Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jompa skrev 2008-06-16 13:54:04 följande:
    Ja jag ska inte heller dit, gör bara av med en massa pengar Förstår att du längtar, Noel kommer bli jättefin i den. Just nu har jag massor jag skulle kunna köpa men jag måste hejda mig lite, vi ska ju ha semester oxå. Men lite lakan på Hemtex ska jag nog köpa, det hade rea, (åhhh vad förvånande)
    Haha..semester? ska man ha pengar till sånt också? Oops! Mina skattepengar är slut! Allt gick åt till massa trista räkningar och altanbygge. Det är nu jag verkligen vill ha mer i lön. Hur ska man klara sig om jag sen måste gå ner till 75% igen?

Hemtex har ju fasen alltid rea tycker jag. Kan de inte bara sänka sina priser generellt på en gång?
    Buttelina skrev 2008-06-16 13:54:57 följande:
    ÄNTLIGEN, som du tjatat om den så skoj att köpa något som man velat ha lääänge GRATTIS!
    tack! Du kan ta ur Compeed skavsårsplåstret ur örat nu
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mortillsju skrev 2008-06-16 13:59:29 följande:
    Det blir fint! Tur att vi har många som håller utkik efter kläder här i tråden! Jag tänkte köpa lite MAT-kläder när ajabaja rear. Det brukar alltid finnas lite fint på rean! Men jackan struntade jag i till min 2½ åring då jag tycker han är för stor för att ha fast luva nu. Rädd att det händer nåt när han härjar runt!!
    Ja, alla är så hjälpsamma här! *puss på er* Men kan man hjälpa till så gör man ju det.
    Rea på Ajabaja låter trevligt! Förstår att du inte vill ha huva på en sån kille som går så mycket. Min kis är ju relativt "still" än så länge
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-06-16 14:01:42 följande:
    Duntoffla, för dig som har en liten kille kommer säkert få en spindelmannen period eller nåt istället för hello kitty.. Grattis till jackan! Vad mkt fina tapeter ni hittar! Jag borde inte titta eftersom jag vill göra om i Matildas rum.. Blir ju bara ännu mer sugen... Vi är jättenöjda med stjärntapeten från midbec som jag har i Flippis rum. Så den får bli kvar iaf! Tack alla ni som kommenterat mina tjejer i BT.Nu ska vi till skansen! På återseende!  
    Ja, gud bevars! Usch....jaja...han får väl ha Spindelmannen när han är med pappa på utflykt och Molo och Småfolk med mamma

Ha så kul på Skansen! Hoppas att det slutar regna!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-16 14:01:17 följande:
    gjorde det nyss, vilken lättnad

Fantastiska Skatt skrev 2008-06-16 14:02:47 följande:
    Åhh det förtjänar du (Noel ) verkligen, så som du suktat !!!! Grattis!!Idag kom mitt ersättnings paket fr LPL! Inte nog med att jag fick ett par dyrare shorts än mina som tagit slut, dessutom skickade hon med en  body. Såå gulligt tycker jag!Nu har äntligen Småfolks elefanter hittat hit med andra ord, underbara IRL!
     Tack! Trevligt med så fina överraskningar! Blev det den blå med vita elefanter och gula kantband?
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-16 14:07:53 följande:
    Usch säg inte så, jag bävar för denna spindelmans period - då får han gå naken  Men tycker inte ni oxå att spindelmannen, döskallar, flames osv har hållt i sig lite föööör länge nu?? *avskyr*
    Visst är det hemskt? Flames klarar jag av till viss del men just figurer är inte min kopp te.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-16 14:13:56 följande:
    Japps den är det (äntligen)! Sååå härliga färger
    Den är såå  fin! Den ligger här hemma också
    Knyttet88 skrev 2008-06-16 14:12:46 följande:
    Min pojke hade aldrig spindelmannenperiod för han snodde storasysters bamse tröjor i stället =) helst skulle de vara röda och gula inte från killavdelningen då. Nu är det bara coola jeans och rosa tröjor som gäller. Vilken tur för honom att det är poppis med rosa så han kan handla på killavdelningen och slipper gå till tjejernas. Men han har alltid älskat färg och tycker att kläder är kul och har valt själv sedan han var 3 år gammal. Vilken tur att jag fått en sladdis som jag kan klä som jag vill..........än så länge "ler"
    Kul med barn som gillar färg! Fast helst får N låta blir Bamsekläderna också. Men det där är nog svårt att undvika. Det är väl bara att acceptera. Allt går över!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Butte- glömde du att du redan skrivit en gång?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-16 14:21:21 följande:
     varför kom detta in nu igen
    haha...undrade just om du tullat i barskåpet?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mortillsju- vad fin Malte är i Småfolk och Katvig!

Butte- håller med om att Bia ser äldre ut. Den där molokombon är så fin!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mortillsju skrev 2008-06-16 14:43:38 följande:
    Jag är också allergisk mot Bamse. Men så köpte jag då regnkläder på Lindex (härliga färger hade de!) Och en liten, liten lapp med ett bamseansikte fanns på dem. Du tror väl inte lilla Saga, varje gång hon klär på sig dem pillar på lappen och säger Bamse...helt överförtjust
    Så klart! Ja, man kan nog inte ta det där ifrån dem. Nallar och coola gubbar tilltalar helt enkelt mer...
    mortillsju skrev 2008-06-16 14:44:30 följande:
    Han är så härlig i dessa lite somriga färger! Just nu myser han runt i ett par ljusblå velourbyxor fran Katvig till biltröjan. Fint blev det med dessa inköp!
     Dessa underbara Katvigkläder! Velour..mmm...
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-06-16 14:58:26 följande:
    Jag brukar också få vara med och välja. Undrar om det beror på att man är kräsen.....
    Ja, så är det nog. Min mamma börjar nog förstå att det är ingen idé att köpa vad som helst. Fick för övrigt mina första danska av mina föräldrar i julklapp. ESL-suit. Eller rättare sagt-Noel fick.

PÅ tal om honom så vaknade han nyss efter sin tupplur. Nu blir det en promenad mellan regnskurarna.

shoppa väl!
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10