• Pimpinellan

"Så här blir du med barn!" del 2

I förrförra tråden fick vi ihop tror jag det var 150 idiotråd från välmenande folk!
    Slappna av är ju en klassiker ju!

• Pimpinellan

"Barn kommer när kroppen är redo" är ju en annan favorit. Kroppen ÄR redo när man fått sin första mens så i princip har jag varit redo i 29 år... Vad är det sen den ska bli redo för egentligen?

• Pimpinellan

Nu finns det ytterligare en som påstår på planerar för barn att man får svårt att bli gravid om man tänker för mycket på det för då låser sig kroppen! Jag blir TOKIG på att denna myt lever vidare gång på gång fast jag har satt i system att VARJE gång motsäga den! Hon säger att när hon slutade tänka på det blev hon gravid (konstigt för sexbrukar involvera liiite tänkande i alla fall,man måste ju vara naken och ha sex i äl-tider eller sket hon i allt tro?)-det hon glömmer är att hon samtidigt säger att hon gick ner i vikt och DÄR har vi den mest troliga orsaken till att hon blev gravid. Eller också var det en slump-hon skulle blivit gravid för eller snenare ändå. HUR kan folk tro på detta totalt absurda påstående? VAD är det som låser sig? Blir det en plugg där nere så spermierna inte kommer in eller vad? *morr*

• Pimpinellan

Ja,prickar man in en sällsynt äl och ägget är bra så blir resultatet en dotter! Att det var i väntan på IVF-remiss är ju en slump,men de som vill se samband med tänkandet skulle väl påstå annat förstås.

• Pimpinellan

Har på en vecka stött på 2 barnmorskor som båda två kom med det där att om man adopterar så får flera biologiska barn sen. När jag upplyste om att det var ynka 2% som det hände för så blev de förvånade för de levde båda i villfarelsen att det var betydligt vanligare,men de misstrodde mig ju inte förstås. Däremot skrattade de båda åt alla andra goda råd man hört och läst och höll med om att det var absurda råd.

• Pimpinellan

Ni läste/hörde väl de senaste rönen igår om hur man lättare blir gravid? "Ha regelbundet sex"!! Nähä-menar du att man måste ha SEX för att få barn!? Och vi som bara legat i samma säng-det mäste ju vara därför vi inte lyckats. Då har vi ju lösningen på ALLT helt plötsligt...

Hmfprr!

• Pimpinellan

Ja,om det räckte med "mys" skulle jag haft barn för länge sen! Så otroligt mycket mer som krävs för så många av oss...

• Pimpinellan

Prova! Katter gör väl gott för välbefinnandet hur som helst så inget att förlora! :D

Svar på tråden "Så här blir du med barn!" del 2