• solida

För alla oss som gillar Lindex. Del 4

Någon som vet vilket lindex i norra/västra Stockholm som har velourbyxorna, velourjackor och igelkottströjor? Jag orkar ju inte åka runt till alla...
    När jag var i Vällingby i torsdags hade de endast velourbyxor i grått. Jag vill ha orange!!!! Jag ska dock till Vällingby ändå idag, så då går jag in och kollar igen. Men är det nån som VET nån butik som har allt detta?

• solida

Ingen som vet om velourbyxorna och igelkottströjan finns i Barkarby? Tänkte åka dit imorgon men kanske åker till Kista c istället. Är det någon som varit på nån av dessa två butiker?

• solida

Helena M skrev 2008-06-30 21:12:15 följande:

solida: De fanns, flera storlekar med när jag var där i eftermiddags..
    Tack! Då blir det en tur till Barkarby idag då när de öppnar. Blir nog en liten sväng in på pop outlet också...
  • solida

Vad konstigt att de slutar med mammakläder nu när det är värsta babyboomen...

För övrigt hade de ooootroligt mycket rea på lindex i barkarby. Typ halva butiken var reaställ. Jag köpte t-shirts till Milo och örhängen till mig. Och sen köpte jag förstås velourbyxorna, i brunt och orange. Och en t-shirt från t3b2 pojk. De hade tyvärr inga igelkottströjor, men jag får väl handla dem vid ett annat tillfälle. Om sisådär en månad kanske de kommer till butiken i Vällingby...

• solida
    nica83 skrev 2008-07-02 08:11:11 följande:
    Den här är ju supersöt! Synd att man inte har en tjej www.lindex.se/se/Products/Product.aspx...
    HA HA! Den har jag köpt till min son! Det går hur bra som helst, snoppen har inte ramlat av fast han har haft den två dagar i rad nu!
  • solida
    Peak skrev 2008-07-02 08:36:13 följande:
    skriver mail till Lindex Någon mer som vill "skriva under" på det?HejVi är ett gäng mammor från spridda delar av Sverige som pratar Lindex på ett forum på nätet. Mycket handlar såklart om tips på kläder vi tycker är snygga och bilder på sådant vi köpt. Det är stor skillnad på när kläderna kommer in och personalen i butikerna verkar oftast inte ha en aning om vad som ska komma. Det är vi mammor från tråden som informerar dem ofta! (om det inte är så att de inte får tala om vad som kommer?) Hur kan det vara så stora skillnader i olika butiker, det handlar inte om dagar nu, utan veckor!Bland samtalsämnena kommer ofta Lindex personal upp, det är väldigt ofta "snorkig" och rent av otrevlig och ointresserad personal i för många butiker! Och igår hade en mamma ett exempel på en butikschef som beter sig så, hur ska då resten av personalen vara motiverad att vara glada och trevliga mot kunderna?En "stor" sak enligt oss är att ni delar in kläderna i "flick och pojk", vi som föräldrar kan avgöra själva vilka kläder vi ska sätta på våra barn oavsett om de är flickor eller pojkar; har några exempel här:länkarVad är det som gör att de hamnar på "flick" - och varför är de kläderna mycket mindre än "pojk"? Strl 92 ska väl vara för ett barn som är 92 cm, barn ser olika ut. Flickorna behöver inte ha smalare kläder och pojkarnas behöver inte hänga. Är de 92 cm ska 92 passa!Skaffa en Unisex-avdelning istället, både i butikerna och på nätet! Sedan kan ni kategorier under BARNKLÄDER - kläningar, kjolar - byxor - tröjor osv. Ni missar försäljning på det vis ni har lagt upp er webbshop! En del som handlar tittar säkert inte under den kategori deras barn inte "tillhör"Bra/dåligt? Ändra ngt?
    Jag skriver också under! Bra initiativ!
  • solida

Lisa Loop skrev 2008-07-02 14:55:34 följande:

Solida, vilka härliga gröna byxor i bildtråden! I love grönt Vad är det för material, ser ut som tunnare bomullsbyxor?
    Det är de gröna mjukisbyxorna med mudd som finns på flick t3b2. Iofs kanske de inte finns längre, de har väl mest kortbyxor där nu (plus velour). Världens bästa byxor, jag köpte röda, oranga och gröna. Fanns i alla möjliga färger. De kanske är på rea nu?

Ekorrtröjorna är väldigt fina, ser mycket ut som småfolk men jag älskar småfolk (blev ruinerad när jag var i köpenhamn för en månad sen...) så det är ju bara trevligt!
  • solida
    Angelinah skrev 2008-07-02 15:25:21 följande:
      ha ha ha... Jag verkligen älskar stormönstrade kläder, sååå fint!!Vill ha tshirten med stora pippina på som finns i BT, men de finns ju självklart inte på mitt Lindex  
    Jag tänkte just säga att du måste handla på nåt lindex som verkar vara först med allt! Men om inte fågeltröjorna finns där så kanske de bara är först på vissa saker. Här har de aldrig nånting. Men jag tror att mycket hänger på hur alerta personalen är på att få ut allt nytt i butiken.
  • solida
    Buttelina skrev 2008-07-02 15:36:26 följande:
    var i köpenhamn hittade du småfolk??? nära ströget? vad hette butiken? ska nog dit snart
    Åh vad kul! Det fanns flera butiker, en som jag var inne i låg i Nyhavn, ganska nära ströget. Jag fick nåt visitkort där, ska se om jag har kvar det så kan du få adressen. Och om man gick upp på en liten tvärgata på ströget (eller in på en innergård typ) som hette Passagen tror jag. Så fanns det en jättehärlig butik med både leksaker och kläder. Molo, katvig, småfolk, plastisock etc etc etc. Jag ville köpa hela butiken. Som tur (?) var upptäckte jag den inte förrän sista dagen så då hade jag inte så mycket pengar kvar...
  • solida
    Buttelina skrev 2008-07-02 15:42:54 följande:
    åhh vad mysigt! var det lätt att hitta?
    Det var min mamma som hittade den först, hon var ute och kollade på ströget och sen köpte hon en massa presenter till sitt enda barnbarn... Och sen hämtade hon mig så att jag också kunde köpa grejer till hennes enda barnbarn. Den var ungefär på mitten av ströget. Ska se om hon har bättre koll än mig på vad den hette exakt.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 4