• Anonym

har jag tänjt ut magsäcken igen?

kanske en dum fråga men jag har lyckats äta små portioner i ett par veckor och då har ju min magsäck minskat till min glädje tills idag när jag åt lunch och inte kunde sluta fast jag var proppmätt.har jag tänjt ut den igen och bli tvungen att börja på ruta ett igen?

• Svar på tråden har jag tänjt ut magsäcken igen?
  • Anonym

Men det där är väl en myt? Att man kan krympa magsäcken alltså?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-03 15:14:10 följande:
    Men det där är väl en myt? Att man kan krympa magsäcken alltså?
    Rent logiskt så funkar det. För dessto mer du äter hela tiden dessto mer töjer du på magsäcken. Och när man gör tvärtom så drar den ihop sig igen och man får inte lika mycket hungerkänsla.
    Finns en orsak till varför anorektiker bearberar sig fram för att äta en "normal" portion mat.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-06-03 15:16:34 följande:
    Rent logiskt så funkar det. För dessto mer du äter hela tiden dessto mer töjer du på magsäcken. Och när man gör tvärtom så drar den ihop sig igen och man får inte lika mycket hungerkänsla.Finns en orsak till varför anorektiker bearberar sig fram för att äta en "normal" portion mat.
    Men det beror väl på annat än magsäckens storlek? Har inte det med den psykologiska aspekten att göra?
  • Anonym (..JO)

Ja har lyckas krympt magsäcken nåra ggr..
    Innebar alltså att ja kunde äta mindre men vart mätt ändå.
    De e ju däremot inte så svårt att töja den igen, tyvärr!
    Förut vart ja mätt på en halv portion mat, nu kan ja utan problem äta 2 portioner mat innan ja känner mej riktigt mätt.
    Jobbit, me tanke på att man går upp ganska bra i vikt när man äter 2 portioner mat till middag VARJE dag.

• Anonym

Magsäcken rymmer ca 1,5 l och denna storlek gå inte att påverka. Mättnadskänslan beror därför på andra faktorer. Det är en fysiks omöjlighet att påverka storlekan annat än med en operation.

Svar på tråden har jag tänjt ut magsäcken igen?