Tvillingmamma2007 skrev 2008-06-06 21:03:33 följande:
Är det bara jag som inte har solskyddskläder till mina 14 mån? Jag kör bara t-shirts + shorts + solhatt samt håller oss mest i skuggan och är vi mer i solen så kör vi lite solskyddskräm. De har redan fått lite färg faktiskt men så länge de inte bränner sig så känns det rätt lugnt ändå (duckar!)
asså vi kör ju också t-shirt och shorts + solhatt hela dagarna... men solskyddskläder har de när de badar!! Det är superpraktiskt tycker jag. Detta är första sommaren vi köpt det (jag har ju en 3-åring också). Men det känns som det kommer bli såna varje sommar framöver!

Anledningen att vi köpte är att vi åker till Thailand i november och då tänkte vi att det behövs om inte annat tills dess och då kunde vi lika gärna köpa det nu till sommaren och få användning för de nu också, för de kommer kunna ha samma storlek. Idag har grabbarna badat massor ute i sin pool för det har varit 28 grader i skuggan hela dagen (PUH!!!) och då har solskyddskläderna varit super... vi ställer ändå upp parasollet för poolen så det blir skugga, men skuggan är inte alltid tillräcklig har jag märkt för strålningen går oftast igenom. Sen tycker jag det är jobbigt att hålla på och smörja... så jag tycker om kläder som döljer större delen av kroppen.
Tvillingmamma2007 skrev 2008-06-06 21:11:53 följande:
Haha Hehe ja har varit lite försiktig med solkrämen med efter alla larmrapporter. Lite OT men nån som har nån bra utan zincoxid eller andra gifter? Jag har Bamse men den var tydligen inge bra suck.
vi har också bamses, men den börjar ta slut så jag funderar också på vad man ska köpa... inte så lätt. Barn under 3 år ska ju dessutom ha med enbart fysikaliskt filter och då finns det inte mkt att välja på. Jag tror vi får köpa en ny tub bamse iaf... hmm... får undersöka saken.