• Pion

Ur- och inkoppling av airbag pga babyskydd i framsätet?

Jag undrar om man enkelt kan koppla ur och sedan tillbaka airbag i framsätet?
    Vi har själva ingen bil med AC utan skall troligen låna en på midsommar, då vi ska köra en längre sträcka med våra 6-månaders tvillingar och inte vill ha för varmt.
    Vi vill kunna ha en stol fram och en bak som vi har i vår egen bil. Men undrar just om det går att ordna enkelt på lånebilen, självklart att en verkstad ska fixa det åt oss.
    Vad kan sådant kosta?
    (Bilen vi ska låna är en nyare Mercedes, om det har någon betydelse.)

• Svar på tråden Ur- och inkoppling av airbag pga babyskydd i framsätet?
  • CottonCandy

på våran bil som e en 08 BMW så stänger man lätt av airbagen själv på sidan om instrumentpanelen... man annvänder bilnyckeln. de e ju olika för olika märken såklart.. men de borde stå i manualen till bilen

• Pion

Aha, det lät ju smart.. det borde ju kanske finnas på bilen vi ska låna också.. Ska kolla det!

Vill gärna ha fler svar OM detta inte går.

• Tutilure

Det är rätt dyrt att koppla ur airbagen, runt 1500:- ungefär. Och sen förmodligen lika mycket till för att koppla in den igen.

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • Mara

På vår bil kan man överhuvudtaget inte koppla ur airbagen. Så kan det också vara.

• TessaS

På min Toyota kostade det 1200:- och då ingår inkopplingen sen också.
    På vår Saab var det gratis.

• Pion

Gratis? Hur kommer det sig? det är ju en väldans skillnad på 1200 o gratis

• Pion

• TessaS

Enligt min sambo som jobbar på Saab så ska det alltid vara det på Saab:ar, men jag tror vi fick det gjort gratis för att det är en provbil från Saab och vi inte behöver betala nåt på den... (min gissning känns mer rätt... men han envisas med att han har rätt... tssss)

Pion skrev 2008-06-04 11:02:32 följande:
  • Gorban
    TessaS skrev 2008-06-04 11:22:00 följande:
    Enligt min sambo som jobbar på Saab så ska det alltid vara det på Saab:ar, men jag tror vi fick det gjort gratis för att det är en provbil från Saab och vi inte behöver betala nåt på den... (min gissning känns mer rätt... men han envisas med att han har rätt... tssss)
    Det kostade 900 kr för mig när Saab kopplade ut airbagen på min förra bil som var en Saab 9-5.

/Henrik
Svar på tråden Ur- och inkoppling av airbag pga babyskydd i framsätet?