• Mimer

Vaniljyoghurt

Min kille på snart 9 månader fullkomligt älskar vaniljyoghurten som han sen ett par veckor får 1-2 matskedar av till en mosad banan på kvällen. Egentligen ska de väl ha helt osockrad och mkt fetare yoghurt isåfall, men hur noga behöver man vara?
    Han får ju mkt frukt och gröt och äter vanlig hemlagad mat till lunch och middag.

• Svar på tråden Vaniljyoghurt
  • Mimer

Oj vad många svar, och åsikter ...
    Anledningen till att han får just den här vaniljyoghurten var att min dotter på 3,5 år äter den och jag själv till frukost varje dag så vi har den alltid hemma. Det var mest en slump jag provade den till honom en gång och märkte då att han gillade det. Men visst kan man ge en fetare variant, men han får såpass bra mat för övrigt med extra fett i och frukt med c-vitamin etc.
    Jag var mest nyfiken på om det var ovanligt att ge "vanlig" yoghurt till en 9 månaders-bebis. I en del dessertfruktburkar till bebisar fr 8 mån är det ju även yoghurt i.

hymafr-vår flicka på 3,5 år äter inget godis eller läsk alls, ok chips o salta pinnar någon gång så vi är nog en familj som äter väldigt nyttigt och "bra" som tur är då
    Men det där med tandborstningen är ju viktigt att tänka på! Oftast har jag borstat tänderna på honom före sista målet , lite dumt, men det blev så att vi gör det när pyjamasen åker på....ska ändra på det! Tack för påminnelsen!

Svar på tråden Vaniljyoghurt