• gustafssons

30 grader inne...

Ja flyter bort!!
    #0 garder inne 28 ute..fläkten snurrar för fullt, men den känns inte. Lillan sover i sitt rum med fönstret lite ööppet och stängd dörr..Så där är bara 25 grader.. maken sover i sovrummet med dörren öppen ut och stängd innedörr..

Jag kan inte öppna i vardagsrummet där jag ska sova för det blir korsdrag så andra dörrar kan slå igen...

Nä nu ska man inte klaga när vämen har kommit!

men det gör jag ändå.. slö, trött och allmänt irriterad är vad jag är..
    Plus att de har varnat för solskyddsfaktorer man använder..

Min mosters hus ligger i riskzonen för skogsbranden i hassela...
    Hoppas på regn nu!

• Svar på tråden 30 grader inne...
  • ming

Kan ni inte skaffa såna dörrstopp så att dörrarna inte riskerar att blåsa igen, och du kan ha dem öppna?

• gustafssons

jag satte handdukar förra natten, men det åkte mer eller mindre igen.. när maken kliver upp på morgonen så tänker han inte på det så... ja vaknade med ett skutt då hans innedörr som varit stängd på natten åkte igen med ett brak
    Annars är det en väldigt bra tanke

• GurraC

Testat att handla lite bordsfläktar hos Clas Ohlson? Min pappa hade också en takfläkt som inte alls kändes men sedan köpte han tre bordsfläktar från Clas Ohlson som han ställde på platser han brukade vara och jäklar vilken skillnad det blev!

Ett tips är också att om det är varmare ute än inne, så öppna inte fönster och sånt. Då släpper ni ju bara in värmen och den något svalare luften inne försvinner ut. Nej, stäng fönstren och använd fläktar i stället

• gustafssons

Jag har en stor bordfläkt som ja kör med. men lillan är rädd för den så jag kan inte ha den igång när hon är vaken, sen väsnas den så..

Svar på tråden 30 grader inne...