• Missne

Tyder koagulerad mens på koagulationsproblem?

Jag undrar om någon vet ifall koagulerad mens tyder på t ex koagulationsproblem eller kanske nåt annat. JAg har nästan bara koagulerat blod som mens och har så haft hela mitt liv (från puberteten) och har därför inte vetat att det är nåt konstigt. Min klinik låter mig inte ta koagulationstest. Är det nån annan med samma problem som kanske fått en diagnos? Eller är det några av er som fått diagnos att ni har koagulationsproblem som inte har koagulerad mens?

• Svar på tråden Tyder koagulerad mens på koagulationsproblem?
  • lia76

Är rätt så vanligt att det är så.
    Gammalt blod som samlats och koagulerat innan det kommer ut.
    Normalt enligt mej

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Missne

Lia76:Ok, tror du att det är vanligt alltså. Jag har ju försökt bli graid i 3,5 år och under utredningen som inte var så omfatande så är vi klassade som oförklarligt barnlösa. Den diagnosen gör ju att man försöker lista ut själv var problemet kan ligga, och då har detta att mensen är koagulerad varit en teori jag haft. Nån mer?

• Magis2

Missne - har du ganska rejält ont när du har mens eller? Har du gjort ngn kontraströntgen av livmodern?

• Missne
    Magis2 skrev 2008-06-03 19:33:27 följande:
    Missne - har du ganska rejält ont när du har mens eller? Har du gjort ngn kontraströntgen av livmodern?
    Nej, jag aldrig ont vid mens, bara lite svag molvärk i början. JAg har glort kontraströntgen av både livmoder och ägledare och de så inget fel. Har du nån idé vad det kan bero på?
  • Bispan

Får du ofta blodproppar i fingrar och ben t ex?

• Magis2

Nej, koagulerad mens kan vara ett tecken på sammanväxningar i livmodern men då är det inte så i ditt fall. Tyvärr, jag har inga gissningar....

• Missne
    Bispan skrev 2008-06-03 23:38:05 följande:
    Får du ofta blodproppar i fingrar och ben t ex?
    Nej, jag vet iallafall inte om att jag nånsin haft blodproppar. Dock är jag blodgivare och de har flera gånger påpekat att mitt blod är tjockflytande. Det har flera gånger hänt att blodet slutat rinna mitt i tappningen. Jättekonstigt! Vet nån om de på blodgivarcentralen tar koaguleringstester eller vilka andra tester som görs på blodet för att man ska få bli blodgivare? Det är ju stört omöjligt att få ta koaguleringstester på fertilitetskliniken, men tänk om det tagits på blodgivningen, nån som vet?
  • Krusbär

Jag har tyvärr inte svar på dina frågor men undrar också. Har också koalugerad mens (+rinnande blod) men ganska ont dag 2-3 när det är som mest. Har haft en blodpropp i fingret och 3 mf. Kan det tyda på koagulationsproblem?

• Missne

Krusbär: Att du haft en blodpropp och 3 mf kan ju tyda på koagulationsproblem. Har du gjort missfallsutredning? Själv har jag knappt något rinnande blod, utom pyttelite en av dagarna kanske.

Svar på tråden Tyder koagulerad mens på koagulationsproblem?