• fenomena83

Hur mycket kan man sälja en defekt laptop för på Blocket?

Börjar lite smått tröttna på min laptop så jag ska köpa en ny.
    Grejen är den att jag köpte denna laptop för fem månader sen, och den har lite irriterande småfel, men den är inte helt sönder. En datorkunnig person kan med all säkerhet fixa felen på 10 minuter, men jag kan det inte och jag hinner och orkar inte lämna in den på service då jag ändå inte är nöjd med datorn av övriga skäl så ska jag ändå köpa en ny.
    Men ska sälja denna laptop i vilket fall som helst så den inte ligger hemma och skräpar, frågan är vilket pris som är rimligt.

Det är en Fujitsu Siemens Amilo La1703, med Vista Home, 80gb minne och resten av specifikationerna kan jag inte i huvudet men det är ingen avancerad grej eller speldator kan jag ju säga utan lite trög och så.
    Har kikat på Blocket vad andra tar för pris men det är ju svårt att säga eftersom den är lite smått defekt. Det som händer är att det blir bluescreen emellanåt eller att datorn bara startas om hipp som happ. Vissa tangenter är lite tröga också och en har lossnat. Så som sagt det går säkert att fixa men jag orkar inte lägga ner energi på det eftersom jag ändå inte vill ha den.
    Nån som har idé på vad jag kan sälja den för?
    (köpte den för 4500 men det spelar ju ingen roll längre)

OBS! DETTA ÄR INTE EN ANNONS!!!!!!

• Svar på tråden Hur mycket kan man sälja en defekt laptop för på Blocket?
  • Intelligenti pauca
    fenomena83 skrev 2008-06-02 10:32:07 följande:
    Börjar lite smått tröttna på min laptop så jag ska köpa en ny.Grejen är den att jag köpte denna laptop för fem månader sen, och den har lite irriterande småfel, men den är inte helt sönder. En datorkunnig person kan med all säkerhet fixa felen på 10 minuter, men jag kan det inte och jag hinner och orkar inte lämna in den på service då jag ändå inte är nöjd med datorn av övriga skäl så ska jag ändå köpa en ny.Men ska sälja denna laptop i vilket fall som helst så den inte ligger hemma och skräpar, frågan är vilket pris som är rimligt.Det är en Fujitsu Siemens Amilo La1703, med Vista Home, 80gb minne och resten av specifikationerna kan jag inte i huvudet men det är ingen avancerad grej eller speldator kan jag ju säga utan lite trög och så.Har kikat på Blocket vad andra tar för pris men det är ju svårt att säga eftersom den är lite smått defekt. Det som händer är att det blir bluescreen emellanåt eller att datorn bara startas om hipp som happ. Vissa tangenter är lite tröga också och en har lossnat. Så som sagt det går säkert att fixa men jag orkar inte lägga ner energi på det eftersom jag ändå inte vill ha den.Nån som har idé på vad jag kan sälja den för?(köpte den för 4500 men det spelar ju ingen roll längre)OBS! DETTA ÄR INTE EN ANNONS!!!!!!
    Skulle inte ge ett öre för en trasig dator.Även om du bara haft den 5 mån.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Micke Geting

1500:- kan du säkert få för den.

• fenomena83

Intelligenti pauca skrev 2008-06-02 10:56:42 följande:

Skulle inte ge ett öre för en trasig dator.Även om du bara haft den 5 mån.
    Det skulle nog ingen som inte kan fixa den själv...
    Men jag har sålt mobiler (inte helt billigt heller) som varit helt kassa och defekta så varför inte en dator.

Om vi säger att jag skulle lämna in den på service och fixa den först, så den är helt i ok skick, hur mycket kan man begära då? Servicen är ju ändå gratis pga garantin....
  • Micke Geting

Gav du 4500:- i nypris för 5 månader och du grejar den i nyskick kan du nog få strax under 3000:-.

• aiobi

såklart du ska lämna in den! Får du allt fixat kan du säkert få den såld till ett bra pris...:)

• fenomena83

Är nog smartare att göra så kanske. Då får jag ju mer pengar till den nya datorn...

Har nån lust att svara på en följdfråga;
    Vilken laptop ska man köpa om man vill lägga högst 6000? Och det ska va för hemmabruk, alltså den ska bara va till för att surfa, maila, skriva skolarbeten och lagra foton i. Vill också kolla på film, lyssna på musik och ladda hem grejer. Den ska va SNABB och mycket minne framför allt men andra prestandagrejer behövs inte. Kan man få en bra sådan dator för det priset?

Svar på tråden Hur mycket kan man sälja en defekt laptop för på Blocket?