Missne; Förstår dina funderingar ang koagulerat blod. Har själv haft mkt av det, frågade en gynekolog om mina "klumpar" när jag hade kollat äggledarnas passage under utredningen- han menade att om man hade riklig mens så kunde det bli så. Jag köpte inte riktigt det svaret helt, sedan efter titthåls op. fick jag konstaterat endometrios och jag trodde det kanske hade med det att göra.
Och nu kommer jag till saken

Började äta kosttillskottet "Efanatal"
Dvs Omega-3 och jättenattljusolja mest för att jag hade hört det kunde hjälpa till så man blev gravid lättare och dels för det skall vara bra emot endon. Det som jag märkte ganska snart efter jag börjat med dom kapslarna var att min mens blev mer som förr dvs mer rinnande och nästan alla klumparna försvann! (det är ju lite blodförtunnande) Jag har oxå läst att "Gurkfröolja" skall vara bra ("Glandin25") eller vad det heter.
Kanske är det så att om man har obalans på fettsyrorna i kroppen så funkar det inte?? Bara en tanke.
Jag har fortsatt att äta dom och är nu gravid (blev gravid förra året oxå men fick mf) efter 2 IVF.
Hoppas du snart är gravid igen och slipper mf!! KRAMIS