• Arien

"Så här blir du med barn!" del 2

På tal om det här med att bli med barn efter att ha adopterat ett barn så läste jag någonstans att de gjort en undersökning på ofrivilligt barnlösa par och jämfört dem som adopterat med dem som inte gjort det. Och vet ni vad?! Hör och häpna! Det var lika stor procent som inom viss tid (minns inte hur lång) blivit med barn i båda grupperna. Vad märkligt att adoption inte botar hormonfel och dålig spermakvalité...

• Arien

En arbetskamrat var för övrigt helt säker på att jag blivit med barn pga att vi skaffat katt. Jo precis. Jag blev med barn efter en IVF och den rådde inte katten över.

• Arien
    ÖnskanS skrev 2008-08-15 09:26:59 följande:
    Vilken rolig tråd. Trinity78: Du kanske kan få låna Ariens katt som vet hur det där funkar med IVF och så!
    Haha ja vilken affärsidé. Jag kanske skulle börja hyra ut henne :)
  • Arien
    Trinity78 skrev 2008-08-31 17:22:05 följande:
    Visst är det märkligt?! Det är en skrämmande människosyn de personerna har. Är adopterade barn inte lika mycket värda som biologiska?
    Lite OT men jag håller verkligen med. Det är inte klokt att få såna kommentarer. Det är klart att adopterade barn är ens egna. Jag undrar också varför det är så svårt att förstå att adoption inte bidrar till ökad fertilitet. Om man inte är steril så kan man givetvis få biologiska barn vare sig man adopterar eller inte.
Svar på tråden "Så här blir du med barn!" del 2