Anledningen till att du fick Pergotime så snabbt är (min gissning nu) pga din ålder. Statistiskt sett börjar fertiliteten dala för kvinnor vid 27 års ålder och efter 35 går det väldigt snabbt. Här kan du se sannolikhetsfördelningen att lyckas vid ÄL:
Jag vet hur ni känner er med att man inte vilja starta utredningen för det är en ganska jobbig process. För mig var det jobbiga innan fast det visste jag inte då

Jag ville verkligen inte lämna "hundra" blodprov, inte ligga i gynstolen mer än nödvändigt och sen vänta på ett svar jag inte ville ha. När vi väl var mitt i det så var det som allt det tunga man burit på lyftes bort och problemet blev helt plötsligt nån annans så det gick hur bra som helst
Vården gjorde sitt, vi fick svar och slussades vidare till behandling och vet nu att vi troligen aldrig nånsin kommer lyckas själva. Är verkligen glad att vi sökte hjälp i tid för väntan på behandling var nästan ett år och jag närmar mig 35 snabbare än jag själv vill

och är nu rädd att mina ägg ska hinna bli odugliga innan ett IVF-försök lyckas.
Med det här vill jag ha sagt att ni ska våga ta steget. Anmäl er till utredning nu innan allt stänger för sommaren, då har ni några månader på er att försöka själva med allehanda tips och trix från hälsokosten innan ni blir kallade till första mötet
På mig funkade Apiforce som så att ÄL kom tidigare och tidigare för varje månad. Efter 3 månaders försök var min cykel förkortad en hel vecka och jag började fundera på vad jag höll på med