• Shabby Chique

Apiforce

Jag har tänkt mig att börja äta Apiforce idag. Hittar ingen iformation någonstans om när man ska börja, hur länge man ska äta det och om det har några bivärkningar...

Någon som kan hjälpa mig? Hoppas det!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 11:20
    Har du läst massa gamla trådar om Apiforce och nu vill jag göra en lista!

Apiforce och BIM?

Är du med? Kom igen : )

• Svar på tråden Apiforce
  • Evie

Man ska börja när mensen startar och äta fram till äl. Ta gärna kapseln på fastande mage så fort du vaknat på morgonen! Tror inte att det ger några vidare biverkningar. Iaf har inte jag känt av något. Vad jag läst är bara att många känner av äl mkt starkare än vanligt. Lycka till!!!

Jag blev gravid förstå gången jag provade, då tillsammans med akupunktur visserligen. Fick tyvärr missfall. Började med kapslarna igår igen.

• Shabby Chique

ok, tack för svaret! Varför ska man bara äta det fram till ägglossning? Om man missar att ha samlag runt ägglossningen, kan man då fortsätta äta apiforce, eller ska man göra uppehåll? Vaför ska man ta AP på fastade mage?

• Dimitra
    Shabby Chique skrev 2008-06-03 08:37:15 följande:
    ok, tack för svaret! Varför ska man bara äta det fram till ägglossning? Om man missar att ha samlag runt ägglossningen, kan man då fortsätta äta apiforce, eller ska man göra uppehåll? Vaför ska man ta AP på fastade mage?
    Apiforce innehåller fytoöstrogener, alltså växtvarianten av det du producerar själv. Jag antar att du vill äta Apiforce för att stödja upp din egen östrogentillverkning eftersom du lagt tråden under Planerar barn.

Östrogenproduktionen går på högvarv till nån dag innan ÄL för att därefter gå på sparlåga tills mensen har varit. Att då stödja upp östrogenet efter ÄL är klart onödigt och bara slöseri på dyra kapslar Hoppas att den här infon även besvarar din andra fråga.

Lycka till!
    Skriv en artikel till Wikin ~~> www.familjeliv.se/Wiki/
  • Shabby Chique

Tack Dimitra!
    Ja det ger svar på min fråga, jag tycker bara att det är konstigt att man ska sluta upp med att ta apiforce vid ägglossning... Men andra mediciner ska man ju äta "klart" kurer... men det är ju sant det du säger! Pillera är ju inte precis billiga! Min mens började dock för ca 20 timmar sedan, så jag är på dag två snart... är det för sent att börja i denna cykel? Jag ska ner kl 10.00 på stan och köpa en burk!

Jag tycker det är lite obehagligt att äta något jag nte vet så mycket om... men vad gör man inte för att försöka bli gravid...

Jag har läst någonstans att även män kan äta Apiforce! Vet du någonting om det?

• Dimitra

Fast en burk Apiforce är ingen kur så man kan inte jämföra det med läkemedel som tex Penicillin eller kombinerade P-piller som innehåller hormoner av varierande styrka beroende på var man är i cykeln.

Det är inte för sent så kör på du bara

Jag tycker att det är bra att du frågar och är lite restriktiv med vad du stoppar i dig. Har läst allt för många trådar där TS undrar varför tex mensen är jättesen för hon har ju "bara" ätit en massa Rosenrot den månaden

Visst kan män äta Apiforce om de önskar.

• Shabby Chique

Demitra, hur kommer det sig att du kan så mycket om Apiforce? Har du själv provat att äta AF?

Vi har försökt få barn i ganska många år nu... jag har ingen riktig koll på min ägglossning och min mens är väldigt oregelbunden. Ser inget mönster i mensen eller ägglossningen. Så jag hoppas att AF kan hjälpa mig att styra upp det hela! Har även köpt ägglossnings test, som jag heller inte har provat förut... Har dessutom PCO eller PCOS, och har hört att Apiforce inte fungerar för kvinnor med det besväret... men jag tänker att jag tetar och ser vad som händer!

• Dimitra

Jag vill inte påstå att jag har speciellt mycket kunskap i ämnet Japp, jag har testat

Har ni gjort en fertilitetsutredning? Väldigt oregelbunden mens brukar inte gå att justera med naturpreparat Du ska få ett annat tips av mig som jag sett PCO:are testat med gott resultat. Tofupill, också ett hälsokostpreparat. Två kapslar om dagen från första mensdagen (eller idag för dig) och 14 dagar framåt.

Testa en månad sedan tycker jag att du ska ta hjälp av vården för att få hjälp med ÄL-störningen.

