Hur ta bort blodfläckar på sängmadrass?
Ska sälja min dubbelsäng nu men har gamla blodfläckar på den som jag inte får bort. Lite snuskigt tycker jag det är, ser ju lite ofräscht ut. Nån som har nåt bra knep att få bort dom?
Ska sälja min dubbelsäng nu men har gamla blodfläckar på den som jag inte får bort. Lite snuskigt tycker jag det är, ser ju lite ofräscht ut. Nån som har nåt bra knep att få bort dom?
Testa me barnängens handtvål (den fasta sorten och inte flytande) tar bort dom flesta fläckar som olja o blåbär mm :)
Och är ett billigt rengöringsmedel för den delen =)
Lycka till
Okej, tack för tipset! Ska prova detta.
Berätta gärna om du blir nöjd eller iinte..skoj o höra :) o SLS
Japp, det lovar jag . Men det blir nog ingen shopping idag iaf.
testa med galltvål, jag har själv inte testat men hört att detta ska fungera
Jaa, galltvål funkar på blodfläckar!
jag har den fasta galltvålen, men det finns flytande oxå.
jag hade blött ner blodfläcken, och sedan gnuggat med tvålen, och så torkat bort med kanske en blöt handduk, och upprepat om det behövs.
Lycka till!
Vanish har funkat för mig på vår ljusa matta i v-rummet (både blod och köttfärssås). Finns en särskilt för soffa och matta (så klart... för de kostar ju en slant...)
Vad är galltvål?! Finns den i vanliga mataffärer eller?
Jag fick bort gamla ingrodda fläckar med Vanish-pulver. Blötte och gnuggade in pulver i fläckarna och slängde in i maskinen. Allt gick bort!
Man kan även ha Vanish-pulver i tvättmedelsfacket när man tvättar (fast det har inte funkat lika bra tycker jag).
Galltvål !
Råkade själv ut för just en blodfläck för inte så länge sedan. Jag blötte en handduk, gnuggade den mot galltvålen och gnuggade sedan fläcken som gick bort till 100 %!
Galltvål finns att köpa på nätet bl a http://www.drefseryd.com/shop/ eller i en del presentaffärer. Jag tror inte vanliga mataffärer har det.
Jag fortsätter att rekomendera barnängens lilla tvål...lätt o få tag på o billit som tusan :)
Har tagit bort gala oljefläckar och blåbärs fläck som inte fläckbort tagningsmedel bet på =))
Galltvål finns i välsorerade mataffärer, tex ICA Kvantum. Hemtex ska också ha den, tror jag.
finns att köpa på hemtex tydligen, ska själv köpa det till veckan.
Galltvål brukar finnas på många matbutiker.
kanske bara de större..
men som nån sa på hemtex annars.
Sen är ju tex galltvål mycket bättre för miljön än vanish och sånt.
Hej. Hur få bort blodfläckar på ljus bäddmadrass??? Ganska färska fläckar. Dubbelmadrass och ganska tjock.
Tack på förhand. /// Mea