• Tonci

Vad heter sololjan?

Hej hej!
    Behöver lite hjälp här..
    Det finns en viss olja, som tydligen gör så att man blir brun snabbare, och som luktar hur gott som helst. Har för mig att flaskan är brun med gul text. Är det inte typ cocosolja? Hjälp mig!
    Ska ner och leta efter den, men det blir så mycket lättare om man vet vad den heter.

• Svar på tråden Vad heter sololjan?
  • Bong

Jag gillar Hawaiian tropic över lag men nu blev jag riktigt sugen på att skaffa en cocosolja... Vilka Spf finns den i?

• Jiji
    Bong skrev 2008-06-04 12:56:29 följande:
    Jag gillar Hawaiian tropic över lag men nu blev jag riktigt sugen på att skaffa en cocosolja... Vilka Spf finns den i?
    Hawaiian tropic är ju cocosolja.. Vilken annan menar du?
  • Bong
    Jiji skrev 2008-06-04 12:58:24 följande:
    Hawaiian tropic är ju cocosolja.. Vilken annan menar du?
    Ja, som sagt: jag gillar deras krämer, men har ingen cocosolja. Därför undrade jag i vilka Spf den finns.
  • Tonci

Då åker jag till Focus idag :) bor ju vid Liseberg, så det blir bra :) Men luktar den cocos? Så det inte är nån annan lukt, men är cocos i? Hihi, är jätte glad i just cocoslukten.
    Konstigt ändå, för jag klarar inte av att äta cocos ;)

• Bong

Men det är ju skillnad på solkräm och cocosolja/morotsolja... Hawaiian finns ju som "vanlig", vit solkräm också.

• vackrastarflow
    Bong skrev 2008-06-04 13:03:55 följande:
    Men det är ju skillnad på solkräm och cocosolja/morotsolja... Hawaiian finns ju som "vanlig", vit solkräm också.
    jepp en annan har båda
  • Tonci
    vackrastarflow skrev 2008-06-04 13:02:51 följande:
    Jag funderade på en sak... det kan ju också vara Piz Buinwww.pizbuin.com/summer_suncare.jsp
    Jag trodde det var den först, har för mig att våran flaska som vi hade för mååånga år sen såg ut så. Men, stod och luktade på dom allihopa på Ica, och ingen hade den där goda cocoslukten.
  • Agapi
    Tonci skrev 2008-06-04 13:01:34 följande:
    Då åker jag till Focus idag :) bor ju vid Liseberg, så det blir bra :) Men luktar den cocos? Så det inte är nån annan lukt, men är cocos i? Hihi, är jätte glad i just cocoslukten.Konstigt ändå, för jag klarar inte av att äta cocos ;)
    hehe ja de ska finnas den me cocos iaf har de gjort de. Ääälskar oxå den sololjan. Tyvärr tycker min pojkvän att de luktar gammaltant =P Men snart går han till sjöss och då får jag använda den igen =P
  • Jiji
    Bong skrev 2008-06-04 13:01:27 följande:
    Ja, som sagt: jag gillar deras krämer, men har ingen cocosolja. Därför undrade jag i vilka Spf den finns.
    Den finns med massor av spf, från 2-15 iaf..
    Tänkte inte på att dom har "vanliga" krämer också, sorry
  • Bong
    Jiji skrev 2008-06-04 13:09:51 följande:
    Den finns med massor av spf, från 2-15 iaf.. Tänkte inte på att dom har "vanliga" krämer också, sorry
    Great! Då är det jag som går på jakt efter jobbet! Nu: dags att göra lite nytta igen.
  • Jiji
    Tonci skrev 2008-06-04 13:06:38 följande:
    Jag trodde det var den först, har för mig att våran flaska som vi hade för mååånga år sen såg ut så. Men, stod och luktade på dom allihopa på Ica, och ingen hade den där goda cocoslukten.
    De bruna plastflaskorna är de som luktar cocos
  • tinywiny

Jag har köpt en som heter Malibu babes å den luktar gott tycker jag. Finns även till barn. Har köpt den på Maxi

• Tonci

Blir galen. Mamma säger Hawaiian, och syrran säger Piz Buin. :( Men, ska åka till Focus och sniffa mig fram. :)

• Jiji
    Tonci skrev 2008-06-04 13:41:50 följande:
    Blir galen. Mamma säger Hawaiian, och syrran säger Piz Buin. :( Men, ska åka till Focus och sniffa mig fram. :)
    Ja, den där goa lukten kan man inte missta sig på..
Svar på tråden Vad heter sololjan?