• salle80

Pax garderob eller inte?

Hej alla inredningsgalna!

Vi har en garderobsvägg i sovrummet. Ska nu lägga trägolv och tapetsera, eftersom det är ganska slitet. Funderar på om det är värt att även byta ut garderoberna (vanliga vita dörrar) mot IKEAs snygga garderober. Det skulle kosta ca 8300 kr exkl. arbetskostnad.

Vi tänker att det borde höja värdet på lägenheten (vi kommer förmodligen sälja inom ett par år för att flytta till hus), men samtidigt är de garderoberna vi har fräscha. Är det värt 8300kr? Nån som har köpt IKEAs pax-garderob och är nöjd?

Ville bara ha lite råd och tips. Gärna tips på snygga sovrumstapeter+fondvägg också.

• Svar på tråden Pax garderob eller inte?
  • PetraMunchen

Låter ju lite dyrt. Kan ni inte bara lämna in dörrarna på omlackering eller ev. byta bara dörrarna om de är standardstorlek. Jag bytte bara dörrarna i en lägenhet där jag hade inbyggda garderober, gjorde en väldans skillnad på intrycket.

Jag har IKEA pax också, men smala varianten, tycker väl att det är lite mycket väl "masonit" i och att kvaliten är sådär...

• Cia o krabaten

Kanske läge att tapetsera garderoben istället som en fondvägg?

Visst är Pax bra, men kasnke inte värt det?

• Cia o krabaten

Kanske läge att tapetsera garderoben istället som en fondvägg?

Visst är Pax bra, men kasnke inte värt det?

• Barn nr2

Kan ni inte lämna iväg dörrarna på de befintliga garderoberna för omlackering istället. Det låter dyrt och jag skulle inte tycka att det var värt pengarna.

• salle80

Ah att byta dörrarna bara var ju en himla bra idé! Ska mäta dem och kolla om det är standardmåt. Var köpte du dörrarna?

Tapetsera dem som en fondvägg har jag heller aldrig haft en tanke på. Ska diskutera lite med sambon när han kommer hem.

Tack för roliga tips!

8000 känns ju som ganska mycket pengar, man kanske ska satsa det på en riktigt fin tapet ist och kanske någon ny byrå.

• PetraMunchen
    salle80 skrev 2008-06-02 11:31:23 följande:
    Ah att byta dörrarna bara var ju en himla bra idé! Ska mäta dem och kolla om det är standardmåt. Var köpte du dörrarna?
    IKEA
  • salle80

Vad kostar en omlackering av dörrarna då?

• buffe

kan du inte slipa å pensla med fin pensel skälv. gjorde svärmor innan dom sålde lgh kanon snyggt..

• Mamma till stora små män

Vi har ganska nyss flyttat och köpte Pax garderober Helt underbara, stora o rymmliga. Har ni pengarna så satsa på dessa tycker jag
    Lycka till

Svar på tråden Pax garderob eller inte?