• Trinity78

"Så här blir du med barn!" del 2

Fortsättning på denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-7-132/m30258734.html

Många av oss har fått mer eller mindre idiotiska kommentarer och tips om hur vi ska lyckas bli gravida (trots diverse sjukdomar och diagnoser såklart. Folk vet ju alltid bättre än utbildade läkare.):

Gift erSkaffa hundKöp husÅk utomlandsStäll er i adoptionskönSlappna aaaaav!

Fler "goda" råd?

Lite kul läsning: http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-3/b3216p69341.html

If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Svar på tråden "Så här blir du med barn!" del 2
  • Trinity78
    Moira skrev 2008-06-03 20:00:56 följande:
    Tänk positivt så kommer du bli gravid! (Dock från en snäll och välmenande kvinna)
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Trinity78

Fler kommentarer?

• Trinity78
    Mamma till viljestark dotter skrev 2008-06-16 11:42:23 följande:
    Nä och inte hjälper det om man inte har äl heller
    Åh fan, måste man ha äl också?
    En ynklig rad av fotspår, en oändlig kontinent
  • Trinity78

Tro gör man i kyrkan. Vi VET hur det är. Varför kan inte folk bara lita på det?

En ynklig rad av fotspår, en oändlig kontinent
  • Trinity78

Oj! Jag har faktiskt träffat en person som verkligen blev gravid när de stod i adoptionskön! Tur att hon själv fattade att det inte var adoptionskön som gjorde henne gravid, utan maken

Why does it always rain on me?
  • Trinity78
    Arien skrev 2008-08-07 15:47:27 följande:
    En arbetskamrat var för övrigt helt säker på att jag blivit med barn pga att vi skaffat katt. Jo precis. Jag blev med barn efter en IVF och den rådde inte katten över.
    Ja, hur sjutton skulle katten hjälpa till vid ivf:en? Fundersam Mina katter verkar inte ha fattat vad de ska göra i alla fall. Jag har haft dem i 7 år men det har inte hjälpt mig nåt.
    Allt, allt, allt kommer till den som vågar vara rädd
  • Trinity78
    Pimpinellan skrev 2008-08-15 17:20:49 följande:
    Ni läste/hörde väl de senaste rönen igår om hur man lättare blir gravid? "Ha regelbundet sex"!! Nähä-menar du att man måste ha SEX för att få barn!? Och vi som bara legat i samma säng-det mäste ju vara därför vi inte lyckats. Då har vi ju lösningen på ALLT helt plötsligt...Hmfprr!
    Jaha, så alla FL-råd om att man ska "mysa" för att bli gravid stämmer inte då?
  • Trinity78

Undrar om det räcker med att mysa med katten?

• Trinity78
    Solvår H skrev 2008-08-31 13:58:02 följande:
    Vilken kul tråd, känner igen massor. Vi ställde oss förståss i adoptionskö och fick så småning två barn (ett i taget alltså), via just adoption så vi är helnöjda. Tyvärr slutar inte kommentarerna för det, nu säger folk: åh, nu ska ni se att ni snart får egna också! Eh, vems är då barnen som bor här om inte våra?!?!
    Visst är det märkligt?! Det är en skrämmande människosyn de personerna har. Är adopterade barn inte lika mycket värda som biologiska?
    Reproductively challenged
  • Trinity78
    Arien skrev 2008-08-31 17:28:46 följande:
    Lite OT men jag håller verkligen med. Det är inte klokt att få såna kommentarer. Det är klart att adopterade barn är ens egna. Jag undrar också varför det är så svårt att förstå att adoption inte bidrar till ökad fertilitet. Om man inte är steril så kan man givetvis få biologiska barn vare sig man adopterar eller inte.
    Ja, det är så vrickat att man häpnar varje gång. Lustigt är också att många ofta bara antar att det måste vara kvinnan det är fel på. Jag har i alla fall aldrig hört talas om en man som fått så korkade råd som "slappna aaaaav!"
    Reproductively challenged
Svar på tråden "Så här blir du med barn!" del 2