• Kesso

Hjälp, fruktansvärda åderbråck i hela underlivet....

Happiest:
    Jag har också åderbråk denna gången. Det ena benet är det bara än så länge som tur är. Men vad de tär obehagligt. Var thar du beställt dina stödstrumpbyxor? Jag har nämligen fått och måste nog best. mer. Alltså på mig så har det hjälpt. Det gör inte ont då. Det är kört när jag tar av mig. Åderbråk i underlivet det hatr jag också och är helt förskräkt för det. men har hört att det går bort efter 2-3 dagar efter förlossningen.
    Jag frågade om op. Det blir aktuellt om man har besvär efter förlossningen men får vänta ett år. Hoppas vi inte får besvär att det meste går bort. Har du också knölar och bulor på benen?

• Kesso

Happiest:
    Okej! Du vågade beställa på nätet? Kan du inte tala om för mig om de var bra. Jag har hört att man ska gå till en distriktsköterska så hon får ta måttet. För det måste bli rätt storlek. Men det kanke bara är på stödstrumpbyxor. Stödstrumpor kan man nog köpa endå.

• Kesso

Happiest:
    Okej! Du vågade beställa på nätet? Kan du inte tala om för mig om de var bra. Jag har hört att man ska gå till en distriktsköterska så hon får ta måttet. För det måste bli rätt storlek. Men det kanke bara är på stödstrumpbyxor. Stödstrumpor kan man nog köpa endå.

• Kesso

Läkaren sa till mig i dag att åderbråken på blygläpparna försvinner snabbt efter förlossningen. Så vi ska nog inte vara oroliga för att det inte försvinner i underlivet.

• Kesso

Arctura: Oj! det lät ingen vidare. Då måste det vara mycket åderbråk dethandlar om? Jag har inte fått någon varning att de kan spricka. Det är farligt om man får hårda knölar sa läkaren till mig. Då har det blivit inflammation.

Är det någon som stryker på salva på åderbråken som finna på apoteket? Det gör jag. jag vet inte om det kan hjälpa att lindra. Men det är skönt.

• Kesso

Arctura:
    Ja, då är det ett specieltt fall för dig. Hoppas det går bra för dig.

• Kesso

Alltså ett tips för er som har ådeerbråk på benen som går uppåt och i underlivet. När ni ska skaffa stödstrumpbyxor så är det viktigt att få det rätta måttet. Hör först med eran bm. Sedan gå till distrikssköterskan som sedan mäter ut det rätta måttet. Jag kommer få bet. 170 kr för två par. Det var väl inte så dyrt och då är det riktiga och jag vet att de passar mig. Hon skickar det genom en läkarremiss och då blir det billigare. På nätet kan man aldrig veta vad det blir för något men säg inte det det finna säkert sådana som är nöjda också.

• Kesso

MaryD:
    Har du inte fått åderbråk från knäna och uppåt då kan du köpa enbart knästödstrumpa på apoteket. Det kan du förebygga det med att inte få åderbråk och svullna ben. men har det gått uppåt så måste man nästan gå till en distrikssköterska och mäta ut måtten och få strumpbyxor. Eller att du fått en remiss.

• Kesso

sannapanna76:
    Det lät läskigt att inte åderbråken försvunnit för dig i underlivet. jag frågade läkaren och han sa att de försvinner så fort barnet kommit ut. Skönt tänkte jag. Men stackars dig att det inte försvunnit. Är det mesta kvar? Det måste vara någon orsak till att de ej försvunnit ju.

• Kesso

sannapanna76:
    Okej! Det är ju skönt att få en ev. orsak till det iallafall. Ja, jag tycker det känns svullet i underlivet och det är jobbigt. Det är så obehagligt. men jag har inyte ont där än så länge. Ja, då får vi se om det försvinner på mig.

• Kesso

Happiest:
    Det var skönt för dig att bli sjukskriven och att du kollade upp dina åderbråk. Alltså jag sökte Hp och är sjukskriven halvtid. Men jag fick Hp på halvtid. men så länge jag var sjukskriven halvt så går det på samma pengar. När sjukskrivningen går ut så får jag i stället Hp halvtid. Hoppas du förstår. Du kan inte söka Hp om du inte har en tjänst. Så de 3 v. du har kvar är ingen nytta. Tyvärr!

• Kesso

Jag tror inte heller att foglossning och åderbråken hör i hop. Jag själv har ingen foglossning men åderbråk.

• Kesso

Ja, jag säger det samma. Med första inga problem alltså inget ont. Men nu så får jag åderbråck på ena benet och på blygläpparna. Fy, vad jobbigt. Undra om det då blir ännu värre om man skaffar ett till? Ja, jag vågar inte tänka. Det ska bli så skönt om åderbråcken försvinner efter förlossningen. Ja, sommaren gör det väl inte bättre att gå över. Så det blir nog ingen mera gång.

• Kesso

Har ni bara åderbråck i underlivet? Jag har ju på ena benet också. Det verkar vara värre för mig.

• Kesso

sannapanna76:
    Jag tycker synd om dig att dina bråck ej försvunnit. Men går de inte att åtgärda på något vis? har du besvär måste du få hjälp.

• Kesso

sannapanna76:
    Okej! är det så det ligger till. Nej! Man vill ju inte utsätta sig för en op. om det kan bli värre besvär. Stackare!

Svar på tråden Hjälp, fruktansvärda åderbråck i hela underlivet....