Inlägg från: svischan |Visa alla inlägg
  • svischan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tildamamman skrev 2008-06-16 23:15:11 följande:
    Ja, det är väl mycket det !Så vad gör du här?? du borde väl vara i sängkammaren . Du förstår att jag bara larvar mig va?? Så du får inte bli sur
    Men en liten liten liten en kan jag tänka mig, om en sådan skulle få för sig att flytta in i min mage... *längtar*
  • svischan
    Buttelina skrev 2008-06-16 23:19:44 följande:
    ja, dom små liven är hopplösa just nu isabel hoppar upp isoffan och lillebror efter, sen klättrar han på ryggen och armstöden på soffan också och där springer jag hönsmorsan och säger ajaj och tar ner honom igen... typ 100ggr om dagen
    Manda har fått dille att sitta på allas axlar, vi är mycket för att leka på hennes nivå med henne, men det går inte längre för hon kravlar sig upp på axlarna hela tiden. När jag sitter här framför datorn emellanåt, så klättrar hon upp bakom mig på stolen och upp på axlarna, sen ska man gå runt i hela huset. Men även där är jag en formidabel kvinna, jag har barn på axlarna men klarar av att diska och tvätta och plocka grejer från golvet... men ujujuj vad jobbigt det är! Men hon älsakr det iaf, skrattar hela tiden *bortskämd liten skit*
  • svischan
    Tildamamman skrev 2008-06-16 23:20:13 följande:
    JA, det låter mysigare än en storasyster !
    bebis ja... brorsan ska få en i höst, och bästa vännerna i vinter... får klara oss med dem sålänge=)
  • svischan
    terezita skrev 2008-06-16 23:25:41 följande:
    jaha då är hon alltså en 05:a som min grabb... bästa åldern va hehe
    Härligt ja, emellanåt iaf=) Men det är mycket svarta ögon från hennes sida, om hon tex inte får en glass innan frukost. Men hon är relativt lättfintad, idag blev springturen ut till postlådan i ösregnet brytpunkten på en timmes skrik för att hon inte fick rita med permanent spritpenna.=) Hur är din 05a? Nöjd med livet?=)
  • svischan
    Buttelina skrev 2008-06-16 23:25:45 följande:
    haha, go-unge
    Visst är de goa barnen, men oj oj vad mycket liv det är i dem... underbart!=)
  • svischan
    Buttelina skrev 2008-06-16 23:30:50 följande:
    måste berätta en sak. isabel var bajsnödig igår och så var jag på väg att följa med henne, men det ville hon inte utan hon ville att bia skulle följa med. Så jag tänkte, fine, vad kan hända liksom, hon sitter ju på toaletten så han kan ju inte kasta i en massa grejer där. så hon hoppade upp och satte sig och kallade på lillebror som glatt spatserade in på toaletten... det gick en stund och jag skulle gå in för att se om hon var färdig... när jag kommer in står lillebror sidan om henne och typ puttar henne framåt och är just på väg att fånga upp bajskorven som ligger där och flyter . Isabel sa inget heller..TÄNK om jag kommit 30 sek senare jäkla busungar.
    Hehe, han inser väl att bajs är naturligt, vilken stingslig mamma han har=)
    Pratade i telefon med en god vän tidigare ikväll och mitt i samtalet kommer storasyster i familjen och säger att Maria 3 år bajsat på golvet. Nice!
  • svischan
    Lina med Liten skrev 2008-06-16 23:27:12 följande:
    klämma på andras bebisar är mysigt det med!
    Det är underbart! Bästa vännerna bor nära, så där ska klämmas varje dag=)
  • svischan
    terezita skrev 2008-06-16 23:36:03 följande:
    nä inte alls... han e en riktig liten fuling som räcker ut tungan åt mig när jag säger åt han och slår till mig sen springer han för han vill bli jagad, smyg knockar lillebror heeeela tiden eller håller fast han så han inte kommer nån vart så för det mesta hör jag lillebrors gnäll eller skrik men han hittar faktiskt inte på nått bus all här hemma (peppar peppar) kanske beror det på att när jag städat här hemma så går jag ut med dom och stannar ute tills nästan läggdags så jag slipper städa en gång ... lillebror däremot e den stökiga... han river ut aaaaalllt ur skåp och skafferier vilket storebror aldrig har gjort!!
    Min dotter är också ordningsam av sig, hon är pedant faktiskt, (måste lägga färgpennorna i ordning innan hon kan rita och ställa kranen i badrummet i rätt riktning innan hon stänger av vattnet osv=) Men har hon fått för sig något så är det det som gäller annars skriker hon tills hon får. Hon har juh inga syskon att tetas med, annars hade hon säkert varit värsta marodören! Men hon är samtidigt en riktig gostjej, och på de stunderna hinner vi samla ihop kraften som behövs i nästa fajt=)
  • svischan
    Lina med Liten skrev 2008-06-16 23:41:47 följande:
    *kräks av tanken*
    En kompis till oss har en dotter som går på dagis. En dag vid vilan var dottern bajsenödig och uträttade sina behov som det sig bör i blöjan. Men därefter tog hon av den och kletade ner sig själv och de närmaste sovkompisarna och väggar och lite annat... Kul att träffa de andra föräldrarna senare den dan=)
  • svischan
    Lina med Liten skrev 2008-06-16 23:46:54 följande:
    stackars barn o stackars personal som fick städa!
    Vi får hoppas att det inte var några danska kläder som blev nerkletade!Förvånad
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10