• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 4

zasata skrev 2008-06-25 22:27:22 följande:
    men tyckte dessa 86 kändes mindre än dom i 80..
    jag mätte i affären och 86:orna var nån cm längre, men sen är ju mudden nertill bredare på de så när de sitter på så kanske de upplevs kortare??
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-26 07:44:48 följande:
    Ok..ja, det skulle jag oxå göra..det var därför som jag undrade om det är "lagligt" att bara skriva ut kuponger sådär.Det måste väl ändå märkas att det är en utskrift o ingen riktig kupong?
    men jösses.... Lindex skickar ut kuponger på mailen, det är väl klart att man får skriva ut de? det är ju inte så att nån har scannat in den och lagt den på internet. Det går bra att skriva ut kupongen i vilken kulör som helst bara man ser på vad som står. Du kan  även skriva ut den 1000ggr och använda om du vill det. Lindex har skickat kuponger via mail i ett år nu och det har aldrig varit några problem. Så det är bara att tacka o ta emot och handla på!
  • Snorky
    Peak skrev 2008-06-26 08:48:35 följande:
    förlåt men jag fattar inte allt det här snacket om storlekar och velorisar, vad är grejen - om de är för små/stora kan man väl byta? Ja om man inte har långt till ett Lindex då...Bara undrar om det var något speciellt - inget påhopp eller argt!Köpte den här igår:www.lindex.se/se/Products/ImageZoom.aspx kr blev det med 25% rabatt på bad och 50 kr kupongen
    ja, eller så är det bara att jämföra/mäta mot nåt annat plagg man har... jag gör det nästan jämt för att försäkra mig mot att kläderna är i rätt storlek så jag slipper ränna o byta. Nästan alla kläder varierar ju i storlek så man vet aldrig...

vad blev det för storlek på solskyddskläderna?
  • Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-06-26 08:54:55 följande:
    Svar på #1005Jo klart man kan byta men köper jag 6 par i fel storlek så kanske inte det finns 6 stycken i rätt storlek sen när jag ska byta! Tycker det blir så lätt utplockat på Lindex och det är inte varje dag grabbarna är sugna på att åka dit heller och sitta i vagnen. Tycker det är perfekt med storleksråd! Men det är jag det.
    jodå, storleksråd är jättebra Men ett tips är att jämföra med sånt som man redan har när man är i butiken, sen kan man ju fråga innan ändå på ett ungefär hur kläderna är storleksmässigt. Men sen är det ju även så att alla har så olika uppfattning om hur kläderna ska sitta. Vissa tycker det är helt normalt när ens barn "simmar" i kläderna, vilket jag blir totalt tokig på. Jag tycker kläderna ska sitta bra, men antagligen tycker andra att för stort sitter bra också! Barnen har ju även kroppar som ser lite olika ut också... jag tror min 3-åring har rätt korta ben tex och därför funkar oftast inte lika långa byxor som andra barn i samma längd har. Sen är mina barn smala så en storlek mindre på tröjan sitter oftast bättre än på ett litet mulligt barn.

Men absolut tycker jag man ska fråga om storlekar om man vill det. Nu blev det dock lite hysteriskt med allt velour kan jag tycka, men det är väl så när nåt nytt kommer in! Lika hysteriskt som det blir VARJE månad när en kupong dyker upp!
  • Snorky
    Pasadena skrev 2008-06-26 13:14:12 följande:
    Måste fråga en sak om Po.p. Jag frågade för en vecka sen ang fleece/windstoppern och alla tyckte den var så bra! Men den fanns inte i rätt storlek så jag köpte idag en sån där jacka som det finns byxor till också, antar att de kallas för överdragskläder? Kan man använda den ungefär likvärdigt som fleecen? och är byxorna bra att ha? Funderar på att köpa dem till men de är ju sååå dyra !
    vi har både skaljackan och ws:en (fleecen), sen har vi överdragsbyxor från Lindex. De från Lindex tycker jag är helt kanon och väldigt bra pris på (149 . Jag tycker inte pop´s byxor är värda sitt pris då vissa år har de läckt mot väta etc, det gör inte Lindex´s. Jag vet dock inte hur pop´s är i år.
    Jackan och fleecen har lite olika användningsområden tycker jag.
    Jackan använder vi om det är lite småregnigt och blött ute, den funkar som regnjacka om man ska iväg eftersom den är vattentät. Däremot skulle jag inte använda den enbart som regnkläder på dagis o dyl, men hemma såvida det inte spöregnar funkar den kanon.
    Ws:en använder vi mkt sommartid om det är en blåsig eller lite kyligare dag. Det är pop´s absolut bästa plagg enligt mig.
    Höst, vår o vinter använder vi ws:en under skaljackan och den kombinationen räcker ner till bara några få plusgrader. Men det går ju lika bra att ha en vanlig fleece under jackan. Vi köper inga vinterjackor för vi använder skaljacka + ws om vintern eftersom vintrarna är så milda nu för tiden. Är det jättekallt så får de ha sina overaller.
  • Snorky
    Pasadena skrev 2008-06-26 13:28:39 följande:
    Lisa Loop skrev 2008-06-26 13:20:07 följande: Åh tack för svaret! Det är bara det att kläderna inte räcker så länge liksom! 600 kr (på rean) för både byxa och jacka, sen ska hon ha overall till vintern (800 kr) och då är överdragskläderna urväxta !

