• Mish

Hårtork på BB?

En jättelöjlig fråga, jag vet..

Men jag undrar om ni tog med er egen hårtork till förlossningen/BB? Eller finns det där?

Jag måste verkligen ha en hårtork för mitt hår blir som svinto om jag låter det självtorka, och dessutom tar det mååååånga timmar innan det är helt torrt.

Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Hårtork på BB?
  • Busungarnas mamma

Jag hade inte en tanke på hårfön
    Och jag fönade nog inte håret på ett par månader efter vi kommit hem från bb heller.
    Jag tror inte att bb tillhandahåller hårfönar.

• lillahoj

på det patienthotellet/bb jag va på så fanns det hårtork
    jag använde den dock inte till håret utan blåste försiktigt mellan benen för å inte dra upp stygnen Räcka ut tungan

• Pippirulls

Jag hade egen hårfön med mig.

• Mish

Hm.. lutar åt att jag tar med mig egen hårtork då!

• Fru Indosaurie

haha wow! Själv kunde jag inte ens stå upp på 2 dygn.
    Tror inte att dom hade hårtorkar på mitt bb iaf.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • La Lola

Det är ju inget hotell du ska till precis.
    De flesta BB lär nog sakna hårfön.

Själv lämnade jag min hemma.
    Så mycket brydde mig faktiskt inte om utseendet där.
    O med facit i hand, jag hade nog inte orkat föna håret med tanke på att jag blev snittad.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Nikas

Ta med egen för säkerhets skull.

Det är väl olika från person till person om man har tid och lust att föna sitt hår?

• Fr1dlyst

Känns som håret inte är prioritet nr 1 när man precis fött barn..

Axel 080415
  • Mish

Alltså, jag vill påpeka att det inte är av någon slags fåfänga som jag vill ha en hårfön till hands. Snarare av att jag måste känna mig bekväm och jag vet att jag avskyr att gå omkring med blött/fuktigt hår en hel dag som sen torkar i stora tovor..Sen får jag se om jag är i sådant skick efter förlossningen att jag orkar/kan torka håret, men jag hoppas det...

Jag tänkte att badrummen kanske var utrustade med sådana där hårtorkar som sitter fast i väggen, har aldrig varit på en förlossningsavdelning/BB i vuxen ålder och inte legat inne på sjukhus heller så jag visste inte.. men jag tackar för upplysningarna, ska packa ner min egen hårtork och sen får vi helt enkelt se om jag använder den- för tvätta håret lär man väl vilja göra efter förlossningen?

• Fr1dlyst

Jodå, mig skickade de iväg nästan direkt till duschen.. var jätteskönt! Även om benen var som spagetti!

på mitt bb fanns ingen fön.. ta med din egen. lycka till!

Axel 080415
Svar på tråden Hårtork på BB?