Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

lillronya skrev 2008-06-02 23:26:51 följande:
    Ja geggamojas var fin.Funderar på om nån av villervallas gröna kanske passar.Eller katvigs, ja.......
    ja.. katvigs rosa/vita kanske?? tror inte villervallas är rätt grön färg
  • Buttelina
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-02 23:28:45 följande:
    Usch, hoppas du mår bättre snart och att det löser sig m dagiset! Mår inte mamma bra, mår inte barnen brå då är dte bättre att de får leka m kompisar och ha kul!!
    visst var den vitsig
    Duntoffla skrev 2008-06-02 23:30:20 följande:
    Hahaha...MAT som MAT menar du? Ja, tur jag går på diet och inte behöver så mycket mat.Ska fundera. Den kanske dyker upp på rea på fler butiker snart. Där man vill shoppa annat. Och i andra färger.
    ja, svält dig själv så du får råd med en mat jacka till grabben
  • Buttelina
    Tjejtriss skrev 2008-06-02 23:30:36 följande:
    Ja, precis, det är ju det. De vet om att jag är sjukskriven, men jag är bara sjukskriven till 24/6. Förmodligen blir det förlängt, men annars kan ju vad som helst hända med arbete, aktivetet etc via arbetsförmedlingen så jag kan ändå inte veta.. Fast de säger att det vore ju skönt för barnen att vara ledig, det kommer inte vara så många där osv osv och det ger mig dåligt samvete. Men jag måste tänka på mig själv för jag måste blir frisk!
    vad tråkigt att du inte mår riktigt bra
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2008-06-02 23:37:02 följande:
    Precis! Det är ju synd om stackarn som inte har några kläder! Jag får se ut som ett benrangel så att han får vara fin Men 400 kr billigare är ju en del. Undrar om Ajabaja kommer rea sina snart? Jag skulle ju sova...det går ju bra som vanligt...
    ja, han får väl snart gå naken 400kr är inte sååå farligt
  • Buttelina
    Tjejtriss skrev 2008-06-02 23:38:50 följande:
    Haha! Gillar du inte Kitty? Här är det 8,5-åringen som gillar Kitty mest och då ska de andra två också ha..Nä, men jag ska leta igenom mössorna igen och se om jag hittar nån som passar till lurven. Då hojtar jag Stora tjejen har den som är tvärtom i färgerna, dvs grön med rosa kantband och det är lika svårt det.
    ja, den gröna har isabel också! hopplös!
  • Buttelina
    Angelinah skrev 2008-06-02 23:44:38 följande:
    Hej!Vill mest tacka för alla snälla underbara ord från er här inne.. Det värmer oerhört ska ni veta..  Jag har läst vad ni alla skrivit både i tråden och i min GB...Dagen har gått åt till att hålla ihop för Bella som fyller 10 år idag, barnen vet inget ännu, ska berätta det för dem i morgon.. Bella måste få ha sin födelsedag i glädje kände vi..Vi är nog rätt chockade antar jag, man växlar mellan hysteriska tårar och skratt..kommer man någonsin förstå?Återigen stort tack för era ord...
    jag har tänkt på dig hela dagen. Jobbig dag för dig imorgon igen då du ska berätta för barnen

Grattis till Bella
  • Buttelina
    Tjejtriss skrev 2008-06-02 23:50:24 följande:
    Fick förresten hem tre hemliga plagg från LPL idag.. Stella fick en rosa Småfolk-tröja med katter, Nora fick en långärmad Lollopard-klänning till hösten (ord pris 399 kr!!!) och Jonna fick ett linne från Hugin&Mugin och en randig klänning/tunika från okänt märke.
    oj, det lät ju bra!
  • Buttelina
    Angelinah skrev 2008-06-02 23:52:04 följande:
    Tack säger Bella... Har bett om hjälp inför morgondagen.. Ida åker till farmor och mina systrar och en man kommer vara här när jag berättar, OM jag inte klarar det så kan dom hjälpa.. Det känns skönt!!
    men anna, ha inte dåligt samvete. inte kunde ni veta att hon gått bort.

Skönt att veta att du har hjälp från släkt imorgon. Kommer tänka på dig!
  • Buttelina
    Angelinah skrev 2008-06-03 00:04:21 följande:
    nä, jag vet.. men jag tar på mig det iallafall.. ska försöka få någon att prata med om just den biten då den plågar mig så och jag har svårt att vara realistiskt i dom tankarna.. tack för att du tänker på oss gumman!! ska försöka få mig nån timmes sömn nu..underbart fina bilder i BT...Tack för att ni lyssnade!!
    jag förstår att det plågar dig just nu försök sova gott nu

KRAM
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10