Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjollabolla skrev 2008-08-19 21:59:02 följande:
    Åh jag tycker det är svårt med kläder till dagis. Innan har jag alltid sagt att han ska ha andra kläder, men vaddå, vi har bara danska fina! Så då blir det ju dyyrt att köpa massa nytt man inte vill ha egentligen Och dessutom tycker jag verkligen att alla tröjor är så hemska i dom "vanliga" affärerna. Verkligen fruktansvärda. Så nej, det blir nog att slita på Molosarna! Även om jag allt ser att folk tittat lite, men det skiter jag i!
    Så tänkte vi oxå, vaddå ska vi köpa massa kläder vi inte tycker om och inte vill att han ska ha bara för att ha på dagis, så alla kläder används både hemma och till dagis. Visst kollar folk men han får mest beröm för sina underbara härliga kläder faktisgt. Han är ju dessutom Cool när han struttar runt i sina NS och småfolk i barnvimlet
  • Fantastiska Skatt
    Tjejtriss skrev 2008-08-19 22:03:49 följande:
    Justja, jag har inte bara sålt en massa idag, utan även köpt lite Molo:www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=7020...www.tradera.com/auction/auction.aspx...
    fiiina
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-08-19 22:13:06 följande:
    Ja visst är dom! Och så är det kul när dom skiljer sig från mängden. Vaddå, blir det förstört så blir det. Sen får folk glo och kommentera om dom vill...
    Precis Fast han får bara posetiva kommentarer, både av personal på förskolan och på ÖF "åååhh, han har alltid så härliga kläder men VAR köper du dom, det är ju sådana inte alla andra har, jag önskar att jag hade barnbarn att köpa sådat till"

Fast bäst är ändå en som jobbar på ÖF som äääntligen blev mormor Kom helt lyrisk en dag - vet du vet du vet du Nu har mitt barnbarn lika fina kläder som Oliwer, ja sådana med stjärnor i starka fina färger. Hon bor på söder i Sthlm, vet du vart hon kan köpa mer?
    Så gullig hon är
  • Fantastiska Skatt
    Incommunicado skrev 2008-08-19 22:15:49 följande:
    matadorkids har den tröjan iaf.
    *suck* hur kunde jag missa det? Var lixom första stället jag kollade... Tack
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-08-19 22:37:38 följande:
    haha, vad kärt! Idag när fröknarna bad oss namna alla kläder sa jag "ja men Milos är dom i starka färger och med stjärnor oftast" "joo det har vi redan sett" Nåja, jag får väl peta dit ett litet M nånstans,men det tar emot! (Och nej, när jag pratar om min EGEN son och HANS förskola är jag inte förskollärare som själv ber alla andra att namna 
    Haha, sambon sa oxå det när det var dags att namna - "men Molo, Katvig, NS och dom behöver du väl inte namna - finns ju inte en enda unge på hans avd. som har likadana"

Ärsch, strunt samma, hellre att de hamnar på rätt ställe och förlorar ngr stackars kronor vid ev. försäljning. Sånadäringa märk lappar e jag för lat för
  • Fantastiska Skatt

Hej på er

BUTTE ---- Men guuuu' va söt han va i overallen Ångrar nästan att jag köpte po.p i år oxå... Kan han röra sig ordentligt i den, leka osv? Isf tycker jag du ska behålla den, brukar ju bli smälkallt först rätt sent på säsongen och det är ju rätt långt dit fortfarande.

TJOLLA ---- Visst va du ute efter smidiga ej för varma vinterkläder? Name It har fleecefodrade överdragskläder som ska tåla -10 grader med bara tunna bomullsplagg under så det räcker ju ett tag om man bor söderut i landet tror det var typ 349:- oxå, billigt o bra!

• Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2008-08-20 14:16:15 följande:
    nä, jag ser inte vad du skriver, trodde du dissade mig vatten och vindtät. inte alls tjock.. tyckte den var snäppet tunnare än molo. perfekt med smidig dubbelknäppning fram när det är till små barn. jag är såå nöjd!
    Mhe säg inte så ... *får inte köpa en overall till*

Hur är Molos byxor i stl i år? Vet ej om man ska ta 80 el 86 till fisen? Han har ju rätt korta ben alltså...
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-08-20 14:25:15 följande:
    Tack för tipset! Jag vet verkligen inte hur jag ska göra med vinterkläder. I vintras var dte ju inte alls kallt. Men ändå ett par dagar som kräver overall. Så därför tänker jag att kanske är det bäst att satsa på en lagom tjock overall som oxå tål vatten och vind och snö (om vi nu skulle få nån i år). Men den kan ju inte vara för varm... Det är ju ändå smidigast med overall än att dra på både byxa och jacka. Och att röra sig i oxå...
    Ja jag håller med. Kör på rejäl overall i år och hoppas på bättre vinter men lär oxå behöva ngt tunnare tror jag på dagis i höst osv...
  • Fantastiska Skatt

Gha blir utsläng dhela tiden

Butte --- tack! Är printen kortare / mindre än stars och ränder?

Tjolla ---- Coooola Milo

• Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2008-08-20 14:58:56 följande:
    jag också *arg*ja printen är liksom smalare och mindre över lag
    Hmm, typiskt ... 86 va slut på Matador som hade resten *spanar vidare*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10