väldigt fult gjort. I våras hittade jag ju inte bara en snodd bild från mitt album här, utan dessutom en bild med Maia på! Där hon sålde ett likadant plagg som Maia hade på sigo då hade "lånat" min bild. Fyyyy vad arg jag blev Skrikandes Tradera stängde ner auktionen direkt när jag länkade till mitt album här.

Buttelina skrev 2008-08-22 10:32:58 följande:
    ja, det var min tanke också angelinah tar fina bilder
  • Zvartaliljan

Jag har själv haft ute ett par bilder på tradera där Maia "modellat" i kläderna men det är ju en helt annan sak om en komplett främling använder bilder på min dotter. Dessutom är det ju inte då samma plagg som hon säljer och enligt traderas regler måste man väl bilden vara på det plagget som säljs??

nikki2006 skrev 2008-08-22 10:38:01 följande:
    Det är ju ännu värre för det är ju en sak att visa sitt barn här men att visa mitt barn på tradera, det är jag ju absolut inte intresserad av
  • Zvartaliljan

Vi får hålla utkik åt varandra Ser någon från denna tråd en bild som de tycker sig känna igen härifrån så bara tipsa så ska säljaren allt få

Angelinah skrev 2008-08-22 10:38:50 följande:
    Å jösses!! Hade jag sett en bild med Ida på då jäklar!! Hade blitt totalt vansinnig
  • Zvartaliljan

Jo...fick aldrig svar

nikki2006 skrev 2008-08-22 10:39:50 följande:
    Hörde du inte av dig till säljaren och frågade vad hon höll på med
  • Zvartaliljan

duntoffla - Va Förvånad Så sjukt att ta bilder o låtsas att det är ens eget barn...det borde blivit polisanmält!

• Zvartaliljan

Så nu har jag klippt i Molobyxorna o satt i band så de går att dra åt, kändes inte skoj o klippa i byxor för 400 spänn men de är sååå snygga ju så jag var bara tvungen

• Zvartaliljan

Åhhh någon som vill ha en klängapa???? Maia hänger mig i hälarna heeeeela tiden. Hon kan aldrig sitta o leka själv utan jag måste leka med henne eller så ska hon sitta i famnen. Får inte ens gå på toaletten själv o står jag o lagar mat eller diskar så står hon o skriker vid benen på mig...jag blir tokig!!!! Jag får ju ingenting gjort!! Jag har fortfarande oupppackade flyttlådor och ett berg av tvätt som ska strykas, gräsmattan behöver klippas o.s.v o.s.v men Maia har varit sån här i flera veckor nu o bättre verkar det
     inte bli! Hon sitter i min famn nu när jag skriver detta...jag får sitta vid datorn iaf så länge hon får sitta i famnen. Men så sitter hon ju inte stilla utan bara krånglar o gnäller heeeeela tiden! Skrikandes

Ot sorry...behöver avreagera mig...

• Zvartaliljan

duntoffla - Nej jag har ju inga släktingar här nere o F jobbar till 18 o denna helgen har han lovat att hjälpa en kompis att flytta så jag får ingen avlastning under helgen heller. O på dagis är hon ju bara när jag är i skolan. Vet inte om det är någon fas eller vad det är...riktigt jobbigt är det iaf

• Zvartaliljan

Så nu sover äntligen klängfia så jag har en liten stund för mig själv men är så trött så jag tror att jag går o lägger mig tidigt. Har suttit o tittat i molokatalogen o försökt bestämma mig för vad Maia ska få för fleece...det lutar åt rosa overall med gula vantar och kantband och sen en röd lurvfleecejacka med svarta kantband. Låter väl lite som Maias färger va? Eller ska jag ta en lila lurvfleece med röda kantband? *beslutsångest*

• Zvartaliljan

den fick jag redan i våras genom kontakter

rixpucko skrev 2008-08-22 19:44:30 följande:
    Molokattalog!!vart får man tag på en sådan??
  • Zvartaliljan

Den kommer i lila med röda kantband

katarina118 skrev 2008-08-22 19:49:43 följande:
    buttelinaja vet ju inte ens vilka färger lurven ska komma i men ja hoppas på lila eller någon annan snygg färg...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10