• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jompa skrev 2008-06-16 12:33:09 följande:
    Men du får ett snart du med , vi har ju tur som ska söka nu när det finns gott om ekonomi jobb.
    Ja, verkligen. Så skönt att veta att det finns mkt jobb. Hoppas bara att jag kan hitta ett som blir riktigt bra för mig.

lillronya, jättefina bilder i BT.
  • Preggi

Duntoffla, för dig som har en liten kille kommer säkert få en spindelmannen period eller nåt istället för hello kitty.. Grattis till jackan!

Vad mkt fina tapeter ni hittar! Jag borde inte titta eftersom jag vill göra om i Matildas rum.. Blir ju bara ännu mer sugen...
    Vi är jättenöjda med stjärntapeten från midbec som jag har i Flippis rum. Så den får bli kvar iaf!

Tack alla ni som kommenterat mina tjejer i BT.

Nu ska vi till skansen!

På återseende!

• Preggi

Godkväll!

Vilka härliga bilder i BT som vanligt.

gosmamman, jag tror att jag måste ha den elefant tröjan som bebben har...

isold2003, gud vad snygga kläder du har på dina pojkar. Hade vi haft en pojke skulle han lätt vara klädd så..

Det blev en lång dag på skansen och det var lyckat, la in bilder i BT men det var med vår gamla kamera och det blir inte alls lika klara bilder med den.

• Preggi
    Duntoffla skrev 2008-06-16 21:25:43 följande:
    Vilka ovanliga fina namn!
    Ja, verkligen! Jag ville att Matilda skulle heta Minou men min man tyckte att det var för ovanligt..

Vi hade bara sol på skansen och det var lagom lite folk och jättetrevligt! Resan hem med 2 trötta barn var dock inte lika trevlig...
  • Preggi
    Infinite Joy skrev 2008-06-16 21:32:24 följande:
    Men har faktiskt hört några som heter det nu. Matilda är dock väldigt fint det med. Evian behövde mer tid innan sambon gillade.
    Jag har hört ett par Minou  men det är ju absolut inte vanligt. Nu känns det ok med Matilda men det tog ett halvår ungefär innan det satte sig för mig. Det var min man som valde.. Envis..
    Buttelina skrev 2008-06-16 21:34:22 följande:
    men matilda är ju så underbart sött! älskar det namnet!
    Tack, jag tycker ju om namnet och nu känns det ju som hon aldrig skulle kunnat heta nåt annat.. Hon är ju min Matilda.. Jag trodde det var jättevanligt men har inte träffat på nån vad jag kan minnas...
    Duntoffla skrev 2008-06-16 21:32:55 följande:
    Det kan jag tänka mig. Tycker att ett trött barn räcker
    Skulle sett mig på vägen hem, lite lätt stressad och svettig på bussen hem från slussen... hehe

Jag känner mig shoppingsugen, har bara en leverans som väntar.. Känns lite klent... Frågan är bara vad jag ska köpa.. Kan ju inte påstå att vi behöver nåt..
  • Preggi
    svischan skrev 2008-06-16 21:49:00 följande:
    Ja, jag älskar den, och hennes pappa med, han väljer den framför alla andra kläder i garderoben, så idag när lilltjejen skulle vara med på pappas jobb någon timme pga stängt dagis, så åkte naturligtvis tigertröjan och nova star jeansen på=) Cool på pappas jobb
    Vart har du köpt tigertröjan? Hur är den i strl. Vi behöver nog en sån!
  • Preggi
    svischan skrev 2008-06-16 22:00:36 följande:
    Jag köpte den på sweetfunky. Den är i stk 98, men är mindre än 98 i poetry. Min dotter är 94 cm lång. Klart du behöver en sån KÖÖÖÖÖÖÖÖP
    En sån? hehe jag behöver två men det fanns bara i 98. Så jag chansar på en... Nu måste jag bara hitta nåt mer, då känns frakten mer ok..
  • Preggi
    svischan skrev 2008-06-16 22:13:11 följande:
    Nått ska du väl kunna hitta=) Jag har sett den någon annanstans också, men just nu sviker mitt minne mig... klart båda barnen ska få varsin tigertröja=)
    Tack för hjälpen! Det blev en tiger tröja bara för det fanns inte i rätt strl till lillasyster och en annan t shirt som jag tycker var sådär.. Men det blir nog bra... Är dom snabba med leveransen? Men att frakten är 49:- irriterar mig lite.. Men tröjan är ju sååå snygg så det är det värt!
  • Preggi
    svischan skrev 2008-06-16 22:21:16 följande:
    Jag kollade precis och då var 98 slut, då knyckte du nog den sista, grattis=)Kanonsnabb leverans var det för mig iaf, synd bara att lilltjejen inte fick någon just nu...
    Tack! Hoppas på att den kommer på onsdag då.. Kul att ha att se fram emot!
    JAg har inte sett den som tröja i nån annan shop. Säg till om du kommer på vart du sett den?
  • Preggi

Godmorgon!

Här sover tjejerna fortfarande... Philippa vaknade med feber inatt och när hon är sjuk vill hon sova på mig... Lite lätt varmt så jag har knappt sovit idag.
    Hade en del planer för dagen men nu vet jag inte alls med en sjukling och ett litet energiknippe.

Grattis till jobbet Tjollabolla! Vad skönt att få ett erbjudande! Ring till dom ställen du är mest intresserad av och säg att du fått erbjudande och se vad de säger...

Och självklart eftersom jag sätter mig här så vaknar den lilla...

På återseende!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10