• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Funkybaby har fått in lite mer av Katvig. Blev en kortärmad turkos/orange tröja till Ilon !

• Jen80
    Jessys skrev 2008-06-22 19:52:26 följande:
    Kikar in en snabbis före jobb. kaanske man kikar in från jobbet om man hinner Meeen täänkte bekräfta att Charlie kommer bli storebror i februari om allt går vägen. Är än så länge bara i v7 men ja kan bara inte va tyyst längre haha.
    Kikar bara in en snabbis och så måste jag ju lösa bakåt i tråden varför alla skriver grattis... nyfiken ju !! STORT STORT grattiiiiis !!! Så roligt! Klart man inte kan hålla tyst om en sån sak!

Imorgon ska vi till fotografen och kolla på bilderna vi tog när Ava var 2 veckor. Så spännande! Tur att vi tog korten när vi tog dem, för nu är hon full med hormonplitar. Lilla tjejen ser ut som mammas lilla tonåring .
    Söta barn i BT som alltid .
  • Jen80
    Zvartaliljan skrev 2008-06-22 22:04:02 följande:
    ja det känns ju verkligen så orättvist att det ska behöva vara så här...jag älskar Maia över allt annat nu men hon var ju inte planerad och till en början var jag ju väldigt rädd och inte alls beredd på att bli mamma...Maia blev ju till trots p-piller (glömde inte ett enda...visade sig ju senare vara ulcerös colit som orsakat att jag inte tog upp tabletterna i tarmarna) och då hade min syster redan kämpat ett bra tag...och så kommer jag och blir gravid på det sättet. Jag förstår nu hur förkrossande det var för henne (då hade hon ju ännu inte berättat öppet om deras försök...) att se mig med magen i vädret och nu i sommar ska hon bli faster och flera vänner ska få barn...jag ser hur hårt det tär på henne
    Usch, stackars din syster . Kan förstå hur jobbigt det måste vara för dem. Har också folk i min närhet som haft det tufft och då känns det lite dumt att bli gravid på löpande band...

Liam sover också gärna med leksaker i sängen. Han brukar välja nåt varje kväll och ett tag hade han dille på att välja några små djur som han hade i en liten låda. Ibland blir det en bil eller ska han ha en bok osv.

Nu ska jag iaf stänga av. Fick bästa sovmorgonen någonsin igår, då alla barnen sov till 10 . I morse vaknade Liam vid 5 och behövde kissa, sen somnade han om tills klockan nästan var 8. Han som i princip alltid vaknar innan 6. Tror ni det håller på att vända?! Hoppas hoppas!! Eller var det bara midsommar som tog på krafterna .
  • Jen80
    lillronya skrev 2008-06-23 18:56:27 följande:
    Tror bara de hade rosa/vita och svart/vita.
    På rea nånstans?? Är på jakt efter eb rosa/vit
  • Jen80
    jojoa75 skrev 2008-06-23 19:15:43 följande:
    De hade den på rea, 30 % på lilla helsingborg.Finns väl även på hippokids tror jag.
    Åh tack. Ska genast kika in .

Har lagt in en massa bilder i BT... Nån som vet hur länge bebisar brukar ha hormonprickar? Ava har en massa nu och har haft det i snart en vecka. Vet att Liam hade rätt mycket, men inte Ilon.

Butte: såååå söta syskon i BT . Så roligt med såna bilder!

Tjolla: Skoj att gå på bio. Usch, vi har bara varit på bio två gånger sen Liam föddes. Riktigt illa eftersom jag faktiskt tycker om att gå på bio. Får ta igen det sen ... Ha så kul iaf !!
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-06-23 19:39:34 följande:
    Jag har fyndat rosa/vit katvigsuit till Hilda idag på hippo (Och lite till)Men det kanske inte var det du var ute efter? Jag kommer inhoppandes här
    Var ute efter den rosa/vita velourjackan. Fanns tyvärr inte där . Men kanske får ta och köpa en suit jag med . Hon har ju en redan, men vill säkert ha nån som funkar till hösten. Älskar det rosa/vita och funderar på hur mycket man ska köpa som hon har att växa i haha.. men man kanske tröttnar ...
  • Jen80
    Jessys skrev 2008-06-23 19:44:49 följande:
    jag kommer ihåg att Charlie hade rätt länge, några veckor kanske.... tycker så synd om dem för det ser nästans lite hemskt ut.. undrar om det kliar o så?
    Tror inte att de märker nåt. eller det kanske beror på hur mycket de har. Men Avas ser ändå rätt "fint" ut. Hon är inte torr och så iaf... Men det ser ju inte så kul ut. Men hon är söt iaf
  • Jen80
    jompa skrev 2008-06-23 20:47:09 följande:
    Nån som kollar på 5:an?En ung kille som opererat sig mot fetma men inte riktigt tar det på allvar, gör mig förbannad.
    Nej, jag kollar på 3:an. Extreme homemakeover. Brukar aldrig kolla på det, men såg början och kunde inte sluta titta. En liten 8-årig tjej som överann cancer, men fick sen tillbaka det i skelett och ryggmärg eller nåt sånt. Allvarligt iaf. Åh, jag bara gråter när jag ser henne. så underbart söt och så otroligt orättvist ...

Butte: Tack . Ja, hon är rätt söt iaf ...
    Buttelina skrev 2008-06-23 20:24:53 följande:
    hon har nog lite panik för att kragen på katvig velouren ska ändras
    Hur är de nya kragarna??
  • Jen80

CamillaJ: Åh, va härliga bilder !! Och snygga killar såklart ...

Isolde: Vad är det för NS-jeans? Vill se en bättre bild tack !! Och decenttröjan är ju så fin. Var sugen på en till Liam, men det har inte blivit av att beställa... Men nu blev jag ännu mer sugen.

I brist på Katvigs rosa/vita velour så kanske man ska köra på en helrosa. 170-nånting kr på hippo är ju inte så farligt. Men frågan är om man ska köra på 62 eller 68. Är tänkt till höst och ja så länge den sen räcker. Tycker ändå att de jackorna funkar året om. Gör ju inget om den är lite stor, men i sept börjar det väl bli lite kyligt och då är Ava 4 mån... 68 borde väl bli bra?!? Eller vågar man vänta på nån rea på rosa/vit?!?!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10