• Pudan

Solhatt till nyfödd

Min lilla tjej älskar att vara ute kortare stunder i babybjörnselen nu när det är så fint väder. Även om jag håller henne i skuggan vill jag gärna skydda hennes huvud och ansikte mot de solstrålar som ändå letar sig fram. Var därför på stan häromdagen för att hitta en liten vit solhatt men hittade ingen nånstans. Det fanns i större storlekar men inte i den minsta. Nån som vet var man kan få tag i en sån?

• Svar på tråden Solhatt till nyfödd
  • missteddy

name it har från storlek 50 ( klädstorlekar) kolla de som säljer de

• Laire

Här har Coop från storlek 46 på solhattar, vet inte vilken som är den minsta men 48 passade min två månaders.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • strojes

Pudan: Använd ett litet paraply så skyddar du ben och armar också mot solen.

• Bojan

köpte en på babyproffsen i liten stl - kanske var 42 (hans huvudmått är 40), vit. visserligen inte så långt brätte eller vad man säger men jag tycker den täcker bra när han sitter i babybjörn

• Mam2ma

lindex har haft små storlekar och cubus likaså

• Finesse
    Laire skrev 2008-06-02 11:41:55 följande:
    Här har Coop från storlek 46 på solhattar, vet inte vilken som är den minsta men 48 passade min två månaders.
    oj förlåt.. men har han stort huvud? min dotter är 5 månader å trodde hon skulle kunna ha minsta storleken på 46.. men hon drunknade i den.. hennes huvud är 41.5 cm..
  • Pudan

Tack för alla tips - ska kolla upp dem närmaste dagarna. Emilias huvudmått är bara 36 cm så det är ett litet huvud......

Ha en go dag i solen!

• Laire
    Finesse skrev 2008-06-02 14:20:29 följande:
    oj förlåt.. men har han stort huvud? min dotter är 5 månader å trodde hon skulle kunna ha minsta storleken på 46.. men hon drunknade i den.. hennes huvud är 41.5 cm..
    Ja han kanske är lite tjockskallig

Han är lite mindre än din tjej, 41 cm (mätte idag). Kanske är väldigt små i storlekarna då? :-O För 48 sitter visserligen pyttelöst, men absolut inte så den är för stor.
  • jenn79
    Pudan skrev 2008-06-02 18:21:49 följande:
    Tack för alla tips - ska kolla upp dem närmaste dagarna. Emilias huvudmått är bara 36 cm så det är ett litet huvud......Ha en go dag i solen!
    Kappahl har från 38/40 i små solhattar. kanske lite stor, men huvudet växer ganska fort på de små
    Dotter 051211 och Son 080428
  • Finesse
    Laire skrev 2008-06-02 21:26:27 följande:
    Ja han kanske är lite tjockskallig Han är lite mindre än din tjej, 41 cm (mätte idag). Kanske är väldigt små i storlekarna då? :-O För 48 sitter visserligen pyttelöst, men absolut inte så den är för stor.
    jag testade solhattarna på ica.. kanske coop har mindre då.. får fara förbi å kolla nåndag
  • camomillis
    Finesse skrev 2008-06-02 14:20:29 följande:
    måste bara säga att de strl låter konstiga.. min dotter är 15 mån o har strl 48/50 ihatt/mössa. o hon är strax över medelkurvan för sin ålder på bvc... så coops strl måste vara annorlunda än de flesta andra!
    Mamma till Tilde 070211 - lillasyster 080802
  • Laire
    camomillis skrev 2008-06-02 22:42:27 följande:
    så coops strl måste vara annorlunda än de flesta andra!
    Ja precis! Var tvungen att kolla storleken på mössan en gång till men det är en 48, så antingen är de små eller så lyckades jag få något felande exemplar... Det är första barnet så jag reflekterade aldrig över storleken utan prövade mig fram.
  • Aros
    camomillis skrev 2008-06-02 22:42:27 följande:
    måste bara säga att de strl låter konstiga.. min dotter är 15 mån o har strl 48/50 ihatt/mössa. o hon är strax över medelkurvan för sin ålder på bvc... så coops strl måste vara annorlunda än de flesta andra!
    En del mäter mösstorleken i omkrets och en del i vanlig str. Typ 56, 62, 68 osv.

Köpte en bra solmössa på Babyproffsen i fredags. Den passar jättebra på min son som är 10 dagar gammal (38cm huvud). De hade många modeller och flera i små storlekar så kolla där.
  • Smulu

Min tjej är 37 cm runt huvudet.

Och vi har fått en solhatt av märket fixoni, i storlek 36.

www.fixoni.com

De verkar tyvärr inte ha nån webshop, men du kan kanske maila och fråga om återförsäljare.

• Pudan

Tack för alla era tips. Idag kom det en liten solhatt med posten från mina föräldrar så det akuta behovet är fixat. Tänker dock kolla era tips för att ha litet mer att välja mellan!

Svar på tråden Solhatt till nyfödd