Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Eddiebaby skrev 2008-06-24 13:57:17 följande:
    Butte: Japp det finns en speciell pressarfot och ett speciellt program på symaskinen som du kör för att göra knapphål!
    ojdå vad praktiskt

men ni som syr dynor till vagnen med tunnare tyg har ni nån vaddering eller liknande?
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-24 14:01:45 följande:
    *asg* Vi kanske ska starta en ny tråd: Vi som SYR danska barntillbehör till vagnen och behöver hjälp med det
    asg låter som en ide
    Eddiebaby skrev 2008-06-24 14:02:27 följande:
    Det är inte riktigt så krångligt som det låter! Mitt sittöverdrag är i velourfrotté och det har jag bara sytt dubbelt tillsammans med vanlig lakansväv, fungerar alldeles utmärkt. Sen går det givetvis göra vadderade dynor också!
    lakansväv?? frågetecken här
  • Buttelina

förresten poppilopp har börjat sin rea. utvalda varor till 30%. här blev det en småfolk kossa tröja

• Buttelina
    havsvind skrev 2008-06-24 14:06:06 följande:
    symaskin alltså...
    ja symaskin
    Eddiebaby skrev 2008-06-24 14:08:09 följande:
    Ja en dansk pysseltråd vore ju utmärkt! Lakansväv=vanligt lakan!!
    aha
  • Buttelina
    havsvind skrev 2008-06-24 14:06:06 följande:
    symaskin alltså...
    känner du dig säkrare på storlek på velorjackan? 80 eller 86? om du vill så kan jag ta foto i både 80 och 86 på min grabb så kan du se hur de sitter på honom
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-24 14:13:46 följande:
    håller med; AHAA! De visste inte jag heller
    du o jag tjolla... vi e inte så avancerade vi
    lillronya skrev 2008-06-24 14:17:20 följande:
    Goddagens i tråden!
    goddag hänger du med på torsdag?
  • Buttelina
    lillronya skrev 2008-06-24 14:26:23 följande:
    Ja jag tror jag får ihop det.Jag tar bilen och kör ner iaf. Så hoppas vi på att jag hittar till samma parkeringshus som förra gången.
    jamen vad skoj då ses vi då
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2008-06-24 18:14:08 följande:
    Jaa jättefina! Jag var oxå sugen på den t-shirten du tog till din grabb men jag kunde inte beställa mig för storlek så det fick va så... Jag har samma storlek i jeansen åt Milo som din grabb
    vad är det nu ni köpt?? *nyfiken*
  • Buttelina
    Nika skrev 2008-06-24 16:12:06 följande:
    Jag fick hem min småfolk klänning från LLM idag. Vad snabba de är!Och såå snygg klänning! Vet att det här är en barnklädestråd men nu har jag snart en egen samling: vit apor tröja, orange klänning med röda äpplen, beige klänning med små buna/lila äpplen, grönt linne med gröna äpplen och så hoppas jag att hjärtan klänningen är på väg från DK! Har blivit galen i småfolk ju! Inte bara till barnen! Måste övertala Batinki att ta in lite vuxenkläder
    vilken klänning???
  • Buttelina
    Jen80 skrev 2008-06-24 18:22:59 följande:
    God kväll! Hur går det med all rea-shopping ?!? Idag kom Ilons kortärmade Katvig-tröja (turkos/orange). Så fin så!Imorgon kommer det kanske post från hippo. Hoppas! eller hoppas och hoppas, det är ju inget Ava kan ha än på länge iaf, så det gör ju inget om det dröjer några dagar . Var inne på sidan idag och såg att frakten är 29 kr, men igår var det ingen frakt... tror jag.. eller är det jag som är knäpp?!?
    nä igår var där ingen frakt! det skulle ju gälla till den 16:e eller nått. FULT att bara ändra så. jag tänkte beställa innan men struntade i det pga frakten
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10