oj, växer hon så fort? nä, då är det ju inte värt med kläderna... måste vara ganska liten? runt 1-årsåldern tycker jag det är läge att börja med överdragsbyxor o skaljacka... innan behövs det inte. Vi hade en ws i stl 68 också och det var kanon, han hade den i ca ett halvår. Men jackorna i små storlekar sitter inge vidare tycker jag.

Mina barn har kläderna minst ett år och då tycker jag det inte är så farligt. Lillen började med stl 80 i höstas och kan ha det än. Jag har nu bunkrat upp med stl 92 som han ska ha när 80 blivit för smått.
    Försök handla på dig när det är reor och lägg på hög, för det sparar man massor på. Jag köpte pojkarnas overaller i januari tex. Mikkline på halva priset... 700:- för två! Då får man bra kvalitetskläder som inte är dyrare än billigare kedjor.

• Snorky
    Pasadena skrev 2008-06-26 13:37:08 följande:
    Vilka färger på överdragsbyxorna finns på lindex? Vill ju kunna kombinera dem iså fall Jag köpte en röd skaljacka.Förresten, ang storlekar, borde jag köpa en ännu större kanske för att det ska få plats tjock tröja under? Köpte stl 74 (hon är 70 cm lång) men pop:s kläder är ju alltid enorma?! Kanske stl 80 är bättre till hösten? SVÅRT!
    hur gammal är hon?
    testa en 80 på henne, om den inte är allt för enorm så kanske det funkar? Min son är normalstor och han hade 80 från ca 9 mån ålder (strax över 70 cm lång), den var stor, men det gick. Jag hade som syfte att den skulle sitta som bäst i våras (från ca 15 mån ålder) och det gjorde den. Han kan som sagt ha den än... han är 18 månader och den kommer säkert räcka i höst också... Han är ca 84 cm nu.
  • Snorky
    Pasadena skrev 2008-06-26 13:37:08 följande:
    Vilka färger på överdragsbyxorna finns på lindex? Vill ju kunna kombinera dem iså fall Jag köpte en röd skaljacka.Förresten, ang storlekar, borde jag köpa en ännu större kanske för att det ska få plats tjock tröja under? Köpte stl 74 (hon är 70 cm lång) men pop:s kläder är ju alltid enorma?! Kanske stl 80 är bättre till hösten? SVÅRT!
    glömde färgerna... men det fanns en hel del... rosa, röda, svarta, blåa, mörkgröna o säkert nån mer som jag glömt! Dock tror jag de är rätt så slutsålda nu, men det borde väl komma in nya till hösten tycker jag? Just nu behöver ni de säkert inte ändå... vi använder inte våra iaf... så du kan ju avvakta.
  • Snorky
    Pasadena skrev 2008-06-26 14:06:14 följande:
    Hon fyller 1 om 3 veckor. Hon väger runt 8.5. Kanske skulle köpa en 80 då.. Man kan väl vika upp ärmarna i värsta fall
    ja, de går ju att spänna runt handleden så det gör inte så mkt att de är långa i ärmarna tycker jag... Sen kanske hon kommer använda den mer i höst och då har hon ju hunnit växa lite till förhoppningsvis.
  • Snorky
    Mamma och Mor skrev 2008-06-26 18:36:49 följande:
    Hjälp gällande velourbyxorna! Vår dotter är 81 cm lång och väger ca 10,5 kilo - ska jag välja 86 eller 92 på byxorna? Alltså, hon är ju rätt så långsmal så att säga..
    86:orna är som de i 80 på baby på ett ungefär... jag köpte 92 till min 84 cm långa grabb som han ska ha till hösten, då har han säkert vuxit några cm till.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 4