Någon som kan hjälpa mig fort med recept på morotssoppa?
Min son har haft magsjuka och fick rådet att ge morotssoppa som man blandar själv men vet inte vad man ska blanda med? Någon som vet?
Min son har haft magsjuka och fick rådet att ge morotssoppa som man blandar själv men vet inte vad man ska blanda med? Någon som vet?
Kan du inte bara koka en morotspuré och spä ut den med vatten?
Bara mixa mjuk-kokta morötter och späd.
Hoppas att det går bra.
varm: precis som tant j säger ska du göra! Du kan även koka blåbärssoppa ifall han inte gillar morotssoppan. Vår son hade magsjuka för ett tag sen. (han spydde i 8 dagar) Det ända vi fick i honom var i blåbärssoppa och vitt bröd... det var en pärs men han tillfrisknade till sist!
Ok, pratade med sjukvårdsrådgivningen och hade för mig att hon sa nått om socker och salt men måste ha blandat ihop det med vätskeersättningen...hon pratade om så mycket samtidigt
ja, hon kanske pratade om vätskeersättning. Vi testade ge vätskeersättning till vår lille, men det var inte populärt... och det kan man ju förstå, det smakar ju inte gått precis
Vad jag fick höra..även läst själv på morotsjuice flaskan är att morotssoppa/juice ska inte ges vid dålig mage!! det innehåller så mkt fibrer så magen får jobba ännu hårdare än vad den redan gör... då fortsötter bara diaréer och kräkningarna... däremot blåbärssoppa och vitt bröd.. det behöver inte magen jobba så mycket med...
DubbelTrubbel: Morotsjuice ska man inte ge men morotspure eller soppa (utspädd morotspure) ska var bra..funkar iaf på min son. Vissa säger att blåbärssoppa inte är bra för magen heller vid magsjuka.
Vi blandar morot i vällingen.
Morotspuré på burk alltså.