• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Godkväll!

Man blir ju inte lite trött på FL när det lägger ner hela tiden....

Angelinah skrev 2008-08-17 20:05:31 följande:
    hellu i tråden idag har vi kollat på hus   i Flen å så fint det var alltså!!! man blev riktigt sugen, men orkar man flytta just nu.. har ju bara bott här lite mer än ett år liksom får se om man budar    spännande!!
    Ska ni flytta till Flen? Finns huset på hemnet? *nyfiken* Men inte kan du väl lämna Nacka heller.. Det är ju underbart här!!

Imorgon börjar jag jobba... *nervös* Vad ska jag ha på mig? Massa frågor som snurrar nu..

Vilken butik är kaptenen?
  • Preggi

Angelinah, Guuud vilket underbart hus. Priset känns ju helt overkligt! Vår 4:a här är värderad till över 3 milj.. Kanske en dum fråga men var ligger Flen?

• Preggi
    Angelinah skrev 2008-08-17 20:21:12 följande:
    vi har inte bestämt oss till hundra än, men vi funderar starkt på en mindre stad, sthlm e inte bra för dom stora barnen känner vi, bara massa stress o elände kaptenkaos o prinsessan på alviks torg
    Vad säger de stora barnen om att flytta då? Kan tänka mig att ni är sugna. Vi kanske skulle kolla lite utanför Nacka? Men inte nu. Nu ska jag börja jobba och sen får vi se vad som händer.. Vi trivs så himla bra här i Nacka..
  • Preggi
    Angelinah skrev 2008-08-17 20:32:40 följande:
    E som är 12 är väl den som bromsar mest, vill inte lämna bästisen i huset bredvid, B som är 10 vill inget hellre, T som är 17 får välja, antingen följa med eller bo kvar hos pappa sin i sthlm Vi trivs sådär här egentligen.. Å nu när mamma gick bort så finns det ännu mindre som håller oss kvar, gubben har all släkt i västerås..vi bor gärna i mindre stad, lite lugnare
    Vad spännande!! Var det många på visningen? När måste ni bestämma er?
    Kan tänka mig att det är mysigt i mindre städer.
  • Preggi
    jompa skrev 2008-08-17 21:13:39 följande:
    Jisses så shopping sugen jag är, tur att man ska in till stan imorgon annars hade nog jag storhandlat på nätet ikväll. Behöver lite långärmade t-shirts till sonen upptäckte jag idag när jag skulle namna ungarnas kläder inför dagisstarten. Han har bara fem stycken , och då måste det ju finnas några extra plagg på dagis i fall olyckan är framme.
    Kul med shopping.. Jag får jobba istället så jag får massor med pengar till shopping sen.
    JAg tror att jag ska byta eBBe jeansen till en NS lurv. Tycker ju att molos är snyggare men helt värdelöst att de inte är vindtäta tycker jag.
    Du kan väl klämma på NS lurven och rapportera sen?
  • Preggi
    jompa skrev 2008-08-17 21:16:04 följande:
    Nja sådär tycker jag.
    Mina går inge bra alls..
    Jag ska slänga ut lite mer sen när de här är klara hoppas på bättre napp då..
  • Preggi
    jompa skrev 2008-08-17 21:19:08 följande:
    Jag klämmer massor jag lovar Kommer nog köpa en oxå till sonen, gillar oxå att de är vindtäta, men synd att det bara kom en färg, vill inte ha lika till ungarna.
    Jag klämde lite på den på vildänglar i fredags men jag hade P med mig så jag hann inte klämma färdigt.
    Jag tror inte M kan ha den färgen, den passar henne inte alls.. Tror den klär P bättre så jag får hitta på nåt annat till M. Hon har ju 2 st WS från po.p men jag vill ha mer...
  • Preggi
    jompa skrev 2008-08-17 21:21:59 följande:
    Kan vara så att alla har slut på pengar nu efter semestern men det kommer nya friska nu till den 25:e så det kanske går bättre då.
    Såg en begagnad kanin tröja i 80 som var uppe i nästan 400:- Helt sjukt ju...
    Jag har satte slut den 20e då har ju bb kommit iaf och en den 24:e trodde jag satte 25:e men det är svårt att räkna ibland tydligen.. haha!
  • Preggi
    Tildamamman skrev 2008-08-17 21:29:09 följande:
    ?? Shit! Synd att jag sålde vår för ett halvår sedan då .
    Vi har en iofs lite större men den är så fin så den får bo kvar hos oss lite till..

Butte, kanske jag som la ut fel grejer. Får ladda en ny omgång istället. Jag är ju total nybörjare med separationsångest så det var bara de som jag kunde slita mig ifrån först som åkte nu..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10