• Mish

Hårtork på BB?

En jättelöjlig fråga, jag vet..

Men jag undrar om ni tog med er egen hårtork till förlossningen/BB? Eller finns det där?

Jag måste verkligen ha en hårtork för mitt hår blir som svinto om jag låter det självtorka, och dessutom tar det mååååånga timmar innan det är helt torrt.

Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Hårtork på BB?
  • maria lintott

Jag kommer också ta med mig sånna där grejer ifall man blir kvar lite där på BB. Men jag siktar på att åka hem så fort det bara går.

Jag tänker försöka vara lite fin ÄVEN fast jag nyss fött barn som är det finaste man kan göra här i livet. Men sist brydde jag mig inte alls å det ångrar jag när jag ser korten från efteråt.
    Tycker inte man behöver få det att låta som att man är en kass person för att man bryr sig om hur man ser ut.

Jag kommer ta både plattång å fön i min väska, å SMINK!!

• Nikas

Alltså, att man ens ska behöva förklara sig att man vill vara lite fin eller helt enkelt så fräsch som möjligt efter förlossningen... tragiskt :)

Det måste få vara upp till var och en. Alla gör som De vill. Vissa orkar inte, vissa bryr sig inte, vissa gör det.

Jag tar garanterat smink och hårborste med mig i bbväskan. Det räcker ju med lite mascara, ögonbrynspenna för att känna sig fräsch för min egen skull!

• JagL8

Min hårtork ska garanterat med! Smink också för den delen.

• Blue Bear

Jag förstår precis vad du menar.. samma sak händer mig om jag inte fönr håret... desutom så tar det lååååååååååååååång tid innan det är riktigt torrt, och om det är kallt på bb så kommer jag garanerat få huvudvärk!

Jag har en liten rese-hårfön som jag ska ta med mig, den tar inte mkt plats och jag vet att jag kommer använda den!

• LitenMeg

Hehe, första barnet eller? Tror du kommer bry dig föga om du ens har nå´t hår kvar de närmsta dagarna efter förlossningen. Kan dessutom trösta dig med att ALLA ser tämligen tagna (diplomatiskt uttryckt...) ut på BB. Good luck!

• Blue Bear

Men varför tror många att ALLA kommer inte bry sig m utseendet efter förlossningen... Vi är ALLA OLIKA!
    Det är många jag känner som både piffad till sig på bb och hemma (även med första barnet) för dom ville det och mådde bra av att se fäscha ut!

Dessutom vill JAG ha en fön, inte bara för utseendet skull, utan för att jag får hemska huvudvärk om jag går lnge med blött hår...

• Mish
    LitenMeg skrev 2008-06-03 22:18:39 följande:
    Hehe, första barnet eller? Tror du kommer bry dig föga om du ens har nå´t hår kvar de närmsta dagarna efter förlossningen. Kan dessutom trösta dig med att ALLA ser tämligen tagna (diplomatiskt uttryckt...) ut på BB. Good luck!
    Hur kan du veta hur jag kommer att må/känna mig efter min förlossning?
    Jag _hoppas_ att jag kommer kunna duscha/klä på mig osv - men det kan man ju inte veta innan. Jag vill minnas att jag sett kort på min mamma direkt efter hon fött både mig och mina syskon (och bilder dagarna efter) och hon ser fräsch, glad och lycklig ut?

Sen att jag inte kommer bry mig om HUR mitt hår ser ut (om allt går bra så kommer jag givetvis vara helt uppslukad av min lilla bebis..) har inte med saken att göra... Jag vet att jag inte vill ha blött/tovigt hår av bekvämlighetsskäl, av samma skäl kommer jag inte ta med mig några tajta jeans till BB direkt, utan mjuka kläder...
  • goldcoast

Här hade dom ingen.
    Jag tror att jag hade med mig min..Kommer inte ihåg..Det är snart 8 år sen..

• AnnaGBG
    LitenMeg skrev 2008-06-03 22:18:39 följande:
    Jag fick just mitt tredje barn och hade med mig min fön och smink...?

TS, ta med fönen. Alla skiter inte inte i allt efter man fått barn
  • Mrs

Nej men, ta med en, sedan om du har lust/ork/tid att använda den är ju upp till dig.

Jag hade packat med en massa skoj, ja sådant som jag skrattar åt nu i efterhand, en ny pyjamas, i rosa....eehhh, vet inte hur jag tänkte där. Var ju helt klart lättare att smutsa ner sjukhus pyjamasen :)
    Smink...ja inte använde jag det i alla fall.
    Nagellack ( ??? !!! )

Mjukt toa papper var dock en bra grej :)

Packa vad du känner för helt enkelt !

• anna01

Jag är inte speciellt "fåfäng" i vanliga fall men jag sminkade mig när vi skulle hem med nummer 1.
    Ville känna mig fräsch när magen var borta och jag inte såg ut som en sväld badboll längre
    De jag INTE hade behövt ha med mig var mina gammla byxor, kom inte i dem halvvägs på flera veckor

• LitenMeg

Oj, vilka surmuppar! Kanske uppfattades tonen i mitt inlägg som överlägset eller nå´t. Men det var tvärtom enkom några rader med glimten i ögat, bara ett inlägg i pratet. Varför så bitchiga och griniga MiniHim och andra systrar?! Det går om en...fön. Humor någon? Jösses, det är väl självklart att man får/bör/ska packa ner vad man vill och känner för i lilla väskan.

Jag tillhör inte heller kategorin som lagt av att bry mig om mitt utseende när jag blev mamma, tvärtom. Och i min BB-väska fanns, och finns även denna gång, både smink och snygga (nåja...) kläder nerpackade, inga hårtottar och målade tånaglar.

Likväl kände i alla fall jag mig som om jag blivit påkörd av ett godståg ungefär när jag fött mitt första barn. Nivån sjönk till att vara nöjd med att ha fixat duschningen dagen efter, lypsyl och en puderboff på vardera ögat. Balsamet låg kvar liksom lotion. Och fönen.
    Har gapskrattat många gånger hur jag sminkade mig och fixade håret inte bara när jag åkte hem utan INNAN jag åkte till BB. Eller när jag mot alla rekomendationer kletade in Veet därnere när jag inte längre kom åt med rakhyveln inför förlossningen. Måste ju vara fräsch Det sved jävlar och jag var röd & svullen i flera dagar eferåt och gick som om jag redan vore nyförlöst. Vad tänkte jag på liksom?

Nåväl, alla är vi olika. Och tur är väl det.

Svar på tråden Hårtork på BB?