• Shabby Chique

Nej vi har inte varit på någon fertilitetsutredning, inte mer än att jag har bivit diagnostiserad med PCO, eller PCOS ( kommer inte helt ihåg vilken jag har). Det kanske låter oseriöst... men vi är båda 30+ och är nog, i varjefall jag, rädd för vad en sådan utredning skulle leda till... Vi förtränger det nog. Jag tänkte att jag testar det jag kan på egen hand och ser vart det leder, om det nu leder någon vart?!

När jag har varit i kontakt med min gynekolog så fick jag utskrivet pregotime efter att jag nämt att jag har PCO. Han, gynekologen, tyckte jag skulle dra igång med det direkt, men både jag och min man ville inte gå på medicin på en gång. Utan vi ville testa lite på egenhand. Tycker ocskå att det var märkligt att jag fick det utskrivet så fort?!

Har aldrig hört talas om Tofupill, får surfa runt lite på det! Tack för tipset!

Hur fungerade då Apiforce på dig? Om jag får fråga?

• Dimitra

Anledningen till att du fick Pergotime så snabbt är (min gissning nu) pga din ålder. Statistiskt sett börjar fertiliteten dala för kvinnor vid 27 års ålder och efter 35 går det väldigt snabbt. Här kan du se sannolikhetsfördelningen att lyckas vid ÄL:

Jag vet hur ni känner er med att man inte vilja starta utredningen för det är en ganska jobbig process. För mig var det jobbiga innan fast det visste jag inte då Jag ville verkligen inte lämna "hundra" blodprov, inte ligga i gynstolen mer än nödvändigt och sen vänta på ett svar jag inte ville ha. När vi väl var mitt i det så var det som allt det tunga man burit på lyftes bort och problemet blev helt plötsligt nån annans så det gick hur bra som helst

Vården gjorde sitt, vi fick svar och slussades vidare till behandling och vet nu att vi troligen aldrig nånsin kommer lyckas själva. Är verkligen glad att vi sökte hjälp i tid för väntan på behandling var nästan ett år och jag närmar mig 35 snabbare än jag själv vill och är nu rädd att mina ägg ska hinna bli odugliga innan ett IVF-försök lyckas.

Med det här vill jag ha sagt att ni ska våga ta steget. Anmäl er till utredning nu innan allt stänger för sommaren, då har ni några månader på er att försöka själva med allehanda tips och trix från hälsokosten innan ni blir kallade till första mötet

På mig funkade Apiforce som så att ÄL kom tidigare och tidigare för varje månad. Efter 3 månaders försök var min cykel förkortad en hel vecka och jag började fundera på vad jag höll på med
  • muffin1

Jag funderar på om man kan äta båda Pergotime och Tofupill samtidigt.
    Funderar på samma sak när det gäller Apiforce och glandin 25.

• Shabby Chique

Den där tabellen på chans att lyckad vid ägglossning ger mig ju nästan panik! Det är mycket som ska till för att man ska lyckas helt enkelt!

Demitra, tack för att du delar med dig av din erfarenhet! För mig är det oerhört befriande att vara här inne på familjeliv och läsa och utbyta erfarenheter med människor i samma situation! Alla min vänner och bekanta har för läge sedan bildat familj, och frågan om när vi ska skaffa knodd gör mig förbannad och lilla månde! Jag känner hur jag tar mer och mer avstånd från vänner med barn, då jag har svårt att hantera min avudsjuka! Det verkar precis som om de som har lätt för att bli gravida, överhuvudtaget inte kan leva sig in i hur det är för oss som misslyckas och har svårigheter med det!

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver om utredning, och jag vet att du har rätt! Men jag känner att för mig ligger en rädsla i att bli utredd, och jag märker att min man är livrädd för utredning! Men vi kommer ju förr eller senare också att ta den vägen! Vi har väldigt svårt att prata om det, tillsammans. Det är jätte märkligt, men det finns nog många faktorer som spelar in där.

Demitra, jag önskar dig all lycka och hoppas på att det går vägen en för dig!

Jag köpte Apiforce igår ialla fall... eftersom jag har funderat att prova det ett tag nu. Funkar inte detta, så finns det ju flera hälsokost piller man kan prova! :) Min för hoppning med Apiforce är ju att kunna pricka in ägglossning... om det nu finns någon sådan....

• Shabby Chique

Ok, Då börjar vi! Hoppas många hänger på!

Start Apiforce Apiforce BIM
    Shabby Chique 3/6 2008 24/6 2008

Svar på tråden Apiforce