Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjollabolla skrev 2008-06-04 22:32:46 följande:
    *asg* Skatten alias cameltoe Näe jag håller med. Vi känner ett par som är alltid väldigt välklädda själva, har grymt bra jobb (har nog en inkomst på minst 50 000 i månaden VAR) och deras son ser ut som jag vet inte vad... Hon sa själv att hon var helt ointreserad av vad han hade på sig. Jo jag såg det när han kom i en bodysuit som var alldeles för kort i benen, slutade vid knäna och hon hade strumpbyxor på honom under den för att det inte skulle va kallt! var i vintras.... Helt sjukt!
    Åhhh, måste berätta. Jag tycker det är så sorgligt när barnen inte proiriteras. Häromdagen i stan kom en npappa med sin son (jo jag vet att det är pappan! ) Han är välklä'dd, dyra snygga jeans, dyra skor, snyggotröjan och svindyra skinnjackan. Sonen har en WSfleece som han vuxit ur för nåt år sedan (ärmen slutade mellan handled och armbåge) velourbyxor som var både små och helt och hållet söndertvättade och skor som verkligen sett bättre dagar. Usch, här fanns det pengar men inte till barnet . Sorgligt
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-06-04 22:34:08 följande:
    Haha, så därför får jag shoppa så mycket som jag gör då? Här har alla TRE barnen glasögon
    Hoppas det gick bra med dagislappen!
  • mortillsju
    Jen80 skrev 2008-06-04 22:34:54 följande:
    Åh, hoppas hoppas !!Nån som sitter uppe ett tag till? Vill ha hjälp med en grej... Orkar själv inte sitta uppe mycket längre.
    *pigg och vaken*
  • mortillsju
    Tjollabolla skrev 2008-06-04 22:38:40 följande:
    Ja visst är det sorgligt... När man HAR pengar liksom. Det minsta man kan göra är ju att se till så barnet är rent iaf... Men det är ofta deras grabb kommer i skitiga kläder direkt på morgonen och så är dom själva så grymt snygga, fräsha och välklädda. Det matchar liksom inte
    Tragiskt. Det är nåt vajsing i prioriteringen. Och en enorm egocentrering! Tror jag.
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-06-04 22:39:17 följande:
    Det gick bra, nu går de längre dagar (from idag) och jag fick sova på dagen Fast nu är jag trööött igen och imorgon ska de på cirkus så de måste vara där senast tio i åtta på morgonen.. pust!
    Tufft läge! Se till att vila så mycket du bara kan när de är borta. Bunkra upp så mycket det går! Sen kommer du säkert vara trött ändå när de är hemma men då har du i alla fall gjort vad du kan!
  • mortillsju
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-04 22:42:13 följande:
    Visst är det tragisgt? (starkt ord kanske men ni förstår) Barnen måste ju absolut inte ha det allra senaste, dyraste, finaste osv. Men kan de inte iaf få ha kläder i rätt stl som passar och är hela!!När de har plagg som är ärva i flera led, trasiga och så små att magen väller över byxlinningen och mudden slutar halvväg på vaden.... då blir jag sur och ledsen ...
    Precis så. Man kan vara fin, hel och ren även med lite pengar i familjen. Det handlar om inställning! När mina fem nu tonåringar var små var vi ibland hysteriskt fattiga. Men barnen var alltid fina ändå. För en liten peng. Hela, rena och söta! Såklart.
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-06-04 22:42:53 följande:
    Ja, precis.. Problemet är bara att jag har svårt att somna, även om jag är trött Skoltjejen verkar inte få vara på fritids dock, för sjukskrivning är inte skäl nog för att få fritidsplats..
    Pucko kommun. Dra det ända upp i länsrätten om du måste. Be att få ett beslut (inte bara muntligt!) Klart du har rätt till fritids!
  • mortillsju
    Lina med Liten skrev 2008-06-04 22:45:56 följande:
    God kväll!! Här kommer jag lika sent som vanligt
    Gokväll! Såg att du fått fina nanoouklänningen nu!
  • mortillsju
    Lina med Liten skrev 2008-06-04 22:52:29 följande:
    Jaaaa!! Den är ju underbar!!!
    Visst är den . Vårens/sommarens mesta vitamininjektion tycker jag!
    Tjejtriss skrev 2008-06-04 22:50:17 följande:
    Ja, det hade jag kunnat om jag orkat. Men det gör jag inte Jag hoppas jag får positivt besked från rektorn imorgon istället..
    Jag hoppas verkligen de lyssnar på dig. För vad är annars den kommunala verksamheten till för?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10