Hjälp, fruktansvärda åderbråck i hela underlivet....
Tittar in här jag med. Fått riktigt styggt åderbråck jag med Rädd för vad som kan hända om det brister under förlossningen.
Tittar in här jag med. Fått riktigt styggt åderbråck jag med Rädd för vad som kan hända om det brister under förlossningen.
Soolina
Hej! Du undrar om de kan spricka. När jag frågade min BM så sa hon att de inte kunde det, i förra veckan så träffade jag en läkare och hon sa att det kunde spricka. Smått förvirrande Ska ta upp detta igen med min BM på nästa besök om en vecka.
Någon annan som vet ngt om de kan spricka?
Happiest
Jag ringde min barnmorska och hon bokade en läkarträff dagen efter. Läkaren sjukskrev mig direkt. Jag har tungt arbete inom lantbruk och är ensamjobbare för det mesta. Tunga lyft mm kan göra så åderbråcken blir flera och större enl läkaren. Har skickat in pappret till fk men inte fått ngt svar än vad de tycker om sjukskrivningen. Har fått full hp från juli så det borde inte vara ngt problem med sjukskrivningen, men man vet ju aldrig.....
Hej Tjejer! Hur går det för er? Jag har nu gått in i vecka 30 och bråcket bara växer på Har nu börjat få som mensvärk hela tiden,det trycker och pulserar. Ska ev få träffa specialmödravården för att kolla om jag kan föda normalt utan riskera att det spricker. Få se vad bm tycker vid nästa träff.
Jag har bara på musen också. Dvs utvändigt bråck. Högra sidan är 3gr så stor mot vänstra. Har haft riktigt ont där några dar nu
Nyfiken på hur långt ni har kvar till bf? Jag har nu gått 29 fulla veckor. Inne på den 30e. Långa 10v kvar om det tänker bli ännu värre...