Är medium bara en bluff.
Jag tror spöken, andar och att det finns en ?andra sida?. Jag har upplevt en hel del själv som jag sett med mina ögon, känt och har hört. Detta resulterade i att jag för 2 år sedan gick till ett medium Hasse Nyander i Göteborg. Jag gick dit i hopp om att jag skulle få en del beskrivet för mig och bekräftat. Han borde ju kunna se det ena än det andra, men samtidigt ville jag vara kritisk och inte köpa allt. Jag va försiktig med att ge han information som han kunde spinna vidare på. Sittningen spelades in på band och jag blev under sittningens gång övertygad om att han kunde se ?nåt? och att jag i min tur faktiskt inte gav han någon vidare information för att komma fram till allt det där som va både privat och omöjligt att veta.
Jag trodde helt enkelt på allt som sades Jag va fascinerad av vad han kunde få fram, för hur sjutton skulle han kunna veta allt det här?
Idag lyssnade jag igenom bandet igen, för första gången på 2 år och får en helt annan bild av det jag då upplevde som sanning. När jag lyssnade igenom bandet kan jag lätt höra att jag faktiskt gav han information och ledande svar för att han i sin tur kunde dra slutsatser som faktiskt är ganska vaga och inte alls sätter fingret direkt ?på? så som jag upplevde då..
Jag ställer mig oerhört kritisk till att inte dessa medier faktiskt bluffar. Jag blev lurad och gick rakt in i bluffen och det är lite pinsamt. För är vi så lättlurade? Vilken tur att jag sparat bandet så att jag så här långt efteråt kan lyssna igenom det och få en helt annan bild av vad som faktiskt hände och vad som sades mellan oss. Han kom med rena gissningar på sina områden och kunde med det spinna vidare på detta, baserat på mina svar som jag faktiskt gav.
Hmm?det va ingen trevlig upptäckt för att vara ett sånt erkänt och respekterat medium. Men för den saken skull vill jag inte påstå att det inte skulle finnas ?nåt? på andra sidan. Där känner jag mig övertygad i vad jag själv har sett och upplevt. Men jag vill uppmana folk i att vara försiktiga i att ta allt på allvar av vad som sägs. Spara en inspelning, så som jag gjorde och lyssna på det efter en lång tid, så kanske du blir av en annan uppfattning. Hur troende jag än är i vad jag själv har upplevt så köper jag inte detta till 100 %.