Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Preggi skrev 2008-07-15 15:15:03 följande:
    Jag håller fullständigt med, man vill ha råd att leva oxå, inte roligt om ena inkomsten bara går åt till boendet tex! Nej vi har inget stort hus, litet sött parhus bara Men vi ska oxå flytta så snart vi kan och hittar en villa som vi vill ha. Flyttade ju fr Sthlm , letade hus här som galningar men inget passade oss så fick vi bra erbjudande på detta så vi tog det så länge. Nu kan man ju kika på plats och inte behöver åka nästan 80 mil för en visning

Sorry för OT, nu vill lillfisen leka här så hörs senare!
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2008-07-15 15:22:33 följande:
    Hej förresten.Haft lunchsällskap här men nu är det bara jag och ungarna igen. Fick hem min regnbågs tröja idag från Poppilopp, så fin den var.
    den nya för hösten? Är det favvo i repris fr förra hösten el är d ngn skillnad?
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2008-07-15 15:35:35 följande:
    Favorit i repris
    Ah men då måste man ju investera i en sådan då juh, han fick ju ingen förra hösten *stackars arma barn*  

Så NU kan jag gå och leka!
  • Fantastiska Skatt
    Fantastiska Skatt skrev 2008-07-15 16:09:02 följande:
    nja, det är en liten bit om man går men i bra väder är det inga problem kartor.eniro.se/#
    äh länken funkade inte, men kolla åttkantsgatan på eniro så ser du
  • Fantastiska Skatt
    Preggi skrev 2008-07-15 15:42:00 följande:
    Vart bor ni nånstans? Jag är alldeles för hemma kär för att lämna mitt kära Nacka... Men när man ser huspriser i andra orter så blir man ju sugen... Jag ska nog öppna dörren in till M nu. Hon sover fortfarande.. Snacka om att Andys sög musten ur henne...
    vi bor mitt i skogen i värmland typ (känns d iaf som då man e van vid stan) ca 10mil fr Karlstad.
    Mm vi tvekade länge länge innan vi vågade ta steget och flytta men tillslut kändes det helt rätt, man kan ju alltid flytta tillbaka om det är så Jag är inte fr Sthlm och sambons fam. bor här så det va inte direkt ngt som höll oss kvar längre förutom jobben och nu i efterhand undrar jag varför vi inte flyttade tidigare
  • Fantastiska Skatt
    Angelinah skrev 2008-07-15 16:11:37 följande:
    Hellu i tråden Idag har det varit riktigt varmt, så man har äntligen fått vara i solen lite Jompa--- Vi är med Bee
    Heeej
    Åh, har ni värme? *fuskigt* här är det storm och kallt jue...

Allt bra?

Nu BB igen?? Galna kvinna
  • Fantastiska Skatt
    Angelinah skrev 2008-07-15 16:19:45 följande:
    Hej på dig Japp, idag e de riktigt skönt faktiskt!!Allt bara bra här.. Behöver hoppa lite news känner jag bara Bee:n är inte helt ny, jag böt den mot en Cameleon plus pengar   jag e ju såååå ekonomisk ju
    Japp, Angelinah - ekonomisk, känns verkligen heeelt rätt Räcka ut tungan 
    Ah, men då va det en rätt bra deal då - så nu ska pengarna som bränner i fickan investeras i lite nyheter?! Vad är du sugen på då?

Nämen är hon rädd för bubblor?? Oliwer är helt farcinerad av dem
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2008-07-15 16:23:43 följande:
    Jaha så nu äger du oxå en Nån som har lust att laga lite mat till oss idag, så tråkigt att komma på vad som ska ätas.
    Jag borde oxå laga mat men orkar inte  Har åtminstone kommit fram t vad d ska bli men känner inte för att laga till det , men det börjar bli bra hungrigt här nu...
    Preggi skrev 2008-07-15 16:24:15 följande:
    Då är det nog lättare att flytta. Både jag och min man kommer från stockholmsfamiljer. Vi har båda 2 hela vår släkt här i stan. Det känns svårt att flytta nånstans där man inte har nån anknytning alls.  Kul att ni trivs så bra! Jag kan tänka mig att det är ett helt annat lugn där än vad det är här...
    Det är det verkligen! Sååå skönt!!
    Svägerskan m familj gjorde d för flera år sedan, sa upp sig och flyttade hit trots all fam. och vänner kvar i Sthlm Det är strongt, hade jag nog inte grejjat... men det gick ju bra och vi kom efter en efter en

Näpp, hörs senare!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10