FenomenaA skrev 2008-06-18 18:36:59 följande:
Ang lindex-kupongen: jag småpratade med en tjej som jobbar extra på Lindex. Hon sa att man bara får använda den en gång, men hade inget svar på varför det inte står på kupongen. Hon sa att många använder den flera gånger, och att expediterna har koll på vilka dessa kunder är (både genom kassan och genom att de ringer varandra mellan butikerna och pratar om kunder). Jag hann inte fråga så mycket mer, så jag har mer frågor nu...Varför nekar de inte bara att använda kuponger, istället för att ringa runt och prata om enskilda kunder? Förmodligen för att kupongen är kasst skriven. KAN man få några negativa konsekvenser om man använder den för mycket? Vet inte om jag vågar använda den mer.
haha... det var det roligaste jag har hört på ett tag!
Så länge det inte framgår tydligt på kupongen att den enbart får användas en gång per kund så kan de inte göra något. Isf måste det stå. Det är ju bara att stämma de isf om något skulle hända. De skulle aldrig få rätt.
Dock förstår jag ju vilka de jagar o det är väl de som är in typ 15 ggr med kupongen... då förstår jag att de blir less, MEN de kan ju inte ta lagen i egna händer för isf måste det tydligt framgå av kupongen att den enbart gäller en gång per kund eller kort. De har skickat ut kupongen sen minst 1 år tillbaka via mail och isf borde de har lärt sig hur de ska formulera kupongerna... Jag tänker då inte oroa mig, o andra sidan har jag lite vett också och utnyttjar inte 10 kuponger per månad. Men ibland blir det fler än en.