• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 4

På Lindex i Marieberg hade de 5 filtar hängande på rean... jag velade som tusan om jag skulle köpa en. Men kändes som jag bara köpte den för att isf. Sen funderade jag på att köpa den åt syrrans bebis men de verkar ha så mkt filtar... Så det blev ingen.

Ist fick min 3-åriga son syn på de rosa molnbadrockarna och han vägrade gå därifrån förns vi hade köpt en! Han är helt tokig i rosa! Jag försökte fråga om han inte ville ha en blå ist då? Näe, det skulle vara den rosa.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Hallontårta skrev 2008-06-17 16:06:48 följande:
    Ser ni pratar badkläder. Min kille är 5,5 månad, vad har man på en sådan liten fis på stranden? Nu ska han ju iofs inte vara direkt i solen.. Något tips?
    min son var 6-8 mån förra sommaren och förra sommaren var det ju typ inte badväder alls, men vi hade köpt en solskyddsdräkt till honom som det var tänkt att han skulle ha. Vi hade en rödblå från laban
  • Snorky
    Hallontårta skrev 2008-06-17 16:13:34 följande:
    Vet du om det finns sådana i små storlekar på Lindex? Vi har ju typ bara de vanliga affärerna här; Lindex, H&M, KappAhl :>Blir väl säkert inget badväder här heller, bor ju i Borås för tusan. Men utifall att!
    apoteket har vet jag iaf... annars har ju Lindex o Kappahl 2-delat i stl 74/80...
  • Snorky
    Hallontårta skrev 2008-06-17 17:02:17 följande:
    Ah! Apoteket har jag inte ens tänkt på. Kan iofs inte minnas att jag sett något där. Får kolla upp det! 74/80 är lite stort...han drar 62/68 nu. Tack!
    jo, fast 74/80 kan funka ändå... de är oftast rätt tajta och gör inget om de är lite stora. Men jag vet inte vad apoteket har för storlekar... de kanske har till småttningar också.
  • Snorky

jag såg nu att Lindex har ju tvådelat i stl 62/68... finns i deras webshop bla..

• Snorky
    barbamor skrev 2008-06-17 22:39:36 följande:
    Min femmånaders ligger naken i skuggan. Tycker inte du ska lägga pengar på solskyddskläder innan han/hon kan gå. Det är ju skillnad när de sitter i strandkanten och gräver t.ex. då behöver man ju bra skydd, men en sådan liten ska ju som du själv säger inte ens vara i solen.
    men man ska tänka på att inte ens skuggan hjälper ibland... för strålarna tar sig igenom. Barnen bör ha kläder på sig. Jag vet sen förra sommaren när jag hade min halvårsbebis i skuggan och han blev röd på armarna då han hade kortärmat!!! Det var skitjobbigt, vi fick ju typ vara inne när det var sol, tur att det var en regnig sommar kan jag säga!
  • Snorky
    barbamor skrev 2008-06-17 23:00:04 följande:
    Jo du har rätt. Riktigt soliga dagar har jag kläder på honom i skuggan, men när det är lite disigt tycker jag det är perfekt att han får ligga och "lufta" i skuggan. Men solskyddskläder tycker jag ändå inte behövs eftersom han inte är i solen på samma sätt som storebror. Han däremot har solskyddskläder!
    nä, jag håller med solskyddskläder är lite kanske lite överdrivet, men det beror ju helt på hur man lever också. Är man ofta vid stranden och kanske är vid vattnet och barnet badar etc så tycker iaf jag att det känns bättre med en solskyddsdräkt än att barnet är helt oskyddat eftersom man inte ska smörja in de små. Men badar inte barnet och man enbart är i skuggan med heltäckande kläder så är det ju helt okej.
  • Snorky

Jag fick också 50:- värdecheck på posten idag... ett A5-kort!

• Snorky
    FenomenaA skrev 2008-06-18 18:26:06 följande:
    Jag köpte Lindex solskyddskläder till min dotter förra sommaren, när hon var ett år. Efteråt undrade jag varför? Det hade varit minst lika bra med tunna långärmade och långbenta kläder, och t-shirt under baden som tas av direkt efter. Om man ska åka till riktigt varma länder, där barnen verkligen badar hela tiden, så kan jag tänka mig att dyra tunna solskyddskläder är ovärdeligt. Men jag tycker att Lindex solskyddskläder var för tjocka och därmed torkade för långsamt. Jag bytte alltså om direkt efter badet. Det kan hända att det var för att min dotter var så liten och inte låg konstant i plurret som jag upplevde det så här. I år kommer vi köra med t-shirts och (vanliga) trosor, som byts ofta. Eller mer täckande kläder förstås.

smaken är som baken... jag tycker det är skitbra iaf...

Jag köpte de just i år för att vi åker till Thailand i höst. Men redan har de använt sina massor så jag tänker köpa nya när de vuxit ur dessa också för jag tycker de är kanon. En våt t-shirt skyddar ju inte alls lika bra som en solskyddsdräkt.... jag smörjer bara in de på underbenen och underarmarna + ansiktet. Så skönt att slippa smörja som en tok o oroa sig om solen. Dessutom är det ju inte billigt med solkräm heller så i slutändan har man nog tjänat in solskyddsdräkten ändå, såvida det är en varm sommar.

• Snorky
    FenomenaA skrev 2008-06-18 18:36:59 följande:
    Ang lindex-kupongen: jag småpratade med en tjej som jobbar extra på Lindex. Hon sa att man bara får använda den en gång, men hade inget svar på varför det inte står på kupongen. Hon sa att många använder den flera gånger, och att expediterna har koll på vilka dessa kunder är (både genom kassan och genom att de ringer varandra mellan butikerna och pratar om kunder). Jag hann inte fråga så mycket mer, så jag har mer frågor nu...Varför nekar de inte bara att använda kuponger, istället för att ringa runt och prata om enskilda kunder? Förmodligen för att kupongen är kasst skriven. KAN man få några negativa konsekvenser om man använder den för mycket? Vet inte om jag vågar använda den mer.
    haha... det var det roligaste jag har hört på ett tag!
    Så länge det inte framgår tydligt på kupongen att den enbart får användas en gång per kund så kan de inte göra något. Isf måste det stå. Det är ju bara att stämma de isf om något skulle hända. De skulle aldrig få rätt.
    Dock förstår jag ju vilka de jagar o det är väl de som är in typ 15 ggr med kupongen... då förstår jag att de blir less, MEN de kan ju inte ta lagen i egna händer för isf måste det tydligt framgå av kupongen att den enbart gäller en gång per kund eller kort. De har skickat ut kupongen sen minst 1 år tillbaka via mail och isf borde de har lärt sig hur de ska formulera kupongerna... Jag tänker då inte oroa mig, o andra sidan har jag lite vett också och utnyttjar inte 10 kuponger per månad. Men ibland blir det fler än en.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 4