• Cissi o Nattis

Mobilt bredband på bärbar dator, vilket ska jag välja?

Jag funderar på att skaffa en bärbar dator med mobilt bredband, har sett att Telia har nåt, finns det fler bolagsom man kan välja??
    Skulle vilja hitta ett som är så billigt som möjligt men där det ändå inte går jätte segt att surfa..

• Svar på tråden Mobilt bredband på bärbar dator, vilket ska jag välja?
  • Cissi o Nattis

Har kollat runt lite och undrar om någon har Telia eller Tele2 mobilt bredband, är ni nöjda? Vad betalar ni?

• Keats

Det beror lite på var du bor också.

De flesta tester kommer fram till att Tre är snabbast vid optimala förhållanden. Har för mig att tvåa är Telia och Tele2 var väl bland dom sämsta.

Kolla lite på m3.idg.se så hittar du mer.

Själv har jag Telias mobila bredband, har dock inte använt det alls men skall prova det till helgen. Fördelen med Telia är att man får sänkt månadskostnad om man har Telias bredband hemma, vilket jag har :)

Kostnaden har jag ingen aning om men jag har företagsabonnemang och det är säkert snordyrt.

• Bippa

vi har tele2 funkar kanon om man bara surfar och så typ.
    är jätte stor skillnad om man jämför med uppringt modem som vi hade förut.
    vi betalar bara 99kr i månaden och jag tycker det räcker för det lilla vi använder internet.

• Cissi o Nattis

Jag såg att Telia hade nåt erbjudande att man får det gratis fram till årsskiftet om man tecknar sig i 18 månader men jag hittar inte vad det kostar sen efter årsskiftet??
    Kanske skulle satsa på telia då.. bor i uddevalla (6 mil norr om göteborg) så täckningen borde vara bra här va??

• Myten

Efter årsskiftet så betalar du 199:-/mån på Telia. Fram till årsskiftet kostnadsfritt.

Täckningen kan du se här: www.telia.se/tackning

Det som är unikt på Telia är Edge vilket är en teknik för hyggligt hög hastighet i GSM-nätet, och Telias GSM-när är som alla vet Sveriges bästa.
    Dessutom har Telia störst antal Surfzoner där man använder w-lan istället för mobilnätet och därmed får ännu högre hastigheter.

Svar på tråden Mobilt bredband på bärbar dator, vilket ska jag välja?